- Waardering
- 8.812
Afhaal
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Zelf maken, is best wel simpel
Mocht iemand het willen weten kan ik mijn recept hier wel droppen.
Op een terras in Mechelen aan de Dijle. Benodigdheden:
Witte rijst
Zeewier blad
Rijstolie
Sake (of witte wijn)
Mirin (of suiker)
Zout
Eventueel kelp (kan moeilijk te vinden zijn)
Eventueel perilla blad
En natuurlijk vis (octopus is het lekkerst imo)
Bereiding
Mix voor de rijst
Als je het snel wilt maken, kan je het maken van deze mix overslaan. Je sushi gaat dan wel erg saai smaken.
- Neem een kleine pannetje (zet het vuur nog niet aan).
- Gooi hier een half bekertje rijstolie in, 1 eetlepel sake, 2 eetlepels mirin (of suiker) en 1 eetlepel zout.
- Als je kelp hebt breek een klein stukje af en gooi deze erbij (deze haal je eruit als je mix klaar is).
- Zet het vuur aan en als het licht kookt haal je de kelp eruit en laat je de mix afkoelen.
De rijst
- Kook witte rijst tot deze gaar is en doe deze in een kommetje.
- Verspreid de gemaakt mix hierover heen en mix het er voorzichtig doorheen zodat je rijst niet breekt.
- Laat de rijst afkoelen op kamer temperatuur.
De sushiroll
- Leg je zeewier blad op een plankje en verspreid je rijst hierover, zorg dat je een randje aan de bovenkant vrijhoudt. Gebruik niet teveel rijst want dan kan je hem niet meer dichtrollen.
- Leg in het midden van de roll je vis neer (de bereiding van je vis is afhankelijk, meestal rauw. Als je een vis zoals octopus gebruikt snij deze dan erg dun omdat het anders erg taai om te eten is) en strooi hier van parilla blad overheen als je die hebt.
- Rol hem voorzichtig op en gebruik een beetje water om hem 'dicht' te plakken.
- Snij de roll in plakje.
There you go!

Gegarneerd met italiaanse kaas overigens. Toch geen carbs in de maaltijd 

ik eet elke week een andere groente
als ik nog gevarieerder moet koken sta ik ipv 2 wel 4u in de keuken op zondag. Maar inderdaad, ze lagen er weer @ de Lidl 

Aanbieding Lidl verse zalmmoot met zilveren huid! Goddamn. Ff marinade maken van soja + honing (verwarmen in steelpannetje) hier de zalm ff inleggen. Vervolgens 4min op de zilveren huid bakken, 2-3 min andere kant. Issie net aan rose!![]()
ik eet elke week een andere groenteals ik nog gevarieerder moet koken sta ik ipv 2 wel 4u in de keuken op zondag. Maar inderdaad, ze lagen er weer @ de Lidl
![]()
pics or it didn't happen. (ben zelf niet een fan van die bevroren zalm)
OT: mijn maaltijd van gisteravond ... gierst (ook voor het eerst)
http://lh3.googleusercontent.com/-D...AAAAAACHo/cS81LcPZkME/w800-h600-no/gierst.jpg
---------- Post toegevoegd 7 October 2013 om 08:56 ----------
Hoezo sta jij 2 uur in de keuken ? Lijkt me dat je al die maaltijden binnen een half uurtje wel klaar hebt ?