MuscleMeat

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Zelf maken, is best wel simpel :)

Mocht iemand het willen weten kan ik mijn recept hier wel droppen.

Laatst bewerkt:
Benodigdheden:
Witte rijst
Zeewier blad
Rijstolie
Sake (of witte wijn)
Mirin (of suiker)
Zout
Eventueel kelp (kan moeilijk te vinden zijn)
Eventueel perilla blad
En natuurlijk vis (octopus is het lekkerst imo)

Bereiding

Mix voor de rijst
Als je het snel wilt maken, kan je het maken van deze mix overslaan. Je sushi gaat dan wel erg saai smaken.

- Neem een kleine pannetje (zet het vuur nog niet aan).
- Gooi hier een half bekertje rijstolie in, 1 eetlepel sake, 2 eetlepels mirin (of suiker) en 1 eetlepel zout.
- Als je kelp hebt breek een klein stukje af en gooi deze erbij (deze haal je eruit als je mix klaar is).
- Zet het vuur aan en als het licht kookt haal je de kelp eruit en laat je de mix afkoelen.

De rijst

- Kook witte rijst tot deze gaar is en doe deze in een kommetje.
- Verspreid de gemaakt mix hierover heen en mix het er voorzichtig doorheen zodat je rijst niet breekt.
- Laat de rijst afkoelen op kamer temperatuur.

De sushiroll

- Leg je zeewier blad op een plankje en verspreid je rijst hierover, zorg dat je een randje aan de bovenkant vrijhoudt. Gebruik niet teveel rijst want dan kan je hem niet meer dichtrollen.
- Leg in het midden van de roll je vis neer (de bereiding van je vis is afhankelijk van welke vis je hebt, meestal rauw. Als je een vis zoals octopus gebruikt snij deze dan erg dun omdat het anders erg taai om te eten is) en strooi hier van parilla blad overheen als je die hebt.
- Rol hem voorzichtig op en gebruik een beetje water om hem 'dicht' te plakken.
- Snij de roll in plakje.

There you go!

Laatst bewerkt:
Geen pics.. maar een mooi groot vierkant bord... daarop een paardenbiefstuk van 300 gram... overgoten met en zalige saus van verse champignons met een vleugje madeira. Daarnaast een bakje echte vlaamse frieten en een frisse salade. En dan een flink glas gouden Carolus. :D Op een terras in Mechelen aan de Dijle.
m7ajrq.jpg

eagles

---------- Post toegevoegd 5 October 2013 om 22:20 ----------

Benodigdheden:
Witte rijst
Zeewier blad
Rijstolie
Sake (of witte wijn)
Mirin (of suiker)
Zout
Eventueel kelp (kan moeilijk te vinden zijn)
Eventueel perilla blad
En natuurlijk vis (octopus is het lekkerst imo)

Bereiding

Mix voor de rijst
Als je het snel wilt maken, kan je het maken van deze mix overslaan. Je sushi gaat dan wel erg saai smaken.

- Neem een kleine pannetje (zet het vuur nog niet aan).
- Gooi hier een half bekertje rijstolie in, 1 eetlepel sake, 2 eetlepels mirin (of suiker) en 1 eetlepel zout.
- Als je kelp hebt breek een klein stukje af en gooi deze erbij (deze haal je eruit als je mix klaar is).
- Zet het vuur aan en als het licht kookt haal je de kelp eruit en laat je de mix afkoelen.

De rijst

- Kook witte rijst tot deze gaar is en doe deze in een kommetje.
- Verspreid de gemaakt mix hierover heen en mix het er voorzichtig doorheen zodat je rijst niet breekt.
- Laat de rijst afkoelen op kamer temperatuur.

De sushiroll

- Leg je zeewier blad op een plankje en verspreid je rijst hierover, zorg dat je een randje aan de bovenkant vrijhoudt. Gebruik niet teveel rijst want dan kan je hem niet meer dichtrollen.
- Leg in het midden van de roll je vis neer (de bereiding van je vis is afhankelijk, meestal rauw. Als je een vis zoals octopus gebruikt snij deze dan erg dun omdat het anders erg taai om te eten is) en strooi hier van parilla blad overheen als je die hebt.
- Rol hem voorzichtig op en gebruik een beetje water om hem 'dicht' te plakken.
- Snij de roll in plakje.

There you go!

Voordeel van kok zijn?:D

Gisteren spruitjes + spek + ui + pittige kruiden gegeten icm wilde zalm gemarineerd in soja/honing. GODLIKE. Vriendin was ook zeer tevreden :cool: Gegarneerd met italiaanse kaas overigens. Toch geen carbs in de maaltijd :p
24zhk7r.jpg

20utjz4.jpg

Verder vanochtend weer bezig geweest met m'n wekelijkse pakketjes.

4x een zakje met 200g magere rundergehak, ui, paprika, mais en kidney bonen. (pittig gekruid) met broccoli een soort chili concarne met groene groentes ^_^
8x een zakje met 160g kip + spruitjes + spekjes + ui.

voor maandag tm donderdag. :D

or4d8m.jpg

• Like
Waarderingen: LM
Waren spruitjes in de aanbieding?:o

Men eerste soepje tijdens de herfst!

uploadfromtaptalk1381066046179.jpg

Pompoen? Lekker!

Zalm gemarineerd in soja en honing, klinkt goed! :D

Zalm gemarineerd in soja en honing, klinkt goed! :D

Aanbieding Lidl verse zalmmoot met zilveren huid! Goddamn. Ff marinade maken van soja + honing (verwarmen in steelpannetje) hier de zalm ff inleggen. Vervolgens 4min op de zilveren huid bakken, 2-3 min andere kant. Issie net aan rose! :cheer:

Aanbieding Lidl verse zalmmoot met zilveren huid! Goddamn. Ff marinade maken van soja + honing (verwarmen in steelpannetje) hier de zalm ff inleggen. Vervolgens 4min op de zilveren huid bakken, 2-3 min andere kant. Issie net aan rose! :cheer:

pics or it didn't happen. (ben zelf niet een fan van die bevroren zalm)

OT: mijn maaltijd van gisteravond ... gierst (ook voor het eerst)

gierst.jpg

---------- Post toegevoegd 7 October 2013 om 08:56 ----------

ik eet elke week een andere groente :P als ik nog gevarieerder moet koken sta ik ipv 2 wel 4u in de keuken op zondag. Maar inderdaad, ze lagen er weer @ de Lidl :D

Hoezo sta jij 2 uur in de keuken ? Lijkt me dat je al die maaltijden binnen een half uurtje wel klaar hebt ?

pics or it didn't happen. (ben zelf niet een fan van die bevroren zalm)

OT: mijn maaltijd van gisteravond ... gierst (ook voor het eerst)

http://lh3.googleusercontent.com/-D...AAAAAACHo/cS81LcPZkME/w800-h600-no/gierst.jpg

---------- Post toegevoegd 7 October 2013 om 08:56 ----------

Hoezo sta jij 2 uur in de keuken ? Lijkt me dat je al die maaltijden binnen een half uurtje wel klaar hebt ?

No man ik koop alles vers dus boontjes doppen of spruiten doppen (hoe heet dat?), alle kip in blokjes snijden. Verder heb ik gehakt zakjes en kip zakjes en maar 4 gaspitten... ik doe er echt 2 uur over met alles opruimen en schoonmaken. EN DAN HELPT ZELFS MN VRIENDIN hahaha:rolleyes:

Iemand tips voor junk zonder suiker? Wil 1dag per week lekker junken ma niet super veel suikers ete

Terug
Naar boven