- Waardering
- 21.488
- Lengte
- 1m71
- Massa
- 78kg
- Vetpercentage
- 12%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Goeie bord vol man, komt er nog saus bij??Mijn ogen zijn overduidelijk groter dan mijn maag
100g volkoren fusilli (ingevroren daarna ontdooit, want iets met koolhydraten omzetten naar vezels?)
180g rode paprika
200g soja bonen
150g snoeptomaatjes
100g ijsbergsla
175 vegan shoarma AH + 10g bakboter
1000 kcal
69 gram eiwitten
96 gram koolhydraten
32 gram vet![]()
![]()
Nee, geen saus.
Respect
De eerste keer pasta in jaren
Vorige week m'n kcal wat verhoogt en nu kan dat spul er wat makkelijker in.Ik doe meestal gwn een klein beetje currysaus in mijn pasta’s of macaroni kcal zijn nihil. Maar tijdens een cut zou ik dit niet doenDe eerste keer pasta in jarenVorige week m'n kcal wat verhoogt en nu kan dat spul er wat makkelijker in.
Dus ben al helemaal blij dat dat weer een keer op het menu staat. Laatste 2 jaar eigenlijk alleen maar rijst gegeten als carb source.
Omdat je low carb at?De eerste keer pasta in jarenVorige week m'n kcal wat verhoogt en nu kan dat spul er wat makkelijker in.
Dus ben al helemaal blij dat dat weer een keer op het menu staat. Laatste 2 jaar eigenlijk alleen maar rijst gegeten als carb source.
Was een of ander idee dat rijst veel gezonder is dan pasta en je bloedsuiker minder spiked, dus dat je er minder honger van krijgt nadat je het gegeten hebt en je minder een carb crash hebt, geen idee precies meer waar ik die keuze toen verder nog op gebaseerd heb.
Was een of ander idee dat rijst veel gezonder is dan pasta en je bloedsuiker minder spiked, dus dat je er minder honger van krijgt nadat je het gegeten hebt en je minder een carb crash hebt, geen idee precies meer waar ik die keuze toen verder nog op gebaseerd heb.

Ik heb wel eens gelezen dat als je spaghetti al dente kookt, het je bloedsuiker ook minder verhoogt.Was een of ander idee dat rijst veel gezonder is dan pasta en je bloedsuiker minder spiked, dus dat je er minder honger van krijgt nadat je het gegeten hebt.
Ik doe nu al dente koken, dan in de vriezer aangezien dat een deel van de zetmeel koolhydraten om zou zetten naar vezels. (Bij m'n opleiding gehad en laatst ook ergens op tv gezien...)Ik heb wel eens gelezen dat als je spaghetti al dente kookt, het je bloedsuiker ook minder verhoogt.
Is Pasta Better Al Dente or Boiled Until Soft? - La Cucina Italiana
How do you like your pasta? Al dente or boiled until soft? Here's everything you need to know about cooking pasta — from boiling time to digestibility.www.lacucinaitaliana.com

Ik maak meestal mn eigen saus met tomaten pulp/polpa en italiaanse kruide.Ik doe meestal gwn een klein beetje currysaus in mijn pasta’s of macaroni kcal zijn nihil. Maar tijdens een cut zou ik dit niet doen
Zilvervliesrijst heeft 10g vezels per 100g.Als je kijkt naar de samenstelling is pasta zelfs gezonder. Meer mineralen en vezels..
Zilvervliesrijst heeft 10g vezels per 100g.
Volkoren pasta 6,8g per 100g.
Precies, daar had het iets mee te maken. Met het omzetten van carbs naar resistant starch.
Aahja dan klopt het wat jij zegt. Ik heb qua zilvervliesrijst specifiek gezocht naar de gene met de meeste vezels.Het verschilt per soort rijst. Gemiddeld bevat zilvervliesrijst 2,1 gram vezels per 100 gram.
Volkoren pasta bevat gemiddeld 6,9 gr vezels per 100 gram.
![]()
![]()
Nederlands Voedingsstoffenbestand (NEVO) | RIVM
nevo-online.rivm.nl
Best een verschil, wist ik ook niet!Het verschilt per soort rijst. Gemiddeld bevat zilvervliesrijst 2,1 gram vezels per 100 gram.
Volkoren pasta bevat gemiddeld 6,9 gr vezels per 100 gram.
![]()
![]()
Nederlands Voedingsstoffenbestand (NEVO) | RIVM
nevo-online.rivm.nl