XXL Nutrition

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

16726474775493927626490145788876.jpg

Ziek en dusdanige keelpijn dat ik geen vast voedsel binnen krijg. Dus klots ik het maar zo naar binnen.
Beterschap Rocky

Nee joh dat maakt niet zoveel uit in de jaren 60,70 en 80 aten ze allemaal rauwe eieren.
Later in verband met zogenaand salmonella risico is dit minder geworden en nu gebeurt het helemaal niet meer.

Met betrekking tot de rauwe eieren, dat onderzoek is inderdaad vers van de pers. Voor de geinteresseerde:

TLDR: In this randomized controlled study, eating cooked eggs after exercise increased amino acid levels more than eating raw eggs, but muscle protein synthesis rates were similar for raw and cooked eggs.

Dit geldt trouwens voor rauwe eieren. Het eiwit van Two Chicks, of bvb vloeibaar eiwit van XXL, is gepasteuriseerd om het langer en buiten de koeling houdbaar te maken. Het is verhit, niet rauw. Bovenstaande is dus niet van toepassing op vloeibaar eiwit uit fles. Dat zal nagenoeg hetzelfde effect hebben als gekookte eieren, ook op de serum amino concentratie.

16726474775493927626490145788876.jpg

Ziek en dusdanige keelpijn dat ik geen vast voedsel binnen krijg. Dus klots ik het maar zo naar binnen.

Hopelijk kan ik ze binnenkort weer koken. Of wat vaster eten. Heb uit bronnen vernomen dat je maar de helft opneemt via deze weg ?
ja de helft van de eiwitten, de andere helft zit in het geel :badum:

Brrr rauwe eieren.

Gewoon lekker gekookt met wat zout en peper. Of lekker boerenommeletje on the go. Nom nom nom

Thnx voor al die info. Ik blijf gepasteuriseerde eieren knallen. Heel erg fijn on the go. Beetje smaakloos. Maar fijn als aanvulling omdat al die kip bakken me soms ook de strot uit komt.

Ik eet zowel rauw als gekookte eieren, en gebakken maakt allemaal niets uit. ook liquid amino's tijdje gebruikt, maakt in spiergroei herstel niet merkbaar uit. gaat om je totale inname van de dag.
Je eet ook meer uit verschillende bronnen eiwit dan rauw of gekookt ed uit een ei zelf.

Met betrekking tot de rauwe eieren, dat onderzoek is inderdaad vers van de pers. Voor de geinteresseerde:

TLDR: In this randomized controlled study, eating cooked eggs after exercise increased amino acid levels more than eating raw eggs, but muscle protein synthesis rates were similar for raw and cooked eggs.

Dit geldt trouwens voor rauwe eieren. Het eiwit van Two Chicks, of bvb vloeibaar eiwit van XXL, is gepasteuriseerd om het langer en buiten de koeling houdbaar te maken. Het is verhit, niet rauw. Bovenstaande is dus niet van toepassing op vloeibaar eiwit uit fles. Dat zal nagenoeg hetzelfde effect hebben als gekookte eieren, ook op de serum amino concentratie.
Ben echt geneigd om hierdoor gewoon rauwe eieren te drinken voor de vetten of gewoon eiwit van bijv Two Chicks
Fucking easy ass eiwit is dat

Ben echt geneigd om hierdoor gewoon rauwe eieren te drinken voor de vetten of gewoon eiwit van bijv Two Chicks
Fucking easy ass eiwit is dat
de biologische beschikbaarheid van eiwit uit rauwe eieren is lager dan gekookte of gebakken dus in basis moet je dan meer nemen.
Welk voordeel haal je hier dan uit anders dan snelheid van klaarmaken.

de biologische beschikbaarheid van eiwit uit rauwe eieren is lager dan gekookte of gebakken dus in basis moet je dan meer nemen.
Welk voordeel haal je hier dan uit anders dan snelheid van klaarmaken.
Heb je gelezen wat @Japio heeft gepost?
En daarbij idd puur gewoon het voordeel van snelheid

Heb je gelezen wat @Japio heeft gepost?
En daarbij idd puur gewoon het voordeel van snelheid
ja heb ik gelezen en daar lees je dat er minder leucine beschikbaar komt. En dat is de belangrijkste bouwsteen voor MPS.

quote Eating cooked eggs led to higher levels of total AA, EAA, leucine, BCAA, and NEAA compared to eating raw eggs unquote

Terug
Naar boven