Fitness Seller

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Kcal unknown
Niet super veel iig. Denk niet dat het preppen echt iets voor mij is.

Misschien bij een catering gewoon dingen in bulk bestellen en dan mooi in bakjes doen en de vriezer vol gooien. 😅
20201118_162922.jpg
Ik prep zelf altijd voor de volgende dag, maar dat is meer omdat ik te lui ben een zak krieltjes af te wegen en 2x een halve zak vs 1x een hele zak te koken

Omdat je dan elke dag hetzelfde eet?
Voornamelijk omdat het afkoelen en weer opwarmen de smaak en textuur echt totaal verpest, zeker als je een vriezer en magnetron gebruikt. Elke dag (ongeveer) hetzelfde vind ik zo erg nog niet en is ook als je prept helemaal nergens voor nodig.

Voornamelijk omdat het afkoelen en weer opwarmen de smaak en textuur echt totaal verpest, zeker als je een vriezer en magnetron gebruikt. Elke dag (ongeveer) hetzelfde vind ik zo erg nog niet en is ook als je prept helemaal nergens voor nodig.
Moet zeggen dat met ontdooien in de magnetron en opwarmen in de pan het echt meevalt, maarja, kook dan ook basic asf

Magnetron verpest idd smaak en structuur. Gewoon dag ervoor uit de vriezer halen en in de koelkast rustig laten ontdooien.

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Magnetron verpest idd smaak en structuur. Gewoon dag ervoor uit de vriezer halen en in de koelkast rustig laten ontdooien.
IMO zijn de meeste carbbronnen verpest vanaf het moment dat ze in de vriezer geweest zijn. Vlees gaat in sommige gevallen (niet-supermarkt) prima en geblancheerde groente ook. Ontdooien in de magnetron zou ik sowieso nooit doen.
Moet zeggen dat met ontdooien in de magnetron en opwarmen in de pan het echt meevalt, maarja, kook dan ook basic asf
Ik ben dan ook gewoon een prinsesje die alleen vers en lekker blieft te eten. Wil ook gewoon de vrijheid hebben om af te wisselen of buiten de deur te eten.

Smaken verschillen natuurlijk maar pasta/rijst maaltijden met een groentemix en kip van musclemeat of gehakt vind ik opgewarmd best prima. Als je aardappeltjes of zelf gebakken kip gaat opwarmen is het een ander verhaal.

Gebakken rijst is nog best goed te doen als je het rustig laat ontdooien.

Smaken verschillen natuurlijk maar pasta/rijst maaltijden met een groentemix en kip van musclemeat of gehakt vind ik opgewarmd best prima. Als je aardappeltjes of zelf gebakken kip gaat opwarmen is het een ander verhaal.
MuscleMeat zal ongetwijfeld in de receptuur rekening houden met de hoeveelheid vocht in het product en de garing. Dat gaat je met verse producten niet zo snel lukken. Al heb ik daar ooit eens besteld en de groenten waren echt smakeloos, waterig en veel te gaar.

Ik zie eten als iets wat lekker moet zijn en 'best prima' doet het niet voor me, koken en eten moet in mijn ogen plezier opleveren en niet macro's wegproppen zijn. Dat smaken verschillen realiseer ik me telkens weer als ik zie hoeveel mensen genieten van supermarktgebak en diepvriesmaaltijden. Zal een cultuurdingetje zijn.

Terug
Naar boven