XXL Nutrition

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Beschuit kopen en ff een tik geven met een pan. Tada, crunch.
Maar gemak dient de mens. En die kip krokant zitten al kruiden bij.

Mijn punt was ook niet dat ik het té duur vond. Ik constateer echter een enorme prijsstijging.

Cornflakes werkt trouwens ook perfect voor een crunch. Hoef je niet eerst kapot te slaan ook. #luiehond :thumbup:

Heb die bus wel eens in mijn handen gehad en mij afgevraagd of dat kon. Leek mij wel een goeie. Maar eens in huis halen dan!
Wel echt mega veel duurder geworden. Toen die bus kip krokant net nieuw was koste die 2,49. Nu 5,99.. :roflol:

Nog een andere tip. Ik hou dus niet van light sausjes omdat ik ze te zoet vindt. Maar deze vindt ik nog wel aardig:

Verstegen Sweet chili zonder suiker

1662190353765.png

73 kcal / 100 gram.

Geen zoetstoffen dus niet zo zoet. Gewoon natuurlijk zoet van de tomaat.
Heb die bus wel eens in mijn handen gehad en mij afgevraagd of dat kon. Leek mij wel een goeie. Maar eens in huis halen dan!
Wel echt mega veel duurder geworden. Toen die bus kip krokant net nieuw was koste die 2,49. Nu 5,99.. :roflol:

Nog een andere tip. Ik hou dus niet van light sausjes omdat ik ze te zoet vindt. Maar deze vindt ik nog wel aardig:

1662190353765.png

73 kcal / 100 gram.

Willys saus nacho of salsa is 35kcal/100ml nog beter
73kcal/100ml is momentee “teveel” 🥹

1662190353765.png

73 kcal / 100 gram.

Sweet chili van xxl wordt steeds minder lekker als ik het probeer :roflol: Thx.

@ak doe je die kip krokant er zo droog overheen of bij het bakken al?
Droog erover heen lijkt mij echt niet chill. Tijdens het bakken is het juist zo goed. Goed de kip coaten en dan heb je wel wat olie nodig. 1 eetlepel is genoeg. De kip goed coaten en dan bakken. Het houdt het vocht binnen goed vast, de kip wordt heel mals en juicy maar dan heb je aan de buitenkant een goede crunch te pakken. Maar gewoon zo erover heen strooien, NA het bereiden van de kip? Op dit punt eet @ak ALLES, dus niet meteen geloven wanneer hij zegt dat iets lekker is ;)

De man heeft een vertroebelde blik momenteel.

Droog erover heen lijkt mij echt niet chill. Tijdens het bakken is het juist zo goed. Goed de kip coaten en dan heb je wel wat olie nodig. 1 eetlepel is genoeg. De kip goed coaten en dan bakken. Het houdt het vocht binnen goed vast, de kip wordt heel mals en juicy maar dan heb je aan de buitenkant een goede crunch te pakken. Maar gewoon zo erover heen strooien, NA het bereiden van de kip? Op dit punt eet @ak ALLES, dus niet meteen geloven wanneer hij zegt dat iets lekker is ;)

De man heeft een vertroebelde blik momenteel.
@ak heeft geen keuze want olie is veel te veel kcal.

@ak heeft geen keuze want olie is veel te veel kcal.
true maar japio wel. Straks gaat japio AK zijn strategieën toepassen en is hij teleurgesteld in het product, terwijl kipkrokant een game changer is imo. Ik snap dat AK zich weinig tot niks kan permitteren.

Misschien is naderhand eroverheen strooien best ok, maar dat is iets compleet anders dan de boel erin coaten en dan bakken.

Straks gaat japio AK zijn strategieën toepassen
Dat is een aanname.. Maak je geen zorgen, zijn strategieën liggen mijlen ver bij de mijne vandaan. Maar op dit puntje was ik gewoon nieuwsgierig naar het effect van het droog gebruiken van die kip krokant.
Ik heb hetzelfde wel eens met cornflakes gedaan, dus zo vreemd vind ik het niet. Dat was best prima.

Uiteraard is bakken lekkerder! Daar twijfel ik absoluut niet aan. Maar ik vind het best handig om wat trucjes achter de hand te hebben als het macro budget wat krapper wordt.. :dunno:

Een hamburger is ook lekkerder, maar dit is de prijs die je betaald voor shredded te worden 🥹

Terug
Naar boven