MuscleMeat

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Mijn ogen zijn overduidelijk groter dan mijn maag :roflol:
100g volkoren fusilli (ingevroren daarna ontdooit, want iets met koolhydraten omzetten naar vezels?)
180g rode paprika
200g soja bonen
150g snoeptomaatjes
100g ijsbergsla
175 vegan shoarma AH + 10g bakboter

1000 kcal
69 gram eiwitten
100 gram koolhydraten
32 gram vet
IMG_20220120_114046__01.jpg
IMG_20220120_114111__01.jpg

Mijn ogen zijn overduidelijk groter dan mijn maag :roflol:
100g volkoren fusilli (ingevroren daarna ontdooit, want iets met koolhydraten omzetten naar vezels?)
180g rode paprika
200g soja bonen
150g snoeptomaatjes
100g ijsbergsla
175 vegan shoarma AH + 10g bakboter

1000 kcal
69 gram eiwitten
96 gram koolhydraten
32 gram vet
IMG_20220120_114046__01.jpg
IMG_20220120_114111__01.jpg
Goeie bord vol man, komt er nog saus bij??

De eerste keer pasta in jaren :) Vorige week m'n kcal wat verhoogt en nu kan dat spul er wat makkelijker in.
Dus ben al helemaal blij dat dat weer een keer op het menu staat. Laatste 2 jaar eigenlijk alleen maar rijst gegeten als carb source.

De eerste keer pasta in jaren :) Vorige week m'n kcal wat verhoogt en nu kan dat spul er wat makkelijker in.
Dus ben al helemaal blij dat dat weer een keer op het menu staat. Laatste 2 jaar eigenlijk alleen maar rijst gegeten als carb source.
Ik doe meestal gwn een klein beetje currysaus in mijn pasta’s of macaroni kcal zijn nihil. Maar tijdens een cut zou ik dit niet doen

Omdat je low carb at?

Was een of ander idee dat rijst veel gezonder is dan pasta en je bloedsuiker minder spiked, dus dat je er minder honger van krijgt nadat je het gegeten hebt en je minder een carb crash hebt, geen idee precies meer waar ik die keuze toen verder nog op gebaseerd heb.
Wil sowieso wat variatie terug gaan brengen en wat meer lol in m'n eten aan gaan brengen, ben ook van plan te gaan stoppen met crash dieten en meer te gaan richten op 0,5kg per week verliezen in plaats van minimaal 1,5 a 2kg.
Heb de laatste jaren eigenlijk standaard geleefd op 3 verschillende lunches en 3 verschillende avondmaaltijden.

Wil het allemaal wat gematigder gaan doen. Wat langzamer lijnen, wat meer plezier hebben met sporten, wat fatsoenlijker herstellen en zo m'n beoogde 6 kilo afvallen in 12-15 weken. Voorheen was m'n plan om dit in de komende 3-4 weken af te ronden. Laatst ook weer 3,3 kilo afgevallen in 10 dagen. En het valt me op dat vooral mijn sportschool prestaties daar echt gigantisch onder geleden hebben.

Was een of ander idee dat rijst veel gezonder is dan pasta en je bloedsuiker minder spiked, dus dat je er minder honger van krijgt nadat je het gegeten hebt en je minder een carb crash hebt, geen idee precies meer waar ik die keuze toen verder nog op gebaseerd heb.

Als je kijkt naar de samenstelling is pasta zelfs gezonder. Meer mineralen en vezels..

Ook duurzamer (minder water voor nodig, en komt uit Europa dus minder transport uitstoot). Just for the record. :)

Geen wonder trouwens dat die maaltijd je zwaar valt man. Rauwe groente wegknagen is een veel grotere uitdaging dan bereid.

Was een of ander idee dat rijst veel gezonder is dan pasta en je bloedsuiker minder spiked, dus dat je er minder honger van krijgt nadat je het gegeten hebt.
Ik heb wel eens gelezen dat als je spaghetti al dente kookt, het je bloedsuiker ook minder verhoogt.

Ik heb wel eens gelezen dat als je spaghetti al dente kookt, het je bloedsuiker ook minder verhoogt.

Ik doe nu al dente koken, dan in de vriezer aangezien dat een deel van de zetmeel koolhydraten om zou zetten naar vezels. (Bij m'n opleiding gehad en laatst ook ergens op tv gezien...)
Daarna ontdooien en dan verwerken in een maaltijd :)

Als je kijkt naar de samenstelling is pasta zelfs gezonder. Meer mineralen en vezels..
Zilvervliesrijst heeft 10g vezels per 100g.
Volkoren pasta 6,8g per 100g.

Maar pasta is vooral veel lekkerder vind ik, vooral na jaar in jaar uit iedere dag zilvervliesrijst te hebben gegeten.

Gecombineerd met groenten of vetten zou ook al voor een minder grote piek moeten zorgen, toch?

Bijlagen

• 1642678709479.png
    1642678709479.png
    16,6 KB · Weergaven: 55
Terug
Naar boven