MuscleMeat

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

:grinny:

IMG_20190723_191742.jpg
Geniet ervan! :o

door het warme weer (denk ik) spontaan 0,5kg lichter geworden, moet ik nu meer gaan eten of drinken? :cool: het ligt vast aan de weegschaal, wat denk jij?:D doe ff rustig vandaag

Ik zou zeggen geen paniek voetbal. Maar mijn lat ligt anders, lager dan die van jullie.
Ik heb voor het eerst in jaren een redelijk ontspannen relatie met eten en dat wil ik zo houden. Ik kom van 130 kg en zat in een kansloos stressvol jojo ritme. Ik probeer nu te luisteren naar mijn lijf en het te voeden ipv vullen. En vanwege het losse vel probeer ik spiermassa te kweken om de boel weer een beetje op te vullen. Vandaar dat ik niet wil afvallen want dan krijg je nog meer los vel. Maar ik sta er dus anders in, ik zet geen mega doelen maar hak het in kleine overzichtelijke stukjes. Momenteel is het doel 25 kilo spieren met behoud van huidig gewicht. Daarna zie ik wel weer verder. Langzaam schuift het steeds een beetje op. Eerst was ik al heel tevreden en blij met maat 42, eindelijk winkelen in een gewone winkel. Nu moet ik er niet meer aan denken en vind ik maat 36 mooi.
met alle respect voor je prestatie maar een doel om 25kg spiermassa te gainen is als vrouw onmogelijk (waarschijnlijk bedoel je wat anders)..of ben je nu aan het trollen? ;)

met alle respect voor je prestatie maar een doel om 25kg spiermassa te gainen is als vrouw onmogelijk (waarschijnlijk bedoel je wat anders)..of ben je nu aan het trollen? ;)

Ik vermoed dat ze van haar 64kg in totaal 25kg spiermassa wil en 39kg andere samenstelling (vet, vocht, bot,...) ;)

De gemiddelde spiermassa.

Bij het bepalen van de gemiddelde spiermassa wordt het percentage spiermassa in het lichaam berekend. Bij vrouwen ligt een normale spiermassa ongeveer tussen de 34% en 44%. Bij mannen ligt een normale spiermassa ongeveer tussen de 40% en 48%. Natuurlijk hangt de gemiddelde spiermassa nauw samen met de hoeveelheid lichaamsbeweging die een persoon krijgt. Over het algemeen zijn mannen echter gespierder dan vrouwen.

Hier kom je idd dichtbij in de buurt bij 25kg spiermassa 64 x 39%

Bron:
https://www.startpagina.nl/v/wetenschap/biologie/vraag/349108/gewicht-verdeeld-gemiddelde-persoon/

Gezonde lunch mee naar het werk van de restjes.
Gehakte spinazie feta pijnboompitten tomaat.

Nee er hoeft gelukkig geen 25 kilo spier bij. Pfff.
Toen ik begon was ik 64 kilo maar daarvan was maar 19 kilo spier. Sneu weinig dus. Inmiddels zit ik op 64 kilo waarvan 22 kilo spier dat is beter maar nog te weinig. Volgens mijn sportdietiste zou 25 kilo spier bij mijn lengte en gewicht de gezond zijn en 27,5 kilo spier optimaal dus daar werken we nu langzaam naar toe. Pas als ik 27,5 kilo spier heb gaan we kijken of ik nog iets moet met mijn vetpercentage. Nog een lange weg te gaan dus. 25 augustus volgende meting bij de sport dietiste.

image.jpg

Vraag me af hoe ze je exacte kg's spier berekenen.
Bij de Dexascan kreeg ik te horen dat er wel een onderscheid te maken is tussen vet en VVM, maar dat je niet exact kunt gaan meten hoeveel vocht, spier, weefsel etc er is.
Dan vind ik het vreemd dat een diëtist het wel kan.

Het zal heus niet op de gram nauwkeurig zijn maar ik wordt volgeplakt met elektroden op mijn hele lijf. Dan gaat er stroom doorheen. Daarna kunnen ze niet alleen vet vocht en spier zien maar ook verdwaald vocht, buiten de cellen zeg maar. Dat is een overblijfsel in mijn benen van toen ik nog steunkousen droeg. Zolang je het maar telkens op dezelfde manier meet, kun je wel de progresssie zien.
Ik heb gekeken, ze noemt het een bio impedantie meting ?

Het zal heus niet op de gram nauwkeurig zijn maar ik wordt volgeplakt met elektroden op mijn hele lijf. Dan gaat er stroom doorheen. Daarna kunnen ze niet alleen vet vocht en spier zien maar ook verdwaald vocht, buiten de cellen zeg maar. Dat is een overblijfsel in mijn benen van toen ik nog steunkousen droeg. Zolang je het maar telkens op dezelfde manier meet, kun je wel de progresssie zien.
Ik heb gekeken, ze noemt het een bio impedantie meting ?

Zelfs met een bio impedantie meting is het een verhouding VVM/vet normaal.
Je kan geen onderscheid maken tussen vocht en spieren o.b.v. elektrische pulsen omdat ze dezelfde geleidbaarheid hebben.

Het apparaat werkt volgens het principe dat elektriciteit beter geleid door spieren, bot en water, dan door lichaamsvet.
De bio-impedantiemeter meet hoe uw lichaamsmassa is samengesteld en berekent wat uw spiermassa is (oftewel vetvrije massa-index: VVM-index).

De impedantie is proportioneel aan het totale lichaamsvocht (TBW), de vetvrije massa wordt hieruit afgeleid op basis van een aanname (Assumed Hydratation fraction for Lean Mass) van 73,2%. Deze aanname is terug te vinden in andere technieken die worden gebruikt om de lichaamssamenstelling mee in kaart te brengen zoals de DEXA-scan. De impedantiewaarden kan dus gebruikt worden om te berekenen hoeveel vocht er in het lichaam aanwezig is en dus ook hoe het lichaam is onderverdeeld in spier-, vet- en botmassa. De vetmassa (VM) wordt berekend door het verschil te nemen tussen het totale lichaamsgewicht en de vetvrije massa.

Een berekende gok dus, maar de formules zullen wel uitvoerig getest en betrouwbaar zijn.
Denk dat een gezonde verhouding vet/VVM wel belangrijker is dan focus specifiek op spiermassa te leggen, vooral omdat dit geen exacte waarde kan zijn.

Maar even simpel gedacht, als ik gelijk blijf in gewicht en mijn spieren meer worden dan daalt toch mijn vetpercentage automatisch

Terug
Naar boven