AndroidHealthClinic

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Omelet uit de oven:
  • Bakpapier in de ovenschaal leggen (onder de kraan natmaken en zachtjes uitwringen zorgt ervoor dat het bakpapier 'slapper' wordt en dus beter in de ovenschaal ligt)
  • Bak/zak roerbakgroente verdelen in de ovenschaal
  • In een kommetje 6 eieren, 210 gram ei-eiwit (6 eiwitten) en een zakje mix voor boerenomelet klutsen
  • Eimengsel over de groente gieten en eventueel verdelen
  • 1 uur in de oven op 200°c
Genoeg voor 2 dagen :). Ik eet het met 2 sneetjes brood besmeerd met halvarine.

Goede tip voor de meal prep! Ga ik toevoegen, dank is groot.

Omelet uit de oven:
  • Bakpapier in de ovenschaal leggen (onder de kraan natmaken en zachtjes uitwringen zorgt ervoor dat het bakpapier 'slapper' wordt en dus beter in de ovenschaal ligt)
  • Bak/zak roerbakgroente verdelen in de ovenschaal
  • In een kommetje 6 eieren, 210 gram ei-eiwit (6 eiwitten) en een zakje mix voor boerenomelet klutsen
  • Eimengsel over de groente gieten en eventueel verdelen
  • 1 uur in de oven op 200°c
Genoeg voor 2 dagen :). Ik eet het met 2 sneetjes brood besmeerd met halvarine.
Dat klinkt goed, en lekker makkelijk! Thnx! :)

Conchiglioni met spinazie, ricotta en magere spekreepjes.

IMG_20200611_173702.jpg

IMG_20200611_190215.jpg

Flinke salade met 2 magere kipboomstammetjes :meal:

De ijsbergsla en spinazie ligt onderop :D

Bijlagen

• 20200611_194857.jpg
    20200611_194857.jpg
    240,8 KB · Weergaven: 111
Omg boomstammetjes, dat is echt zo iets van de slager wat ik mis :D Net als satéschnitzels, runder- en blindevinken, ooo of een rundersaucijs:eating:
Onlangs een poelier ontdekt (die tevens maar een paar straten verder zit van waar ik woon lol) met allemaal van dit soort dingen, maar dan de kipversies.

De normale runderboomstammen zijn wel veel lekkerder moet ik eerlijk zeggen. Meer vet en meer zout :roflol:

Hoe maak jij die spinazie?? Ik zoek al lang naar het juiste recept voor een lekkere crème variant. :D
Je kan 3 varianten maken die ik wel smakelijk vind

Beetje oosters:
Spinazie koken, uitlekken en fijnsnijden en dan even terug in de pan met wat zout en cocosroom. Smaakt dan wel beter met rijst of noodles. Je kan de spinazie ook wokken maar dan is het grover en de saus wat dunner (tenzij je het wat langer in laat koken.

Traditioneel a la creme:
Spinazie koken, uitlekken en fijnsnijden en dan even terug in de pan met wat zout en scheutje kookroom (slagroom voor wiens macro's het toestaat). Kort even indikken.
(voor een lactose vrije sojaroom werkt ook goed. Smaak is ook mild en minder romig.

Een beetje anders:
Spinazie koken, uitlekken en fijnsnijden en dan even terug in de pan met wat zout en een schep cremefraiche en meteen van het vuur halen. Je kan ook sour cream nemen maar dan moet je de spinazie eerst wat af laten koelen om schiften te voorkomen.

En dan kan je nog varieren met alle varianten met kruiden. Wat italiaanse kruiden erdoor voor bij pasta oid, wat kerrie (masala) erdoor bij rijst zodat je een soort curry krijgt.
Je kan er ook wat gepelde tomaat doorheen doen voor een extra romige tomaten spinaziesaus voor bij pasta en dit kan je ook gebruiken als basis voor een lasagna.

Kortom genoeg probeersels voor een spinazie a la creme... of met een twist. :)

Terug
Naar boven