apfelstrudel
Superior Athlete
- Waardering
- 61.702
De ingelegde komkommers duren minstens 3 dagen voor ze goed zijn, maar daarom heb ik altijd een voorraadje. Het is lekker bij praktisch alles.Doet denken aan een mix van die ...but better kookfilmpjes van Joshua Weissman en de eeuwige pickled onion van Ethan Chlebowski.
Hoelang duurt het om zoiets te maken?
Die burger duurt iets van. Eh. Vlees kruiden, kneden 2 minuten. Bakken 4 minuten. Ondertussen bacon bakken, ui bakken, kaas en groentes snijden en sausje maken. Dan in de oven 5 tot 8 minuten. Bouwen 1 minuut.
Totaal iets van 15 a 20 minuten denk ik. 30 als je rustig aan doet.
Die ingelegde zoetzure komkommers zijn trouwens easy om te maken.
Je hebt een (grote) weckpot nodig. 1 a 2 komkommers, cheap ass azijn, cheap kristal suiker, een madame jeanette en 5 a 8 kruidnagels.
Verhouding suiker:water:azijn is altijd 1:1:1.
Dus. 400 gram water in een pan, 400 gram suiker toevoegen. Verhitten en roeren tot de suiker oplost. Aflaten koelen en dan 400 gram azijn toevoegen. Snufje zout erbij en Klaar. Dat is je zoetzuur basis.
Nu je komkommer snijden (zoals je zelf leuk vind), en die in de weckpot samen met 1 madame jeanette en een paar kruidnagels. Je zoetzuur erbij doen tot ie vol zit. Paar keer opdekop houden en de koelkast in voor minstens 3 dagen.
Ik maak vaak 2 weckpotten. En als je komkommer uit 1 weckpot op zijn, dan snijd je nieuwe en voeg je die weer toe. Je hoeft niet weer opnieuw die basis te maken. Wordt ie te waterig? Dan voeg je wat extra azijn toe.
Laatst bewerkt:

.