MuscleMeat

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

20231022_123745.jpg

450 g shoarma.
Gebakken in een beetje szechuanolie. Zonder saus.

Hoe maak je die? Ik heb hele szechuanpeper waar ik eigenlijk niets mee doe.
Gooi 2 eetlepels van die pepers in een vijzel. Maal fijn.

Doen 100 ml neutrale olie in een pan. Verhit tot 175 graden. Vuur uit. Meet temp (kan wat nastijgen). Bij 175 °C knal je die gemalen pepers erbij. Roeren.

Af laten koelen tot kamer temp. Voila.

Persoonlijk filter ik em niet omdat ik dat fijne gruis erin wel lekker vind. Is ook niet te pittig.

Wil je het pittiger? Knal er wat chilipepers bij.

Je kan hier trouwens prima in wokken, ommeletjes in bakken, rijst in bakken. Heel veel smaak :)

@Steks deze techniek kan je trouwens gebruiken voor alle kruiden oliën (van gedroogde kruiden). Nootmuskaat, komijnzaad, etc etc. En dus ook alle gemalen poeders.

Wil je bijv. kerrie olie maken? Zelfde principe.

En je kan die olie weer gebruiken om bijv. speciale mayonaise te maken. Beetje van die olie toevoegen aan je mayo, mengen en klaar.

@Steks deze techniek kan je trouwens gebruiken voor alle kruiden oliën (van gedroogde kruiden). Nootmuskaat, komijnzaad, etc etc. En dus ook alle gemalen poeders.

Wil je bijv. kerrie olie maken? Zelfde principe.

En je kan die olie weer gebruiken om bijv. speciale mayonaise te maken. Beetje van die olie toevoegen aan je mayo, mengen en klaar.
Ik heb wel eens vaker oliën van smaak voorzien, maar ik heb de olie dan nooit zo heet laten worden, ik ga het eens proberen.

Ik heb wel eens vaker oliën van smaak voorzien, maar ik heb de olie dan nooit zo heet laten worden, ik ga het eens proberen.
Kzou wel altijd oppassen dat het niet verbrand.

Daarom temperatuur niet boven de 175 laten komen. Sommige kruiden niet boven de 150 a 160.

Kerrie poeder verbrand bij die temp.

Terug
Naar boven