AndroidHealthClinic

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Pre bed:
8 rijst wafels
50gr pindakaas
400gr kwark
1 stuk fruit (appel / peer of sinaasappel)

Indien kcal verder droppen dan volume meer wafels minder pindakaas en dunner smeren.

Kwark 1kg/1.69€ jumbo, flavour drops toevoegen of speculaas/koek kruiden, kaneel etc zo smaakt het beter dan de lindahs kvarg a 500gr/3€.

image.jpg
Nog steeds de verkeerde insteek door zo gefixeerd te zijn op volumevoedsel. Eindig je straks weer op 5 kg groente?:o

400 gr kwark, 8 rijstwafels, 50 gr pindakaas en een stuk fruit vind ik al veel volume voor het slapen. Het zou mijn nachtrust verstoren met zoveel voedsel in mijn pens. Laat staan nog meer volume. :o

Kun je me dat uitleggen aangezien ik ook voor volumevoedsel ga als ik dieet?
Heb je de log van @ak gevolgd voor zijn vorige wedstrijd? Beetje meer groente toevoegen is niet erg maar hij eindigde geloof ik op 3 kg groente per dag. Als je zoveel volume nodig hebt om een dieet vol te houden gaat er ergens iets mis.

@ak open gewoon weer je/een log

Nog steeds de verkeerde insteek door zo gefixeerd te zijn op volumevoedsel. Eindig je straks weer op 5 kg groente?:o
Hoezo is dat verkeerd dan? Ik vind het ook altijd wel fijn om alles op te vullen met groenten.

Of bedoel je dat je er niet in moet doorslaan?

Oh nevermind, deze slome leest het al 😅

Hoezo is dat verkeerd dan? Ik vind het ook altijd wel fijn om alles op te vullen met groenten.

Of bedoel je dat je er niet in moet doorslaan?

Oh nevermind, deze slome leest het al 😅
Je maag heeft sensoren die je aangeven of je vol zit ja of nee.
In deficit en laag volume krimpt je maag en krijg je eerder een vol-signaal naar je hersens.
Dit draagt bij om lager in kcal en lager in volume te handelen en niet een lege maag signaal te krijgen.
Door hoog volume te eten blijft de "vraag" (signaal) naar voedsel aanwezig.
Kip bijvoorbeeld heeft een hoog verzadigingsindex aka je zit snel vol.
Een vergrote maag door volume eten vertraagd deze verzadigingsindex en maakt cutten onnodig moeilijk waar je dus zelf sturend in kan zijn door niet voor volume te gaan maar voor verzadiging.

In deficit en laag volume krimpt je maag en krijg je eerder een vol-signaal naar je hersens.
Dit draagt bij om lager in kcal en lager in volume te handelen en niet een lege maag signaal te krijgen.
Een vergrote maag door volume eten vertraagd deze verzadigingsindex en maakt cutten onnodig moeilijk waar je dus zelf sturend in kan zijn door niet voor volume te gaan maar voor verzadiging.
Dank voor je uitleg :heart:

Ooh vind het eigenlijk wel meevallen nu en mbt de groente houd ik er wel rekening mee + FODmap vriendelijk. 8 wafels met pindakaas en wat kwark/fruit voor het slapen vind ik persoonlijk niet extreem. Pakte ipv die 8 rijstwafels bijv vorige week nog 1 bagel.

@Japio qua slaap hindert deze maaltijd niet, eigenlijk zijn de slaapuren altijd goed. Eind bulk toen ik pre bed nog wat meer moest eten was dit wel wat minder, maar sinds de cut is pre bed meal het eerst die in kcal het meest is verlaagd.

Eind bulk at ik 3x700gr aardappels pd en 2 andere meals, dat is nu 3x300gr +200gr groente bij 2 vd 3 meals. Die kg salade meals blijf ik vanaf, maar de honger eind prep vs nu is ook wel anders. 1600 kcal vs 3500 kcal, heb de ruimte.

Post eind vandaag wel alle maaltijden die ik eet op TD met de macros erbij.

Kan je dit probleem ook verhelpen door het volume over meer eetmomenten te verdelen zodat elke maaltijd klein is in volume?

Kan je dit probleem ook verhelpen door het volume over meer eetmomenten te verdelen zodat elke maaltijd klein is in volume?
In principe wel. Na 30-75 minuten is je maaltijd wel voldoende verteerd dat je je maag weer kan vullen.
Als je al op 6 maaltijden zit lijkt me dat niet erg lang houdbaar. Moet je dan naar 10 maaltijden ofzo.
Beetje 5% fan weet natuurlijk dat Ritchie dit altijd deed, maar damn dat was wel een mother fucking beest.
Die nam met gemak nog 2 extra Ben & Jerry's bak voor het slapen. Had zelfs een vriezer in zijn slaapkamer staan. :roflol:

In principe wel. Na 30-75 minuten is je maaltijd wel voldoende verteerd dat je je maag weer kan vullen.
Als je al op 6 maaltijden zit lijkt me dat niet erg lang houdbaar. Moet je dan naar 10 maaltijden ofzo.
Beetje 5% fan weet natuurlijk dat Ritchie dit altijd deed, maar damn dat was wel een mother fucking beest.
Die nam met gemak nog 2 extra Ben & Jerry's bak voor het slapen. Had zelfs een vriezer in zijn slaapkamer staan. :roflol:
“the more you put in, the more you get out” 👏
Rich Piana

Per ongeluk het eten voor de katten meegenomen naar het werk.

20230425_124530.jpg

Terug
Naar boven