Fitness Seller

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Homemade nasi met kip en ei :D

Bijlagen

• 20200403_111148.jpg
    20200403_111148.jpg
    141,3 KB · Weergaven: 146
Standaard deegje van water, bloem, olie, gist en een snuif zout?
Yes yes, maar je moet natuurlijk wel de juiste bloem gebruiken. Niet je standaard patentbloem maar type "00" bloem.

150 ml water
1 theelepel suiker
15 gram gist

Afdekken en 10 mins laten activeren.

250 g bloem en 1 theelepel zout mengen, vervolgens gistmengsel en 1 eetlepel olie al knedend toevoegen en dan 20 mins laten kneden.

Ondertussen tomatensausje maken, ff 10 mins laten pruttelen en dan terugkoelen.

Lekker makkelijk en spotgoedkoop. Ik moet alleen eigenlijk nogsteeds een keer zo'n pizzasteen kopen voor een knapperigere bodem.

Yes yes, maar je moet natuurlijk wel de juiste bloem gebruiken. Niet je standaard patentbloem maar type "00" bloem.

150 ml water
1 theelepel suiker
15 gram gist

250 g bloem en 1 theelepel zout mengen, vervolgens gistmengsel en 1 eetlepel olie al knedend toevoegen en dan 20 mins laten kneden.

Lekker makkelijk en spotgoedkoop. Ik moet alleen eigenlijk nogsteeds een keer zo'n pizzasteen kopen voor een knapperigere bodem.

Die 00 bloem vind je hier bijna nergens :( Hierdoor word mijn deeg steeds brood achtig dik.

15gr gist? Jij gebruikt droge gist dus?

150 ml water
1 theelepel suiker
15 gram gist

Waarom zit er suiker in? Heeft dat een functie of is dat smaak?

Gist heeft suiker nodig om om te zetten in CO2.
En het bevordert de smaak.
Zitter er geen suikers in het deeg?

EDIT: Zelf zoeken kan natuurlijk ook:

Aardappeltjes, kip en doperwten

Terug
Naar boven