AndroidHealthClinic

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Te lang uitgeslapen.
We lopen meteen 2000kcals achter🙄
GAS EROP

Tonijn pizza
20231230_120850.jpg

Dit is idd dus de reden waarom ik alsnog in de “vakantie” zoals nu gewoon opsta om 05.00/06.00 om te eten en dan vervolgens op de bank een dutje verder doe
Ja het is een race tegen de klok op deze kcals en heb het zelf ook onderschat. 3K lukt iedereen wel.voor x weken. Maar dit is bijna een Job 🫠

• Like
Waarderingen: AK
Ja het is een race tegen de klok op deze kcals en heb het zelf ook onderschat. 3K lukt iedereen wel.voor x weken. Maar dit is bijna een Job 🫠
Yup herken het hele verhaal. Ik maak ook dagelijks een overzicht op welk tijdstip ik elke meal moet eten, want ik weet ondertussen wel welke meals makkelijker gaan dan andere en ik niet de beste ochtend eter ben en hier ook rekening mee houd dat ik de makkelijkste hier neer zet. Je zou ook bv zon liter fruitsap fles kunnen toevoegen aan je dieet, ananas/druiven smaak heeft 50kcal/100ml en als je die fles tijdens werkuren
een slokje hier en daar pakt is toch extra 500 kcal eind vd dag.

100gr dextro intra merk je ook niks van en is wederom 400 kcal.

Yup herken het hele verhaal. Ik maak ook dagelijks een overzicht op welk tijdstip ik elke meal moet eten, want ik weet ondertussen wel welke meals makkelijker gaan dan andere en ik niet de beste ochtend eter ben en hier ook rekening mee houd dat ik de makkelijkste hier neer zet. Je zou ook bv zon liter fruitsap fles kunnen toevoegen aan je dieet, ananas/druiven smaak heeft 50kcal/100ml en als je die fles tijdens werkuren een slokje hier en daar pakt is toch extra 500 kcal eind vd dag.
Ik zit altijd met een klotedingetje, ik weet nooit echt precies wanneer ik klaar met werk ben. Die PWO meal timen kan weleens klote zijn. Soms eet je 2 uur vantevoren dat je denkt dat je klaar bent, dan komt er iets tussen of andersom: je denkt 2 uur voor je workout te eten en dan is de laatste klant al dicht en loop je nog met een fooddip met deze hoeveelheden🫠
Ik eet die nu in 2 keer op, om de 1.5 uur. Dan zit ik altijd een beetje in het midden.

• Like
Waarderingen: K82
Te lang uitgeslapen.
We lopen meteen 2000kcals achter🙄
GAS EROP

Tonijn pizza
20231230_120850.jpg
Boeiend als dat eens gebeurd ik heb dat iedere week.

Slaap is belangrijker dan dat ene dagje even minder calorieën naast dat je sowieso minder verbrand als je al uitslaapt.

Stressen over deze shit is kataboler dan eens een meal missen.

Yup herken het hele verhaal. Ik maak ook dagelijks een overzicht op welk tijdstip ik elke meal moet eten, want ik weet ondertussen wel welke meals makkelijker gaan dan andere en ik niet de beste ochtend eter ben en hier ook rekening mee houd dat ik de makkelijkste hier neer zet. Je zou ook bv zon liter fruitsap fles kunnen toevoegen aan je dieet, ananas/druiven smaak heeft 50kcal/100ml en als je die fles tijdens werkuren
een slokje hier en daar pakt is toch extra 500 kcal eind vd dag.

100gr dextro intra merk je ook niks van en is wederom 400 kcal.
1 liter fruitsap. Ik krijg al het zuur als ik eraan denk. Xxl pack Rennies op weekbasis.

Ik zit altijd met een klotedingetje, ik weet nooit echt precies wanneer ik klaar met werk ben. Die PWO meal timen kan weleens klote zijn. Soms eet je 2 uur vantevoren dat je denkt dat je klaar bent, dan komt er iets tussen of andersom: je denkt 2 uur voor je workout te eten en dan is de laatste klant al dicht en loop je nog met een fooddip met deze hoeveelheden🫠
Ik eet die nu in 2 keer op, om de 1.5 uur. Dan zit ik altijd een beetje in het midden.
Ik hecht eigenlijk 0.0 waarde aan me pwo meal aangezien je toch al zoveel eet dat die pwo meal weinig extras brengt. Voorheen at ik havermout, maar sinds enkele maanden pannekoek pindakaas en whey en dit eet ik in de auto na werk richting huis zodat ik ook de tijd bespaar dat je thuis weer moet koken en je met rijden toch maar zit en dus die tijd ook kunt multi tasken en eten ✌️

1 liter fruitsap. Ik krijg al het zuur als ik eraan denk. Xxl pack Rennies op weekbasis.
Op begin dronk ik een pak in een keer leeg, maar idd als dit verdeelt over 3/4 momenten op de dag dan merk je er vrijwel niets van. Drink het na de maaltijd gewoon paar slokken, want alle meals zelf drink ik met water.

Dit is idd dus de reden waarom ik alsnog in de “vakantie” zoals nu gewoon opsta om 05.00/06.00 om te eten en dan vervolgens op de bank een dutje verder doe 😂
Vandaag uitgeslapen, eerst maaltijd 12 uur. Eetlust is echt drama nu. :roflol:
Was 115 kg vanochtend, ben afgevallen. :sad:
Proppen dan maar.
IMG_20231230_153700.jpg

Nu benen trainen. 💪

🐟🐟🐟🥔🥔🥔🥗🥗🥗

Bijlagen

• 20231230_174842.jpg
    20231230_174842.jpg
    128,8 KB · Weergaven: 50
  • 20231230_174844.jpg
    20231230_174844.jpg
    144,4 KB · Weergaven: 53
Wortelcake met rozijnen en walnoten. Is niet helemaal geslaagd, maar smaakt wel goed.
IMG_20231230_212630.jpg

Hachee, Stampotaardappelen uit de Oven, Gepofte Knoflook, Tuinerwten (dv) en wat mayo
20231230_221733.jpg

Laatst bewerkt:
Waarom heb je altijd stamppotaardappelen maar geen stamppot?
Omdat het kan?
1. Stamppotaardappelen komen geschild en voorgekookt in zakken van een kilo, dat is genoeg voor twee maaltijden;
2. Ik vind aardappelen uit de oven erg lekker, olijfolie, zout, peper, Provinciaalse kruiden, Italiaanse kruiden, verse rozemarijn, verse tijm, paar tenen knoflook erbij poffen. Ook krijg ik die uit de oven makkelijker weg dan gekookt, zou ik ze koken dan had ik geen zakken nodig van een kilo;
3. De verhoudingen bij stamppot is vaak heel veel aardappel en weinig groente. Volgens mij heb ik weleens hutspot met gehaktballen gepost, andere stamppotten wellicht niet gepost;
4. Door die aardappelen niet te gebruiken voor stamppot, of zelfs voor een bereidingswijze die niet op de verpakking staat, en door met de stamppotgroente wat anders in elkaar te flansen, zoals met de andijvie laatst, ben ik lekker culinair (met een heel kleine c hoor) kokend en klotend aan het proeven, prutsen en proberen.

@ 3
Chili con carne
20230926chiliconcarne.jpg

Als de groente, chorizo, kidneybonen en weet ik veel wat op zijn en er nog wel een zielig zakje peen en ui ligt.

Dus, gehaktballen van mager gehakt (wederom Silvo zakjes en ei), afgemaakt in de oven voor juicyness, en hutspot, groente stoven ipv aanzweten en doodkoken, want bite en smaak.

Note to self: de volgende keer met witte peper en nootmuskaat.

N.B. mijn ballen zijn hier ruim 100 gram, dus met de proteïne zit het wel goed.

EDIT: "nog eentje dan, nog eentje dan".
Voor de zekerheid een extra balletje genomen.

EDIT2: zit inmiddels op 4 ballen, 500 gram aarappelen en 250 gram groente. Gelukkig is het mager gehakt

Laatst bewerkt:
Omdat het kan?
1. Stamppotaardappelen komen geschild en voorgekookt in zakken van een kilo, dat is genoeg voor twee maaltijden;
2. Ik vind aardappelen uit de oven erg lekker, olijfolie, zout, peper, Provinciaalse kruiden, Italiaanse kruiden, verse rozemarijn, verse tijm, paar tenen knoflook erbij poffen. Ook krijg ik die uit de oven makkelijker weg dan gekookt, zou ik ze koken dan had ik geen zakken nodig van een kilo;
3. De verhoudingen bij stamppot is vaak heel veel aardappel en weinig groente. Volgens mij heb ik weleens hutspot met gehaktballen gepost, andere stamppotten wellicht niet gepost;
4. Door die aardappelen niet te gebruiken voor stamppot, of zelfs voor een bereidingswijze die niet op de verpakking staat, en door met de stamppotgroente wat anders in elkaar te flansen, zoals met de andijvie laatst, ben ik lekker culinair (met een heel kleine c hoor) kokend en klotend aan het proeven, prutsen en proberen.

@ 3
Prima

Terug
Naar boven