AndroidHealthClinic

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

16441780723815112140970059729247.jpg

The "bro recepie"

Chicken rice and broccoli. 3x vandaag, net na de middag, 2 uur voor training en 1x binnen het uur na de training.

4 eieren ergens tussendoor

Ontbijt is 500gr kwark met 50gr ongezouten cashews, dat is ook mn pre bed meal.

En dan nog klein bordje avondeten vanavond

Laatst bewerkt:
The "bro recepie"

Chicken rice and broccoli. 3x vandaag, net na de middag, 2 uur voor training en 1x binnen het uur na de training.

Ontbijt is 500gr kwark met 50gr ongezouten cashews, dat is ook mn pre bed meal.

En dan nog klein bordje avondeten vanavond
Wel het makkelijkste, eet zelf ook kip rijst groenten na trainen. Meal prep het gwn
Denk toch niet dat ik een half uur na het trainen ga koken?:laugh:

Mealprep dag ervoor voor de gehele dag ex avondeten

Ik vind die ingrediënten altijd zo moeilijk van dat vega spul, doe mij maar gewoon rundvlees met wat kruiden.
Ingrediënten AH rundvleesburger:
Ingrediënten: 90% rundvlees, tomaat, natuurlijke aroma's, aardappelzetmeel, zout, specerijen, tomatenpuree, tomatenpoeder, gebufferd azijnpoeder (conserverend ingrediënt), antioxidant (natriumascorbaat [E301], natriumcitraat [E331]).
Ingredienten AH plantburger:
Ingrediënten: gerehydrateerde SOJA-eiwitten 52,0% (water, geconcentreerde SOJA-eiwitten 19,9%), water, plantaardige oliën (koolzaad, kokos), alcoholazijn, aroma’s, fruit- en plantenconcentraten (appel, wortel, rode biet, hibiscus), zout, GERSTEmoutextract, stabilisator (methylcellulose).

Ik zie niet wat er zo moeilijk is aan het vervangen van het stukje rundvlees met soja-eiwit en wat olie.

Ingrediënten AH rundvleesburger:
Ingrediënten: 90% rundvlees, tomaat, natuurlijke aroma's, aardappelzetmeel, zout, specerijen, tomatenpuree, tomatenpoeder, gebufferd azijnpoeder (conserverend ingrediënt), antioxidant (natriumascorbaat [E301], natriumcitraat [E331]).
Ingredienten AH plantburger:
Ingrediënten: gerehydrateerde SOJA-eiwitten 52,0% (water, geconcentreerde SOJA-eiwitten 19,9%), water, plantaardige oliën (koolzaad, kokos), alcoholazijn, aroma’s, fruit- en plantenconcentraten (appel, wortel, rode biet, hibiscus), zout, GERSTEmoutextract, stabilisator (methylcellulose).

Ik zie niet wat er zo moeilijk is aan het vervangen van het stukje rundvlees met soja-eiwit en wat olie.
Meer zout, meer suiker, flink bewerkt voedsel en lang niet altijd soja. Vleesvervangers met een bijzonder lage biologische waarde zijn geen uitzondering

Meer zout, meer suiker, flink bewerkt voedsel en lang niet altijd soja. Vleesvervangers met een bijzonder lage biologische waarde zijn geen uitzondering
De meeste vleesvervangers zijn geen goede oplossing voor regelmatig of veel gebruik.

Vegaburger:
SoortPer 100 Gram
Energie824 kJ (198 kcal)
Vet13 g
waarvan verzadigd3.6 g
Koolhydraten2.8 g
waarvan suikers< 0.5 g
Voedingsvezel6 g
Eiwitten14 g
Zout0.73 g

Vleesburger:
SoortPer 100 Gram
Energie1167 kJ (281 kcal)
Vet22 g
waarvan verzadigd9.8 g
waarvan onverzadigd9.6 g
Koolhydraten2.6 g
waarvan suikers0.6 g
Voedingsvezel0.3 g
Eiwitten18 g
Zout1.23 g

Was in principe ook wel te zien in de ingrediëntenlijst. Bij de vleesburger stond zout een stuk hoger in de lijst. Verder minder kcal, een hoop vezels. Ik zie meer voordelen dan nadelen.

Als fanatieke sporter mag je toch wel wat meer zout dan normaal binnen krijgen aangezien je veel zout kwijtraakt tijdens een intense workout?

Terug
Naar boven