AndroidHealthClinic

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Vegaburger:
SoortPer 100 Gram
Energie824 kJ (198 kcal)
Vet13 g
waarvan verzadigd3.6 g
Koolhydraten2.8 g
waarvan suikers< 0.5 g
Voedingsvezel6 g
Eiwitten14 g
Zout0.73 g

Vleesburger:
SoortPer 100 Gram
Energie1167 kJ (281 kcal)
Vet22 g
waarvan verzadigd9.8 g
waarvan onverzadigd9.6 g
Koolhydraten2.6 g
waarvan suikers0.6 g
Voedingsvezel0.3 g
Eiwitten18 g
Zout1.23 g

Was in principe ook wel te zien in de ingrediëntenlijst. Bij de vleesburger stond zout een stuk hoger in de lijst. Verder minder kcal, een hoop vezels. Ik zie meer voordelen dan nadelen.
En waar denk je dat zout en suiker uit komen? Het rundvlees of die 10% wat geen vlees is?

Als je het wil vergelijken, vergelijk het dan met een stukje echt vlees. Biefstuk ofzo.

Het zijn meestal degenen die er totaal niet mee bezig zijn die het hardste roepen dat vleesvervangers "slecht" zijn, no offense verder.
Tuurlijk zijn er producten die "ongezonder" of "meer bewerkt" zijn, dat heb je bij vleesproducten even goed.

De vegetarische markt evolueert aan een sneltempo en er komen jaarlijks zat aan nieuwe producten bij die zowel qua voedingswaarde als smaak elke keer verbeteren.
10 jaar geleden kon je zeggen dat vleesvervangers over het algemeen niet bepaald gezond waren, anno 2022 is dat lang het geval niet meer.

Als fanatieke sporter mag je toch wel wat meer zout dan normaal binnen krijgen aangezien je veel zout kwijtraakt tijdens een intense workout?
Niets mis met zout idd. Maar gemiddeld zit er zo'n anderhalf gram in een stukje nepvlees. Afhankelijk van brood en kruiden, heb je dan al snel zat binnen

Het zijn meestal degenen die er totaal niet mee bezig zijn die het hardste roepen dat vleesvervangers "slecht" zijn, no offense verder.
Tuurlijk zijn er producten die "ongezonder" of "meer bewerkt" zijn, dat heb je bij vleesproducten even goed.

De vegetarische markt evolueert aan een sneltempo en er komen jaarlijks zat aan nieuwe producten bij die zowel qua voedingswaarde als smaak elke keer verbeteren.
10 jaar geleden kon je zeggen dat vleesvervangers over het algemeen niet bepaald gezond waren, anno 2022 is dat lang het geval niet meer.
Geloof niet dat iemand hier zegt dat vleesvervangers slecht zijn. No offense verder.

Volgens mij is de verhouding omega 3-6 helemaal verkeerd van zo'n vega burger, die plantaardige oliën zitten barstensvol omega 6 en bijna geen 3.

Ik vind die ingrediënten altijd zo moeilijk van dat vega spul, doe mij maar gewoon rundvlees met wat kruiden.
Strenge regels wat ingrediënten betreft hier in Europa/NL. Dus ik vertrouw dat allemaal wel. Belangrijker voor mij is smaak, macros en prijs.

Macros en prijs waren dus top, wat smaak betreft heb ik niks te klagen! Dus voor herhaling vatbaar 👍

Strenge regels wat ingrediënten betreft hier in Europa/NL. Dus ik vertrouw dat allemaal wel. Belangrijker voor mij is smaak, macros en prijs.

Macros en prijs waren dus top, wat smaak betreft heb ik niks te klagen! Dus voor herhaling vatbaar 👍

Ik snap wat je bedoeld maar chips en Ben en Jerry's wordt ook verkocht en is ook niet gezond.

Volgens mij is de verhouding omega 3-6 helemaal verkeerd van zo'n vega burger, die plantaardige oliën zitten barstensvol omega 6 en bijna geen 3.
Ik vind vega vis wel de moeite waard hoor

Screenshot_20220207_221207_com.android.chrome_edit_131337647582041.jpg

Vind het aanbod en de smaak van vega het behoorlijk goed doen tegenwoordig. Gebalanceerde ingrediënten ook. Nou eet ik sowieso vrijwel alleen kip want en goedkoop (4,- de kilo) en het minst vervuilend. Maar ipv een rundvlees hamburgertje koop ik tegenwoordig vega alternatieven, de smaak is best goed nu. Jaren terug vond ik het niet te vreten. 1 a 2x per week vega dagje en verder vooral kip.

Een vega burger met een biefstuk vergelijken gaat dan ook niet op. Als je specifiek een burger wilt, is de vega alternatief toch beduidend beter. Minder zout, suiker, kcal, uitstoot en meer vezels en omega-3tjes.

Ik snap wat je bedoeld maar chips en Ben en Jerry's wordt ook verkocht en is ook niet gezond.
Ja maar die producten zijn niet slecht vanwege vage ingrediënten, maar omdat er veel te veel vet en suiker in zit. Jij zei de obscure ingrediënten niet te vertouwen. Maar mijn inziens zit dat allemaal wel snor.

Vind het aanbod en de smaak van vega het behoorlijk goed doen tegenwoordig. Gebalanceerde ingrediënten ook. Nou eet ik sowieso vrijwel alleen kip want en goedkoop (4,- de kilo) en het minst vervuilend. Maar ipv een rundvlees hamburgertje koop ik tegenwoordig vega alternatieven, de smaak is best goed nu. Jaren terug vond ik het niet te vreten. 1 a 2x per week vega dagje en verder vooral kip.

Een vega burger met een biefstuk vergelijken gaat dan ook niet op. Als je specifiek een burger wilt, is de vega alternatief toch beduidend beter. Minder zout, suiker, kcal, uitstoot en meer vezels en omega-3tjes.

Heb je een linkje over dat in vega meer omega 3 zit? Ik dacht namelijk van niet.

Dan doe ik het wel voor jou, zoek eens op wat de vetzuursamenstelling is van koolzaadolie. ;)

Dat is een verhouding 2 op 1, omega 6 tov omega 3.
Je krijgt dan dus veel te veel omega 6 binnen.

1 op 1 is de gewenste verhouding, maar is moeilijk te doen aangezien tegenwoordig overal een berg omega 6 in zit in de vorm van plantaardige olie.

Terug
Naar boven