Fitness Seller

Post je huisdieren topic

Bezoekers in dit topic

Is met alle honden zo.Sommige mensen denken niet na voordat dat ze een hond nemen en verschilt totaal van een kat qua zorg en aandacht.

Ik vind het ook absoluut niet verstandig om een grote hond te nemen als je kinderen hebt.Ik zie het maar al te vaak.En tuurlijk is het ook niet best als een Jack Russel een kind aan valt,maar een Deense Dog of een labrador maakt wel iets meer schade.

Een labrador zal veel sneller bijten dan een bulldog. Een deense dog die bijt zal onder zwaargestoord vallen, dan moet je wel heel veel verkeerd doen. Ze rennen eerder weg dan dat ze bijten, als ze bijvoorbeeld door een kind worden lastig gevallen.

Je kan dus veel beter een dog nemen als je kinderen hebt dan een labrador of een klein hondje zoals een jack russel. Een kleine hond kan je ook aardig verwonden, ik word bijvoorbeeld weleens in mn ogen gebeten door mn chihuahuas. Als dat bij een kind gebeurd die daardoor blind raakt (aangezien kinderen onhandige kleine drollen zijn die zichzelf niet kunnen verdedigen) is het weg hond.
 
Nog over mijn post:

Ik doe een uitspraak naar aanleiding van mijn persoonlijke voorkeur, wellicht niet wat goed geformuleerd. Met "ik snap niet" bedoelde ik niet te zeggen dat ik het me in het geheel niet kan voorstellen...

In ieder geval vind ik Pitbulls en Bulldogs (en nog een hele hoop andere honden) lelijke beesten. Je kan zeggen dat ik geen expert ben op het gebied van hondenrassen, je gaat me niet vertellen dat Pitbulls gemiddeld genomen niet een stuk agressiever en gevaarlijker zijn dan bijvoorbeeld Golden Retrievers. En ja, ik weet ook heus wel dat er onder doorgefokte Golden Retrievers ook zeer agressieve expemplaren zullen rondlopen.

Bezitters van Pitbulls of Bulldogs moeten hier maar niets van aantrekken, en als ze slim zijn doen ze dat ook niet. Het is slechts mijn smaak, en wat maakt die belangrijker dan de jouwe? Niets. Dus trek je er niets van aan en wees blij met je Pitbull. :)

waar heb jij hier een pitbull gezien dan?
 
waar heb jij hier een pitbull gezien dan?

onderschriftalle3.jpg


American Staffordshire = Pitbull
 
Ik heb iets thuis lopen dat hierop trekt:

Franse-Bulldog-Pien_001_dagboek.jpg


Heel slim en lief hondje... en één en al spierbundel.

Vroeger een labrador gehad. Ook heel lief en slim.
 
Ik heb iets thuis lopen dat hierop trekt:

Franse-Bulldog-Pien_001_dagboek.jpg


Heel slim en lief hondje... en één en al spierbundel.

Vroeger een labrador gehad. Ook heel lief en slim.
dat zijn echt ****ing toffe honden als ik opmezelf ga wonen neem ik ook zo'n een
 
In ieder geval vind ik Pitbulls en Bulldogs (en nog een hele hoop andere honden) lelijke beesten. Je kan zeggen dat ik geen expert ben op het gebied van hondenrassen, je gaat me niet vertellen dat Pitbulls gemiddeld genomen niet een stuk agressiever en gevaarlijker zijn dan bijvoorbeeld Golden Retrievers. En ja, ik weet ook heus wel dat er onder doorgefokte Golden Retrievers ook zeer agressieve expemplaren zullen rondlopen.

Bezitters van Pitbulls of Bulldogs moeten hier maar niets van aantrekken, en als ze slim zijn doen ze dat ook niet. Het is slechts mijn smaak, en wat maakt die belangrijker dan de jouwe? Niets. Dus trek je er niets van aan en wees blij met je Pitbull. :)

dat je het lelijke beesten vind, kan ik mee leven. Maar sprookjes gaan vertellen dat pitbulls aggresiever zijn?

het ligt allemaal aan de opvoeding. Probleem is dat ze zo ****ing sterk zijn en daarom valt het gewoon harder op. Als een chiuaua je bijt is het schattig, maar een staff... is minder schattig.

Je kan evengoed van een staff een schoothond maken.
 
Correct, 90% hangt van de opvoeding af (te tellen vanaf dag 1), de resterende 10% is genetisch bepaald.
Wil je een hond houden, moet je hem of haar 100% fysiek EN mentaal meester zijn,
maw, een evenwichtig en volwassen persoon die zelf goed opgevoed is.
Zoniet: Veel kans op problemen.
Hetzelfde geldt eigenlijk voor het krijgen van kinderen ;)
 
ik heb een keer een relatie verbroken omdat het geen "kattenmens" was en of ik in de "toekomst" mijn katten wilde wegdoen:eek:

Gelukkig wonen die van mij gewoon bij mijn vader, waar ze ook zijn opgegroeid, dus zie ze nog regelmatig en ze hebben nog steeds hun eigen plekje.

Nou ja, emmers. Het was maar een bak van 1m, dus meestal waren 2 emmers genoeg.

Was er iig lang genoeg mee bezig, misschien later ooit nog iets interessants zoals een octopus, maar niet weer van die simpele visjes. Gaat gewoon te snel vervelen. Wist niet eens dat een automatische pomp bestond, dacht dat dat echt alleen voor professionele aquaria was.

Als je het goed doet ben je op zich ook wel prof. bezig. Zee aquaria is ook zeker gaaf. Maar ben persoonlijk al helemaal gek van de discus, maar later ook een zee aquarium..zou niet mis zijn ;)

Dat is de realiteit hoor. Het zijn gewoon geen makkelijke honden, ze moeten echt duidelijk weten wie de baas is anders lopen ze over je heen en worden ze vals. De meeste mensen gaan ze als pup dan verwennen en als schattig speelgoed behandelen en dan zijn ze groot en dan is het niet meer zo schattig als ie een kind in zn poten bijt.

Dat is met alle diersoorten wel zo, het is gewoon de opvoeding...geldt ook overigens voor de meeste kinderen tegenwoordig. Maar het kan idd ook wel in de genen zitten dat ze sneller vals zijn...doorgefokt.

Idd hele mooie vissen. Heb vroeger ook nog een aquarium gehad. :D Ik heb maanvissen, kersenbuikcichlides en wat gewonere soorten gehad. Van deze had ik er ook erg veel, leuke visjes :D :

[Afbeelding niet meer beschikbaar]


Kosten die discussen trouwens niet erg veel? 100€+/stuk was vroeger niets speciaal voor zo'n visje. :o

Corydoras zijn dat, daar hebben wij zo'n 23 van in de bak.. wildvang aldolfoi's
01_c_adolfoi.jpg


De discussen die wij hebben zij vrij prijzig, we halen ze special bij Hustinx in België. Deze man gaat zelf paar keer per jaar naar Brazilië en gaat zelf naar de local vissers toe om daar vissen te vangen, doe niet aan marktplaatsen met vissen.

Zeker niet de discussen, hij heeft echt prachtige vissen (ook zee aquaria). Hebben een paar joekels die we kochten voor €70 toenz e kleiner waren die nu zeker €150,- waard zijn, en laatst 2 nieuwe groene tefé gehaald en 1 heckel. Die 2 groene waren al €150 en €120. Zijn nog vrij jonge discussen maar als ze volwassen zijn hebben ze (mits ze goed eten krijgen en gezond/stressvrij zijn) prachtige tekening. Ben zelf erg dol op de wildvang, hebben een zeer bijzonder karakter. Klinkt gek, zou je niet denken voor een vis... maar toch.

Prijzen verschillen erg voor discussen, hij ziet zelf ook (bij jonge vissen die nog niet veel tekening hebben en kleur)dat er potentië in zit. Hij heeft zo bijv. prijzen tussen de €50 en €300. Je hebt ze in Nederland ook wel voor rond die prijzen, maar vaak niet zo mooi.
 
Bordeaux Dog

Mijn hondje (hond) lara Bordeaux Dog
[Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
onderschriftalle3.jpg


American Staffordshire = Pitbull

uhmmm.... als we het heel precies nemen heb je in de theorie gelijk.
maar door dat men verschillende lijnen gefokt heeft is er een wel degelijk verschil ontstaan tussen een echte pitbull en een stafford
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig wonen die van mij gewoon bij mijn vader, waar ze ook zijn opgegroeid, dus zie ze nog regelmatig en ze hebben nog steeds hun eigen plekje.



Als je het goed doet ben je op zich ook wel prof. bezig. Zee aquaria is ook zeker gaaf. Maar ben persoonlijk al helemaal gek van de discus, maar later ook een zee aquarium..zou niet mis zijn ;)



Dat is met alle diersoorten wel zo, het is gewoon de opvoeding...geldt ook overigens voor de meeste kinderen tegenwoordig. Maar het kan idd ook wel in de genen zitten dat ze sneller vals zijn...doorgefokt.



Corydoras zijn dat, daar hebben wij zo'n 23 van in de bak.. wildvang aldolfoi's
01_c_adolfoi.jpg


De discussen die wij hebben zij vrij prijzig, we halen ze special bij Hustinx in België. Deze man gaat zelf paar keer per jaar naar Brazilië en gaat zelf naar de local vissers toe om daar vissen te vangen, doe niet aan marktplaatsen met vissen.

Zeker niet de discussen, hij heeft echt prachtige vissen (ook zee aquaria). Hebben een paar joekels die we kochten voor €70 toenz e kleiner waren die nu zeker €150,- waard zijn, en laatst 2 nieuwe groene tefé gehaald en 1 heckel. Die 2 groene waren al €150 en €120. Zijn nog vrij jonge discussen maar als ze volwassen zijn hebben ze (mits ze goed eten krijgen en gezond/stressvrij zijn) prachtige tekening. Ben zelf erg dol op de wildvang, hebben een zeer bijzonder karakter. Klinkt gek, zou je niet denken voor een vis... maar toch.

Prijzen verschillen erg voor discussen, hij ziet zelf ook (bij jonge vissen die nog niet veel tekening hebben en kleur)dat er potentië in zit. Hij heeft zo bijv. prijzen tussen de €50 en €300. Je hebt ze in Nederland ook wel voor rond die prijzen, maar vaak niet zo mooi.

Er gaat heel wat geld om in de tropische en zee vissen wereld...ik ben vooral tegen wildvang exemplaren,tijdens de transport overleven zeker niet alle vissen het.Ze komen daar met netten om vervolgens de vissen in jouw aquarium te laten zwemmen.

Een aquarium houden doe je puur voor je eigen plezier,niet voor het welzijn van de dieren.Niet elke aquarium liefhebber is hier zich van bewust of het er mee eens,hoeft ook niet ;).

Iedereen zijn of haar eigen keus daar in,maar ik laat ze liever in de natuur zwemmen.
 
uhmmm.... als we het heel precies nemen heb je in de theorie gelijk.
maar door dat men verschillende lijnen gefokt heeft is er een wel degelijk verschil ontstaan tussen een echte pitbull en een stafford

idd, vriend van mij fokt pitbulls en ik heb ook een am staff gehad en ziijn heel verschillende honden. :)

mjah voor mij zijn een labrador en een golden retriever ook hetzelfde ^^
 
Mijn hondje (hond) lara Bordeaux Dog
[Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar]
mooie hond, maar heb jij je hier aangemeld om je hond te posten?:roflol:
 
Onze boxer, Diesel, net 2 jaartjes oud
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Hier nog iets jonger en een beetje stout :o
 
onderschriftalle3.jpg


American Staffordshire = Pitbull

Een amstaff is geen pitbull. Hij lijkt er wel op, maar is het niet. Pitbull is een apart ras.
 
Er gaat heel wat geld om in de tropische en zee vissen wereld...ik ben vooral tegen wildvang exemplaren,tijdens de transport overleven zeker niet alle vissen het.Ze komen daar met netten om vervolgens de vissen in jouw aquarium te laten zwemmen.

Een aquarium houden doe je puur voor je eigen plezier,niet voor het welzijn van de dieren.Niet elke aquarium liefhebber is hier zich van bewust of het er mee eens,hoeft ook niet ;).

Iedereen zijn of haar eigen keus daar in,maar ik laat ze liever in de natuur zwemmen.

Heb je zeker een punt, helaas dat er tegenwoordig zoveel sojaplantages worden geplant en er zoveel bossen vernield worden hiervoor...en er zo weinig over blijft van de hele amazone biotoop...

Deze man gaat zorgvuldig met zijn vissen om, moeten zo stressvrij mogelijk worden vervoerd.

Maar het is ook zo, zelfde met papegaaien..heb ze liever daar in het wild.. maar goed.. helaas willen mensen van alles en worden ze overal verhandeld. Onze papegaai hebben we van een zeer asofamilie en helemaal moeten heropvoeden. Tja helaas kun je bepaalde dingen niet in de hand houden.
 
Onze boxer, Diesel, net 2 jaartjes oud
[Link niet meer beschikbaar]

[Link niet meer beschikbaar]
Hier nog iets jonger en een beetje stout :o

haha zo herkenbaar, vroeger opgegroeid met een boel dobbermans, die konden er ook wat van. Bijv. met kerst ..in de ochtend ligt de hele boom omver en alle ballen kapot haha.
 
Een amstaff is geen pitbull. Hij lijkt er wel op, maar is het niet. Pitbull is een apart ras.

In mijn verhaal had ik het over Pitbulls en Bulldogs. Ik wilde een bepaald type hond aanduiden. Mede vanwege het uiterlijk, met name bij de Pitbull vanwege het vermeende agressievere karakter van het beest.
 
Verder heert Weekendwarrior wel een punt als hij zegt dat ik weinig tot geen ervaring heb met Pitbulls. Ik kan me voorstellen dat het irritant is als iemand op basis van weinig tot geen ervaring bepaalde veronderstellingen doet, vanwege mediaberichten en 'van horen zeggen' onder andere.

Toch blijf ik vermoeden dat een Pitbull wel degelijk een van nature wat agressiever karakter heeft dan bijvoorbeeld een Golden Retriever. Dat dit mogelijk is, lijkt me sowieso niet discutabel. Het ene dier is van nature nu eenmaal agressiever dan het andere, vergelijk bijvoorbeeld eens een schaap met een koe. Of het in dit geval werkelijk zo is, is natuurlijk weer een ander verhaal. In ieder geval is de Pitbull toch een stuk sterker en in dat opzicht tot het aanrichten van veel meer schade in staat dan menig andere hond. Lijkt me dat het niet voor niets is dat juist onder andere deze honden populair zijn als vechthonden. Een reden te meer voor mij om geen Pitbull te nemen.
 
Onze boxer, Diesel, net 2 jaartjes oud
[Link niet meer beschikbaar]

[Link niet meer beschikbaar]
Hier nog iets jonger en een beetje stout :o
:roflol: LOL, geweldig !
 
Back
Naar boven