Fitness Seller

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Aangezien ik vd rijst langzaam een chinees werd heb ik dit vervangen met pasta. Eet deze rommel 2x pd, 6 maaltijden in totaal momenteel.

100gr penne onbereid
175gr kip muscle meat
15gr cashewnoten
100gr groente (blik wortels of sperziebonen)
Snufje zout en wat tomaten passata (24 kcal /100gr) is bio dus mega gezond

image.jpg

Gevlinderde kip en de rest uit de oven
aka: spatchcocked of butterfly/butterflied chicken
20231003spatchock.jpg

Vandaag iets meer tijd, wel zo weinig mogelijk werk.

De rest was vandaag: geschilde en voorgekookte vastkokende aardappelen, geschrapte wortelen (wel dopje eraf en gehalveerd), rode ui en knoflook. Zout, peper, provinciaalse kruiden (oid), olijfolie, in de oven.
Je wilt dat de kip op een rooster boven de groenten ligt dan lekt het vocht uit de kip erop en ertussen: smaak! Kan met allerlei groenten, denk aan pastinaak, zoete aardappel, spruiten, pompoen. Ipv hele kip kan je ook bouten gebruiken of een traybake met drumsticks maken. Vlinderen via de borst kan ook en is makkelijker. Sommige groente moet je wellicht later toevoegen en soms worden aardappelen en groentes voorgekookt. De knoflook doe ik ook wel als losse ongepelde tenen tussen de groentes, dan worden ze heerlijk zacht en kan je de inhoud eruit knijpen.
De kip ging wat harder dan gedacht en was eigenlijk iets te gaar op de borst. Dat is precies het probleem wat je met vlinderen hoopt te voorkomen. Nog even spelen dus met temperatuur, hoogte boven de groenten en tijdsduur. Ui was heerlijk zoet.

Laatst bewerkt:
pittige kip met zongedroogde tomaten en spaghetti

Bijlagen

• IMG_5255.jpeg
    IMG_5255.jpeg
    279,1 KB · Weergaven: 31
Terug
Naar boven