AndroidHealthClinic

post hier je frustraties over je cut!

geen last van spierkrampen gehad tijdens de cut?

heb m'n zoutinname wat verhoogd (tip van massbuilder) en al minder krampen gelukkig

op hoeveel % zit je? want als je je buikspieren nog niet ziet zit je egt nog niet zo laag hoor :rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
op hoeveel % zit je? want als je je buikspieren nog niet ziet zit je egt nog niet zo laag hoor :rolleyes:

ik weet niet op hoeveel zit. en een meting zegt helemaal niets. Ik kijk liever in de spiegel. En ik heb nooit echt beweerd dat ik extreem laag zit. Zolang ik droger word ben ik happy. Het is een kwestie van tijd om ripped te komen.

oke jongens, ik gooi de all out junkdag eruit. Ik heb het idee dat ik al het werk van 6 dagen clean eten, verziek door 1 dag helemaal los te gaan en alles te eten wat los en vast zit. Ik ga het beperken tot 1 junkmaaltijd, dus waarschijnlijk of een pizza of patat met hamburger ofzoiets en de rest van mijn maaltijden blijven gelijk. Ik heb nog een lange weg te gaan. Ik had nooit gedacht dat het zo %^%^^% moeilijk zou zijn om ripped te komen. Ik heb echt respect voor diegene die het voor elkaar krijgen. Maar goed, falen bestaat niet. Ik moet gewoon wat dingen veranderen. Trainingen gaan nog bijzonder goed. Dat is weer het positieve lichtpuntje.

Heb je er al eens aan gedacht om het even een pauze te geven?

Ooit een heel goed stuk over gelezen, kan helaas niet meer bedenken waar, maar het idee was om in stappen droger te worden. En zeker als je te lang bezig bent met cutten, even te stoppen, op onderhoud, of heel schoon daar net boven te gaan zitten. Je lijf en je hoofd wat rust gunnen. Niet stijgen in Vet%. En dan na een bepaalde periode het weer op te pakken en weer een stapje dieper te gaan.

Bewonder je doorzettings vermogenl en je hebt je tanden als een pittbull in je doel gezet, dat kan heel mooi en goed zijn. Maar het hoeft niet de enige weg te zijn.

Als je er voor open staat en je wilt het lezen, dan wil ik wel even flink opzoek gaan naar dat artikel. Was via Stumptious geloof ik, zou ook met Burn the fat feed the muscle te maken kunnen hebben, of .. pfff.. Het was in ieder geval niet door een nitwit, of wannabee goeroe, ofzo geschreven.

@stynxie
thanx voor je reply :)
Ik kijk het nog even 2 weken aan. Mocht ik niet verder zakken in mijn BF dan zal ik zeker weer even boven onderhoud gaan eten. Ik ben het nu onderhand echt goed zat :(

jonge je zit veels te dicht op het project. Maak wat foto's en laat ons het beoordelen.

jonge je zit veels te dicht op het project. Maak wat foto's en laat ons het beoordelen.

het klinkt misschien raar maar ik heb een beetje een minderwaardigheidscomplex. Het klinkt stom maar is wel zo. Ik laat mn fysiek niet zo snel aan anderen zien. Vooral als ik zelf al moeite heb om mijzelf in de spiegel te zien. Tevreden zal ik nooit worden maar hopelijk zal mn zelfbeeld en zelfvertrouwen beter worden als ik droger ben. Dus helaas zal ik geen foto's laten zien en public momenteel. :o Maar ik kan mn progressie steeds moeilijker zelf beoordelen omdat ik moeite heb om mijn lichaam objectief te beoordelen. Foto's zouden voor mij wel beter zijn denk ik om mijn eigen progressie beter te beoordelen. Dat is objectiever dan de spiegel. Maar ik durf ze gewoon niet te schieten. Het is heel erg :(
Maar je hebt gelijk.

het klinkt misschien raar maar ik heb een beetje een minderwaardigheidscomplex. Het klinkt stom maar is wel zo. Ik laat mn fysiek niet zo snel aan anderen zien. Vooral als ik zelf al moeite heb om mijzelf in de spiegel te zien. Tevreden zal ik nooit worden maar hopelijk zal mn zelfbeeld en zelfvertrouwen beter worden als ik droger ben. Dus helaas zal ik geen foto's laten zien en public momenteel. :o Maar ik kan mn progressie steeds moeilijker zelf beoordelen omdat ik moeite heb om mijn lichaam objectief te beoordelen. Foto's zouden voor mij wel beter zijn denk ik om mijn eigen progressie beter te beoordelen. Dat is objectiever dan de spiegel. Maar ik durf ze gewoon niet te schieten. Het is heel erg :(
Maar je hebt gelijk.

Is het dan niet verstandig om gewoon clean te gaan bulken ? Persoonlijk vind ik het onzin om zo strict te gaan cutten als je weinig spiermassa hebt ( weet dat natuurlijk niet maar dat maak ik een beetje uit je verhaal op ).

Smoothmold, ben je nu echt vanaf augustus al bezig om droog te worden..??
Je bent bang om spiermassa kwijt te raken?
Maar heb je nu niet zo'n gevoel dat je veel kostbare tijd verliest waarin je behoorlijk wat spiermassa had kunnen kweken?

Ik heb ook 1 keer een cut gedaan met de zelfde gedachten als jou, er lang over doen en geen goede massa verliezen... het resultaat was eigenlijk gewoon k*t ( en als ik jou zo hoor gaat het nou ook niet bepaald super of in ieder geval wat je er van verwacht had want een foto posten durf je eigenlijk niet...), achteraf spijt omdat ik maaaanden weggegooid had.. Ik ben nu sinds 1 januari echt even goed aan het cutten en eigenlijk valt het massa verlies best mee en ben ik zelfs al bijna klaar.. ( had er 2 maanden voor uit getrokken)

Laatst bewerkt:
Is het dan niet verstandig om gewoon clean te gaan bulken ? Persoonlijk vind ik het onzin om zo strict te gaan cutten als je weinig spiermassa hebt ( weet dat natuurlijk niet maar dat maak ik een beetje uit je verhaal op ).

Ja idd, doe het dan gewoon 1 keer goed en trek er 2 maanden ofzo voor uit en ga dan weer spiermassa bouwen... dit is zo zonde van je tijd.
Als je nu echt uber groot bent, zo'n 130 kilo ofzo... nou ok, dan kan ik het me nog voorstellen, dan mag je er wel tijd voor uit trekken, maar om op zo'n gewicht nu zo lang er over te gaan doen... mij echt niet meer gezien.

Maar je hebt gelijk.

Nou dat wordt nog wat dan als je straks in je slip voor 500 man staat.. :rolleyes:

Maar je hebt gelijk.

Ga er dan eens echt voor, zorg dat je binnen nu en een maand klaar bent, zet je er over heen.. geloof me, als je dan klaar bent ben je blij. En heb je weer tijd zat om verder te gaan. Want als ik jou zo hoor... gaat het nog wel 3 jaar duren.

Laatst bewerkt:
Trouwens, ik wil je niet afbranden hoor... maarehhhh, wat is het nou?
Kwam hier toevallig een post van je tegen:

http://forum.dutchbodybuilding.com/showthread.php?t=94364

Ver onder de 10 procent?

thanx voor je adviezen :) Maar, ik zit inderdaad vrij laag nu maar nog niet ripped genoeg imo. Jongens, zoals ik al eerder heb gezegd foto's komen er aan. Ohja, om mij nog extra te motiveren: "als ik binnen 8 weken, dus voor 8 april, nog geen foto's heb gepost van mn fysiek op dat moment, bombadeer me maar met negatieve karma" En ik hecht veel waarde aan mn karmastaaf :D

Goedzo! Al hoeven foto's niet perse van mij, al ben ik wel nieuwsgierig hoor.. ;), een beetje stok achter de deur kan wel eens handig zijn. ;)

Was wel een mooi en eerlijk stukje over onzekerheid, wat je poste btw.

Ik lees al een half jaar posts van Smoothmold waarin hij het over cutten heeft. Volgens mij ben je in die tijd niet echt veel lager in BF gezakt uit je post/frustratie's op te merken.

Ik zou zeggen.. gooi je schema gewoon wat om en ga wat spiermassa winnen en zet die cut periode ff uit je hoofd en geniet ff van het leven. Probeer het over 3 maanden nog eens met goede moet en een clean bulk. Een tijdje weer de oude draad op pakken werkt bij de meeste (en ook bij mij) motiverend voor de volgende ''cut'' fase ;) En grenzen stellen werkt trouwens niet echt motiverend, men wordt er depri van en deprisieviteit heeft ook weer geen positieve werking op je metabolisme en spiermassa.

@elmo
ik ben in die tijd echt wel in BF gezakt hoor. Maar goed, ik ga even niet zeiken en ga er weer voor. Het gaat overigens weer een stuk beter. Motivatie is terug :)

Ik CUT sinds kort ook voor het eerst, vind het behoorlijk k*t eerlijk gezegd..
Sago, hongen en zin in coïtus zijn de boosdoeners de gehele dag! :mad:
Sago en honger kon ik nog niet, nu wel!
Das dus mijn frustratie!!!

Maar het werpt wel zijn vruchten af, uiteraard! :)

Maar Cutten = k*t = frustratie!

(ps: zit er ook aan te denken om mn junk-dag eruit te gooien)

Terug
Naar boven