MuscleMeat

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Gewoon vacuüm verpakt in de koelkast?
Nee in een bak (dit geval een pan) afgedekt (deksel) in de koelkast.

Om te pekelen gebruikte ik 1L water, 60 g zout, 30 g suiker. Voor ongeveer 300g vlees.

Dan na 2 uur, uitlekken, droogdeppen. Vacumeren met een paar klontjes boter en in dit geval wat takjes tijm en gerubd met knoflookpoeder.

Afgebakken in een zeer hete gietijzeren grillpan. Voor het afbakken nog wat grof zeezout en zwarte peper eropwrijven.

Nee in een bak (dit geval een pan) afgedekt (deksel) in de koelkast.

Om te pekelen gebruikte ik 1L water, 60 g zout, 30 g suiker. Voor ongeveer 300g vlees.

Dan na 2 uur, uitlekken, droogdeppen. Vacumeren met een paar klontjes boter en in dit geval wat takjes tijm en gerubd met knoflookpoeder.

Afgebakken in een zeer hete gietijzeren grillpan. Voor het afbakken nog wat grof zeezout en zwarte peper eropwrijven.
Heb je dat weleens vergeleken met zouten en dan een tijd gevacumeerd in de koelkast leggen? Dat doe ik wel eens, dat is wat minder omslachtig.

Deze staat aanstaande woensdag op het menu.
20220103_161711.jpg

20220103_161719.jpg

@09:40

Varkenshaas

Ga jij die gyros namaken? 🤤

Ga jij die gyros namaken? 🤤
Morgenavond beginnen met marineren :)

Zo'n varkensprocureur is trouwens goed spul. Niet zo duur (rond de 5 a 6 de kilo), veel smaak. Je kan er babi pangang mee maken, pulled pork, gyros.

Vet vlees dus perfect om langdurig te garen (in de oven) zonder dat het droog wordt.

Je kan em ook sous vide bereiden. Gaat wel 24 tot 48 uur duren afhankelijk van je dikte en gewenste kerntemp. Volgende week maar proberen :).

Laatst bewerkt:

Zo'n varkensprocureur is trouwens goed spul. Niet zo duur (rond de 5 a 6 de kilo), veel smaak. Je kan er babi pangang mee maken, pulled pork, gyros.

Vet vlees dus perfect om langdurig te garen (in de oven) zonder dat het droog wordt.

Je kan em ook sous vide bereiden. Gaat wel 24 tot 48 uur duren afhankelijk van je dikte en gewenste kerntemp. Volgende week maar proberen :).
Heb met kerst ook procureur als 2e vleesgerecht gehad. Toen inderdaad uit de oven gehad en smaakte zeker goed!

Das gwoon verkesnek.

Ja lekker man. Meer smaak dan je dubbel zo dure varkenshaasje. Of de snel droge karbonade.

Je kan em ook rubben/marineren, oprollen met kruiden, dichtbinden tot en rollade en dan je oven inrammen.
Het is wel leuk als iedereen zit te genieten van een sateetje varkensprocureur om te zeggen dag het eigenlijk gewoon varkensnek is, sommigen vinden het dan ineens wat minder lekker. Zo ook als je kalfswangen in een stoofgerecht gebruiken ipv sucade, of mijn lievelings cut of meat de longhaas, de meesten vinden het super lekker, maar als ze dan vragen hoe het stukje vlees heet kijken ze wel wat moeilijk.

Het is wel leuk als iedereen zit te genieten van een sateetje varkensprocureur om te zeggen dag het eigenlijk gewoon varkensnek is, sommigen vinden het dan ineens wat minder lekker. Zo ook als je kalfswangen in een stoofgerecht gebruiken ipv sucade, of mijn lievelings cut of meat de longhaas, de meesten vinden het super lekker, maar als ze dan vragen hoe het stukje vlees heet kijken ze wel wat moeilijk.
Als je een keer moslims te eten hebt moet je diamandhaas serveren en dan zeggen dat ze jodenhaas eten ;).

Of als je joden te eten hebt natuurlijk.

Of een schwein enoes

Zo noemde we in een restaurant altijd de gefrituurde inktvisringen (omdat ze ergens in china varkensanus hadden gebruikt).

Als je een keer moslims te eten hebt moet je diamandhaas serveren en dan zeggen dat ze jodenhaas eten ;).

Of als je joden te eten hebt natuurlijk.
Ik vind het zelf niet zo lekker, iets te droog, maar ik heb het nog nooit sous vide gegaard, dus wie weet probeer ik dat nog een keer.

Terug
Naar boven