MuscleMeat

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Weer heerlijk gegeten deze avond, net weer terug in ons appartement.
Voorgerecht (om te delen): lokale specialiteiten
20190801_220447.jpg

Hoofdgerecht: verschillende soorten lokaal vlees met aardappeltjes uit de oven
20190801_223236.jpg

Nagerecht: granita
20190801_232544.jpg

Sous-vide stick en vacuumsealer gekocht. Super handig om thuis te kunnen vacuumsealen. Producten blijven langer goed en ik ben benieuwd hoe het sous-vide koken thuis zal gaan. Die stick is in de aanbieding bij de Sligro. Van €120 voor €50.

Meestal zijn Princess producten nogal crappy maar deze vacuumsealer (van €60) kwam als beste uit de bus op bol.com en coolblue.
€110 voor een setje is wel netjes. Binnenkort hier eens updaten met wat foto's van het resultaat.

20190731_203417.jpg

20190802_093011.jpg

20190802_091645.jpg

Voor wie ook zo'n ding wilt aanschaffen, ik heb m via deze actie gekocht bij de Sligro. De meeste sticks beginnen pas bij €100+.

Screenshot_20190731-150813_Chrome.jpg

Laatst bewerkt:
Sous vide stick en vacuumsealer gekocht. Super handig om thuis te kunnen vacuumsealen. Producten blijven langer goed en ik ben benieuwd hoe het sous vide koken thuis zal gaan. Die stick is in de aanbieding bij de Sligro. Van €120 voor €50.

Meestal zijn Princess producten nogal crappy maar deze vacuumsealer (van €60) kwam als beste uit de bus op bol.com en coolblue.
€110 voor een setje is wel netjes. Binnenkort hier eens updaten met wat foto's van het resultaat.

20190731_203417.jpg

20190802_093011.jpg

20190802_091645.jpg

Heel cool! ben benieuwd hoe je dat bevalt. Heb zelf een stoomoven en heb er ook al eens over gedacht om zo'n vacumeerder aan te schaffen. Ben wel benieuwd hoe dat uitpakt met biefstuk..

Heel cool! ben benieuwd hoe je dat bevalt. Heb zelf een stoomoven en heb er ook al eens over gedacht om zo'n vacumeerder aan te schaffen. Ben wel benieuwd hoe dat uitpakt met biefstuk..
Een stoomoven is echt heel nice. Kan je veel nice dingen mee doen. En dan heb je idd geen sous-vide stick nodig. Gewoon vacuumsealen en dan je oven in.

Sous-vide vlees bereiden is super makkelijk en het resultaat is geniaal. Je vacuumsealed je stukje vlees en legt deze dan een tijd in het water of in je oven bij een bepaalde temperatuur. Daarna uitpakken en op hoog vuur (of gasbrander) zo kort mogelijk ff een kleurtje geven.

Het geniale is dat je, apart van altijd de perfecte garing, ook stukken vlees kan bereiden op manieren die normaal niet mogelijk zijn.
Bijvoorbeeld: een sucade lapje wordt meestal taai in de pan als je m bakt, daarom laat je m een paar uur sudderen.

Maar nu kan je je sucade sealen, 3 a 4 uur bij 55 graden laten garen. Hierdoor breekt het vet af maar slaat het vlees niet door. Nu kan je m heel kort ff afbakken en voila, een geniaal stukje vlees. En dat terwijl dit vlees veel goedkoper is dan biefstuk en veel meer smaak bevat door het vet.

En je kan dit natuurlijk ook doen met groentes.
Of gewoon een (hele) stuk kip met kruiden vacuumsealen, nachtje in de koelkast en dan langzaam sous-vide garen. Er zijn heel veel mogelijkheden en de bereiding is veel makkelijker. Beetje gamen of tv kijken terwijl dat apparaat zijn werk doet. Top.

Maandag als ik vrij ben ga ik m uittesten.

Laatst bewerkt:
Gezonde chocomousse in de maak. Straks nog wat geroosterde amandelen erover

image.jpg

En het eindresultaat. Yum! Mijn darmen kunnen niet zo goed tegen e nummers en zoetstoffen dus ik moet een beetje creatief zijn met mijn chocolade behoefte.

image.jpg

Laatst bewerkt:
Gezonde chocomousse in de maak. Straks nog wat geroosterde amandelen erover

image.jpg

En het eindresultaat. Yum! Mijn darmen kunnen niet zo goed tegen e nummers en zoetstoffen dus ik moet een beetje creatief zijn met mijn chocolade behoefte.

image.jpg

drool: damn dat moet ik ook eens proberen!

Waar was dit?
Alvast niet in het restaurant van de zoo van Antwerpen, denk ik zo...
Nee nee, was even verderop.
Les annees folles, geen te groot restaurant (24 Couverts) en betaalbaar. Denk deze menu was 64 euro en voor water forfait betaal je gewoon 3 euro.

Terug
Naar boven