XXL Nutrition

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Je bent werkelijk verbaasd dat kip niet onder alle omstandigheden als vlees geldt?
Ja.
1590757055234.png

Dus je verwacht als iemand zegt dat hij vlees eet dat ie mogelijk ook menselijke weefsels eet?

Als je zegt geen vlees te eten is het niet ongebruikelijk dat de vraag volgt of je wel kip, vis, ei, kaas, melkproducten eet.

Zeker in landen en/of culturen waar bepaalde dieren niet gegeten mogen worden. Denk hierbij ook aan paardenvlees dat in de Angelsaksische landen taboe is.

Dus je verwacht als iemand zegt dat hij vlees eet dat ie mogelijk ook menselijke weefsels eet?

Als je zegt geen vlees te eten is het niet ongebruikelijk dat de vraag volgt of je wel kip, vis, ei, kaas, melkproducten eet.

Zeker in landen en/of culturen waar bepaalde dieren niet gegeten mogen worden. Denk hierbij ook aan paardenvlees dat in de Angelsaksische landen taboe is.
Als je zegt geen vlees te eten vind ik het redelijk ongebruikelijk dat iemand vraagt of je wel kip eet, gezien kip gewoon vlees is. That's all.
Hoezo niet?
@Kathlinoo is dacht ik ook vegetariër maar een bloedworst op zijn tijd gaat er vast wel in.
Dat ik geen vlees eet wilt niet zeggen dat ik het in bepaalde vormen niet graag in mijn buurt heb :eyes:
Indeed.

Laten we met z'n allen maar voortaan zeggen dat we weefsel eten, anders gaat Mentat weer een discussie starten puur om het starten van een discussie.

Geldt niet voor vega's en vegans, alleen voor weefsel eters.

Ik kan dus niet geloven dat een mens verschillende soorten vlees, op verschillende manieren bereidt, niet lekker kan vinden smaken. Vlees is net als 'groente' een nogal breed begrip qua bereidingswijzes en smaken. Ok sommige smaken zijn nogal uitgesproken, neem bijvoorbeeld orgaanvlees (of spruitjes). Maar vlees niet lekker vinden is als iemand die zegt groenten niet te lusten.

Okay prima ik vind het ook zielig voor de dieren. Maar dat zei ik er expres niet bij want ik heb geen zin in een dicussie.
Maar ik werd altijd wel een snel misselijk van vlees hoor. Vooral het soort vlees waar veel vet in zat (zoals varkensvlees). En de geur maakte mij ook altijd zo misselijk. En je weet dat als je ziek word van een bepaald type voedsel je het daarna een lange tijd niet meer wilt eten. Ja toch? Zo werkt dat bij mij wel in ieder geval
Dus waarom zou ik het nog blijven eten? Ik vind het zielig, ik word er snel misselijk van. Dan is het zinloos om vlees te blijven eten toch?

Ja geen idee, men moet zelf bepalen wat ze wel of niet willen eten. Daar hoef je ook geen verantwoording voor af te leggen naar anderen toe vind ik. Dat van varkensvlees hebben wel meer mensen trouwens.

Maar als ik een nice hoogwaardige steak grill op de bbq dan heb ik echt moeite met te geloven dat mensen dit vinden stinken en niet lekker vinden smaken. Beetje als de geur van gebakken brood. Je kan brood niet lekker vinden, maar de geur als het vers wordt gebakken in de oven is geniaal.

Ik probeer je niet te overtuigen oid, begrijp mij niet verkeerd ;).

Ja geen idee, men moet zelf bepalen wat ze wel of niet willen eten. Daar hoef je ook geen verantwoording voor af te leggen naar anderen toe vind ik. Dat van varkensvlees hebben wel meer mensen trouwens.

Maar als ik een nice hoogwaardige steak grill op de bbq dan heb ik echt moeite met te geloven dat mensen dit vinden stinken en niet lekker vinden smaken. Beetje als de geur van gebakken brood. Je kan brood niet lekker vinden, maar de geur als het vers wordt gebakken in de oven is geniaal.

Ik probeer je niet te overtuigen oid, begrijp mij niet verkeerd ;).
Laten we hopen dat er dan geen Australische vrouw langs komt joggen.

Ik eet vrijwel geen varkensvlees (bulten), geen paardenvlees en niet tot nauwelijks orgaanvlees. Verder 🍽, in de meeste gevallen wel met een stukje bewustzijn.

Hééérlijk. Liep weleens te zwalken langs de Nieuwmarkt en daar zat een bakkertje waar je dan rond vieren kon aankloppen en echt een vers broodje mee kon krijgen, weet niet of die het stiekem deed (via een raam) maar het was goddelijk.

Over smaak valt niet te twisten jongens. Sommige mensen vinden een salade gewoon lekkerder dan een biefstuk, of kebap, shoarma, köfte, worstjes, hamburgers :dunno:

Als ik ergens ging eten met een date en deze zei doe mij maar salade, en dat was dan zo'n konijnenpakket was het gauw afgelopen. Ze moet gewoon kunnen vretuh. Een salade kan erg lekker zijn en verfrissend maar ik doel niet op zo'n situatie.

Terug
Naar boven