MuscleMeat

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

2CAD9D76-CE1C-470F-8754-FD73977C6CE8.jpeg

met zelfgekweekte pepertjes

220FBED2-442D-4358-8EFD-C374F95EDE35.jpeg

• Like
Waarderingen: Onit
ligt eraan wat je met elkaar vergelijkt.
Eens, maar vaak zie je het als goedkoper alternatief van feta, omdat feta een beschermde naam is die niet zomaar gebruikt mag worden (moet max zoveel % geitenmelk en minimaal zoveel % schapenmelk bevatten).

Ik gebruik feta voor Grieks. Maar ze hebben tegenwoordig ook redelijke Turkse ingrediënten.
Ik oook ,ik had even gemist dat het over Turks ging. Overigens is het onderscheid tussen Turks en Grieks niet altijd duidelijk. Veel gerechten en ingredienten komen in beide keukens voor of hebben enkel een andere benaming en/of toepassing.

Arla Apetina is trouwens bijv. Deens en mocht de naam feta niet meer gebruiken, wat voor veel witte kazen gold. Een voorbeeld van een Turkse witte kaas is Beyaz peynir (zit volgens mij in b"orek).

Ik oook ,ik had even gemist dat het over Turks ging. Overigens is het onderscheid tussen Turks en Grieks niet altijd duidelijk. Veel gerechten en ingredienten komen in beide keukens voor of hebben enkel een andere benaming en/of toepassing.

Arla Apetina is trouwens bijv. Deens en mocht de naam feta niet meer gebruiken, wat voor veel witte kazen gold. Een voorbeeld van een Turkse witte kaas is Beyaz peynir (zit volgens mij in b"orek).
Klopt. De west Turken delen veel geschiedenis met de Grieken. Troje lag daar. Maar er is ook een hoop gedoe onderling. Gerechten lijken soms ook behoorlijk op elkaar.

Borek vind ik erg lekker, maar er zijn veel varianten.

mbt feta: het moet uit Griekenland komen en bepaalde hoeveelheid schapenmelk hebben geloof ik. Hebben ze slim gedaan. Net als de Italianen en Fransozen trouwens, met hun dop producten. Had Gouda maar een dop of aop.

Terug
Naar boven