- Waardering
- 28.776
- Lengte
- 1m57
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nice, maar wat is het?Gisteren uit eten geweest. Niets fancy, ook geen behoefte aan. Gewoon simpel en lekker eten!![]()
![]()
![]()
*
Boerkop?*
Grijze boerkop,witloof grijze garnalen en karnemelk
Everzwijn wildroomsaus met blauwe bosbessen,kroketten
Brownie met noordkrieken en meringue.
Jep! Heb er lekker op kunnen deadliften vandaag haha.
nog wat rode kool erbij en een patatje
Ow, rillette moest ik ook opzoeken. Soort paté zie ik. Lekker
.Wat zit er dan in boerkop?
Kopkaas?Wat zit er dan in boerkop?
Ben wel bekend met rilette van makreel, maar bij boerkop moet ik denken aan zure zult/kopkaas.
Niet duur, ge weet wel hoe het den Hollanders moet aanspreken, nie?
(Excuus, dat is m'n beste imitatie-Vlaamsch)

klopt helemaal maar dan in de magnetron, en smullen das zeker!!Oee dit doet me denken aan mn studieperiode. Ik vrat toen serieus elke dag 2 van die mora satebakjes ( lijkt erg op jou sate) die je alleen in water op moest warmen met witte bolletjes erbij, damn dat was genieten! Goeie ouwe tijd xD

Ja, in de orginele betekenis, hetgeen dat je maakt als je het vlees van een varkenskop laat garen en eraf schraapt en dan verwerkt in zure zult, of hoe je het ook zou willen noemen.
Dat heet volgens mij hoofdkaas.Ja, in de orginele betekenis, hetgeen dat je maakt als je het vlees van een varkenskop laat garen en eraf schraapt en dan verwerkt in zure zult of paté.

Ik heb hier met een kopkaaskundige te doen?Dat heet volgens mij hoofdkaas.
Kopkaas is iets ander.![]()
Hoofdkaas (gerecht) - Wikipedia
nl.wikipedia.org
![]()

www.zeeuwseankers.nl
Oke, ik ben niet bekend met Zeeuws, eet bovendien ook liever geen varkensvlees.Ik heb hier met een kopkaaskundige te doen?
Kopkaas allitereert gewoon lekkerder.
![]()
De benamingen voor hoofdkaas in de Zeeuwse dialecten - Zeeuwse Ankers
Hoofdkaas wordt gemaakt van fijngemalen of fijngehakt hoofdvlees dat gekookt en licht gekruid in vormen werd gegoten. Het wordt vooral als broodbelegwww.zeeuwseankers.nl
Your call...