XXL Nutrition

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Heb je deze taart wel eens geprobeerd?

image.png

Chocolade friet patat taart.
Megh

Ziet er prima uit. :thumb:

Receptje = lief.
Aardappeltjes schillen en koken

Ondertussen ui en look snijden en aanstoven. Daar doe je de spinazie bij en afkruiden met peper, zout en nootmuskaat. Pan zet je opzij.

Witte vis in grote blokjes snijden (kan elke witte vis zijn, gewoon volgens het seizoen en filet kiezen)
Visfumet onder het kookpunt houden (rond de 90 graden anders wordt je vis te droog) en visblokjes 10 minuutjes pocheren (afhankelijk vd vis en grootte). Visblokjes eruit nemen en laten uitlekken.

Boter verwarmen in een sauspannetje, evenveel bloem erbij en kloppen tot je een koekjesgeur krijgt. Hier doe je de visfumet bij (ik nam 0,4l voor 4 personen) en roeren tot je een gladde saus krijgt. Van het vuur halen, 50ml room (7% nam ik), 100gr gemalen kaas en een eetlepel goeie mosterd erdoor roeren. Afkruiden met peper en wat zout.

Klontje boter en een scheut melk bij de aardappelen en pletten tot een grove puree, beetje zout erbij.

De visblokjes doe je bij de saus en voorzichtig roeren, de grootste blokjes haal je uit elkaar.

In een ovenschaal doe je eerst de spinazie, dan de saus met de vis, dan de puree. Laagje paneermeel erboven met eventueel nog een klontje boter.
10minuutjes op 180 graden en daarna even onder de ovengrill.

Smakelijk! :meal:

Pre bed
350gr kwark (indien nacht pissen dan minder kwark en vul ik dit aan met whey)
100gr muesli (vruchten + is vegan)
20gr 85% cacao

Xxl druppels

image.jpg

Terug
Naar boven