apfelstrudel
Superior Athlete
- Waardering
- 61.702
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mooi dat je klassiek start met kip, rijst en broccoli!![]()
2350 kcal per dag (incl 2 whey shakes, een bak kwark voor t slapen en een glas jus voor het trainen). Tijd om die corona kilo's eraf te knallen. Cut naar 12% bf.
Dit wordt m'n eerste echt serieuse cut met mealprep. Alle tips zijn welkom.
Houd eten leuk en start niet te aggressief.![]()
2350 kcal per dag (incl 2 whey shakes, een bak kwark voor t slapen en een glas jus voor het trainen). Tijd om die corona kilo's eraf te knallen. Cut naar 12% bf.
Persoonlijk zou ik niet zo snel zulke droge kip-rijst-broccoli bakken maken (tenzij je het lekker vindt natuurlijk)![]()
Vind het altijd wel mooi dat als de meeste mensen gaan cutten ze opeens rijst gaan eten![]()

Snap ik ook niet, aardappel is veel meer volume.. ik kies juist niet meer voor rijstVind het altijd wel mooi dat als de meeste mensen gaan cutten ze opeens rijst gaan eten
Je kan zoveel betere vervangers eten ipv rijst
Sowieso vind ik kip, rijst, broccoli veel te saai. IIFYM ftw
Waarom niet? Na 2 dagen gaat pellen niet zo lekker. Leek mij tijd te besparen als ik wakker word.
Het ziet er droog uit, maar dat is het niet. Ik gebruik expres kippendij omdat dat best wat kan hebben als je het weer opwarmt zonder dat het droog wordt.Persoonlijk zou ik niet zo snel zulke droge kip-rijst-broccoli bakken maken (tenzij je het lekker vindt natuurlijk)
. Heb je aanraders voor variatie?Ik at eigenlijk al 4x per week rijst dus veel verandert er niet wat dat betreft. De groentes wissel ik elke 3 dagen. Ik prep ma tm wo. Dan do tm za. Zondag cheatday.Vind het altijd wel mooi dat als de meeste mensen gaan cutten ze opeens rijst gaan eten
Je kan zoveel betere vervangers eten ipv rijst
Sowieso vind ik kip, rijst, broccoli veel te saai. IIFYM ftw
Ik laat de rijst 2 a 4 uur weken alvorens ik het kook. Het verdrievoudigt daardoor in gewicht.Snap ik ook niet, aardappel is veel meer volume.. ik kies juist niet meer voor rijst
Zoals @HertogSandBox zegt, aardappel of zoete aardappel heeft een hoog verzadigingseffect en weinig kcal. Zelf meal prep ik niet dus voor mij is het sowieso niet van toepassingIk at eigenlijk al 4x per week rijst dus veel verandert er niet wat dat betreft. De groentes wissel ik elke 3 dagen. Ik prep ma tm wo. Dan do tm za. Zondag cheatday.
De kip ga ik variëren met marinades en bijv. spiesjes, bbq, etc.
Wat raadt jij aan voor vervangers voor rijst? Ik ben natuurlijk niet van plan alleen dit te blijven eten gedurende de cut.
Ik kook mijn rijst trouwens met steranijs. Geeft veel smaak.
Ik vind zelf broccoli niet te eten. Ik eet eerlijk gezegd ook altijd hetzelfde hoor qua groente; sperziebonen of roerbakgroentemix. En dan meestal met basmati rijst en kipfiletblokjes van musclemeat. Die worden nooit droog en je kunt eindeloos variëren in smaken. Dan nog xxl light saus teriyaki om het af te maken.Het ziet er droog uit, maar dat is het niet. Ik gebruik expres kippendij omdat dat best wat kan hebben als je het weer opwarmt zonder dat het droog wordt.
De brocolli krijgt nog een sausje (bijv. soja) bij het opdienen. Kvind het eigenlijk best lekker. Heb je aanraders voor variatie?
Heerlijk. Zoals we dat zo mooi zeggen, gewoon vretuh.Mooi dat je klassiek start met kip, rijst en broccoli!
Wat doe jij meestal in je prep-bakjes (als ik het goed heb eet jij ook vaak tupperware toch)?Persoonlijk zou ik niet zo snel zulke droge kip-rijst-broccoli bakken maken (tenzij je het lekker vindt natuurlijk)
Kruiden als cayennepeper, kurkuma etc. gebruik ik tijdens de cut standaard. Verder zou ik wat variëren. Die Musclemeat kip heb je in allerlei smaken. Als je zelf kip bakt, kun je het divers houden. De ene keer Italiaanse twist (oregano, basilicum, rozemarijn, tijm etc.), de andere keer Aziatisch (kurkuma, gember, komijn, koriander, laos, kardemom etc.) bijv. Sommige XXL-Light sausjes zijn best goed, sommige niet te hachelen (vind zelf Teriyaki de lekkerste en bijna overal lekker bij).Waarom niet? Na 2 dagen gaat pellen niet zo lekker. Leek mij tijd te besparen als ik wakker word.
Het ziet er droog uit, maar dat is het niet. Ik gebruik expres kippendij omdat dat best wat kan hebben als je het weer opwarmt zonder dat het droog wordt.
De brocolli krijgt nog een sausje (bijv. soja) bij het opdienen. Kvind het eigenlijk best lekker. Heb je aanraders voor variatie?
Ik at eigenlijk al 4x per week rijst dus veel verandert er niet wat dat betreft. De groentes wissel ik elke 3 dagen. Ik prep ma tm wo. Dan do tm za. Zondag cheatday.
De kip ga ik variëren met marinades en bijv. spiesjes, bbq, etc.
Wat raadt jij aan voor vervangers voor rijst? Ik ben natuurlijk niet van plan alleen dit te blijven eten gedurende de cut.
Ik kook mijn rijst trouwens met steranijs. Geeft veel smaak.
Momenteel heb ik een bakje met basmati rijst, sperziebonen en kipfiletblokjes saté of green curry en daar komt dan nog xxl light saus teriyaki bij en een bakje met basmati rijst en kipfiletblokjes piri piri of paprika chili en daar komt een avocado bij met wat kruiden:Wat doe jij meestal in je prep-bakjes (als ik het goed heb eet jij ook vaak tupperware toch)?
Met wat XXL-light sauce en kruiden is het al een stuk lekkerder.
Momenteel heb ik een bakje met basmati rijst, sperziebonen en kipfiletblokjes saté of green curry en daar komt dan nog xxl light saus teriyaki bij en een bakje met basmati rijst en kipfiletblokjes piri piri of paprika chili en daar komt een avocado bij met wat kruiden:
![]()