MuscleMeat

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Brood, hummus en ei. :eating:

20200613_150417.jpg

Kersen uit Spanje terwijl we hier van Hollandse bodem zo'n lekkere (en versere) hebben. Klein beetje bedroefd nu.

De supermarkten halen tegenwoordig veel producten uit het buitenland, daar er een constante aanstroom geleverd kan worden en tevens in meeste gevallen goedkoper. De eerste kersen uit Limburg zijn alweer te koop en die zijn een stuk duurder dan de kersen uit de supermarkt...

Wel veel lekkerder uiteraard!

De supermarkten halen tegenwoordig veel producten uit het buitenland, daar er een constante aanstroom geleverd kan worden en tevens in meeste gevallen goedkoper. De eerste kersen uit Limburg zijn alweer te koop en die zijn een stuk duurder dan de kersen uit de supermarkt...

Wel veel lekkerder uiteraard!
Fruit haal je in de betuwe drool:

Kersen uit Spanje terwijl we hier van Hollandse bodem zo'n lekkere (en versere) hebben. Klein beetje bedroefd nu.
Niet zo veel meer. Bovendien komen de meeste uit Spanje.

Kersen kwamen vroeger vooral uit de Betuwe, die vol stond met kersenbomen. Na de Tweede Wereldoorlog is de productie uit Nederland afgenomen. De bescherming tegen vogels en de oogstwerkzaamheden werden zo arbeidsintensief dat de opbrengst niet rendabel genoeg was. Om deze reden worden er vooral geïmporteerde kersen verkocht. Van mei tot oktober komen de kersen uit Turkije, Griekenland, Frankrijk en Spanje. Nederland voert kersen aan in juni tot augustus. Morellen zijn er nog tot september. In de winter komen de kersen uit Chili. Zo is er het hele jaar aanvoer van verse kersen .

Ik voel me dan ook een zeer bevoorrecht mens dat ik gewoon op de fiets naar de boer kan om verse asperges, kersen, aardbeien en ander lekkers te halen :heart:

Mag ik manlief de schuld geven ? Dit komt nog uit de periode dat hij boodschappen deed en dan ben ik allang blij dat er iets gezonds in het winkelwagentje beland en niet alleen dropjes.
Daarnaast moet ik eerlijk zijn, speelt de prijs ook mee, 2 parttimers hier, waarvan 1 net 5 procent salaris heeft moeten inleveren, dus het geld klotst hier niet tegen de plinten zeg maar.
Maar wees blij dat je kunt genieten van lokaal fruit, is ook veel lekkerder
Mag je gerust doen, ik steek ook altijd de schuld op mijn vrouw :p

Ben je nog aan cutten of is het cheat of IIFIYM?
Iifym op het moment, maar alleen in het weekend, door de week best wel clean op het moment (met best veel rijstwafels+magere ham) omdat ik mij hier lichamelijk beter op voel. Beetje saai maar lukt wel zolang ik niet thuis ben.
Nog o,8kg (een weekje) cutten en dan maintainen tot mijn uitvoeringen juist zijn en ik mij terug “goed”voel

• Like
Waarderingen: BB_
Niet zo mooi als de foto op Mn log en ook iets anders dan gepland ( manlief had abrikozen gekocht ipv perzik en snoeptomaatjes dus mooie grote plakken snijden en rond op een bordje leggen ging niet echt) welokom in s ons gezellige maar chaotische huishouden :roflol: maar hopelijk wel lekker.
Edit smaak is prima
image.jpg

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven