Fitness Seller

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Doet denken aan een mix van die ...but better kookfilmpjes van Joshua Weissman en de eeuwige pickled onion van Ethan Chlebowski.

Hoelang duurt het om zoiets te maken?
De ingelegde komkommers duren minstens 3 dagen voor ze goed zijn, maar daarom heb ik altijd een voorraadje. Het is lekker bij praktisch alles.

Die burger duurt iets van. Eh. Vlees kruiden, kneden 2 minuten. Bakken 4 minuten. Ondertussen bacon bakken, ui bakken, kaas en groentes snijden en sausje maken. Dan in de oven 5 tot 8 minuten. Bouwen 1 minuut.

Totaal iets van 15 a 20 minuten denk ik. 30 als je rustig aan doet.

Die ingelegde zoetzure komkommers zijn trouwens easy om te maken.

Je hebt een (grote) weckpot nodig. 1 a 2 komkommers, cheap ass azijn, cheap kristal suiker, een madame jeanette en 5 a 8 kruidnagels.

Verhouding suiker:water:azijn is altijd 1:1:1.
Dus. 400 gram water in een pan, 400 gram suiker toevoegen. Verhitten en roeren tot de suiker oplost. Aflaten koelen en dan 400 gram azijn toevoegen. Snufje zout erbij en Klaar. Dat is je zoetzuur basis.

Nu je komkommer snijden (zoals je zelf leuk vind), en die in de weckpot samen met 1 madame jeanette en een paar kruidnagels. Je zoetzuur erbij doen tot ie vol zit. Paar keer opdekop houden en de koelkast in voor minstens 3 dagen.

Ik maak vaak 2 weckpotten. En als je komkommer uit 1 weckpot op zijn, dan snijd je nieuwe en voeg je die weer toe. Je hoeft niet weer opnieuw die basis te maken. Wordt ie te waterig? Dan voeg je wat extra azijn toe.

Laatst bewerkt:
4.6k kcal is natuurlijk ook een bikini model dieet.
Zat vandaag op 3700 (zonder moeite) maar zelfs 4.6 lijkt mij zo klote.
Je maag went er heel goed aan en 4625 kcal is nu echt easy voor mij. Denk zelfs al de cut begint en ik onder de 4k kom
ik al snel volume moet creëeren dmv veel groentes.

Je maag went er heel goed aan en 4625 kcal is nu echt easy voor mij. Denk zelfs al de cut begint en ik onder de 4k kom
ik al snel volume moet creëeren dmv veel groentes.
Lijkt me eerlijk gezegt klote als je dan moet cutten. Wat ik deed was koolzuur drankjes voor of na het eten zodat ik vol zat.

• Like
Waarderingen: AK
De ingelegde komkommers duren minstens 3 dagen voor ze goed zijn, maar daarom heb ik altijd een voorraadje. Het is lekker bij praktisch alles.

Die burger duurt iets van. Eh. Vlees kruiden, kneden 2 minuten. Bakken 4 minuten. Ondertussen bacon bakken, ui bakken, kaas en groentes snijden en sausje maken. Dan in de oven 5 tot 8 minuten. Bouwen 1 minuut.

Totaal iets van 15 a 20 minuten denk ik. 30 als je rustig aan doet.

Die ingelegde zoetzure komkommers zijn trouwens easy om te maken.

Je hebt een (grote) weckpot nodig. 1 a 2 komkommers, cheap ass azijn, cheap kristal suiker, een madame jeanette en 5 a 8 kruidnagels.

Verhouding suiker:water:azijn is altijd 1:1:1.
Dus. 400 gram water in een pan, 400 gram suiker toevoegen. Verhitten en roeren tot de suiker oplost. Aflaten koelen en dan 400 gram azijn toevoegen. Snufje zout erbij en Klaar. Dat is je zoetzuur basis.

Nu je komkommer snijden (zoals je zelf leuk vind), en die in de weckpot samen met 1 madame jeanette en een paar kruidnagels. Je zoetzuur erbij doen tot ie vol zit. Paar keer opdekop houden en de koelkast in voor minstens 3 dagen.

Ik maak vaak 2 weckpotten. En als je komkommer uit 1 weckpot op zijn, dan snijd je nieuwe en voeg je die weer toe. Je hoeft niet weer opnieuw die basis te maken. Wordt ie te waterig? Dan voeg je wat extra azijn toe.
20220322_210209.jpg

Dit zijn 1,5 komkommers.

Het is dacht ik een paar weken/maanden houdbaar.

Oja en ik doe er soms ook een paar piment korrels in. Knoflook zou ik niet doen. Heb ik paar keer gedaan maar vind t niet lekker erbij. Te overheersend. Misschien als je de knoflook eerst kookt/gaart dat het beter is.

Is trouwens ook een heerlijke frisse snack tussendoor.

20220322_210209.jpg

Dit zijn 1,5 komkommers.

Het is dacht ik een paar weken/maanden houdbaar.

Oja en ik doe er soms ook een paar piment korrels in. Knoflook zou ik niet doen. Heb ik paar keer gedaan maar vind t niet lekker erbij. Te overheersend. Misschien als je de knoflook eerst kookt/gaart dat het beter is.

Is trouwens ook een heerlijke frisse snack tussendoor.
Is overigens ook erg lekker om te doen met Turkse punt paprika rood en groen en daar wat uien bij :D

Trouwens ook lekker met hele dunne plakjes verse gember. Dan wel wat langer staan.

IMG_20220322_180903.jpg
IMG_20220322_182310.jpg
IMG_20220322_182602.jpg
IMG_20220322_180909.jpg
IMG_20220322_183411.jpg

Volkoren pita gyros met eigen gemaakte tzatziki. Alsof je een cheat meal naar binnen werkt maar alles is clean.

-kipfilet
-saus op basis van Griekse yoghurt en wat olie (en een hoop kruiden en knoflook uiteraard)
-Volkoren pita

En verder groenten enz 💪
This is the way.
(Mandelorian meme gif hier bij denken)

Niet slecht.
Snapchat-108678059.jpg

Terug
Naar boven