- Waardering
- 23.840
- Lengte
- 1m73
- Massa
- 77kg
- Vetpercentage
- 17%
Zelf popadom gefrituurd?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zelf popadom gefrituurd?
Yes

Lekker hoor, geniet er van!
hartelijk dank. Ik heb zeker genoten van deze verrukkelijke broodjes
Ik houd wel van één mosseltje, maar ziet er anders uit dan deze![]()
als die van jouw vriendin zuur ruikt....
Hoe bereid jij de rijst?![]()
Nom nom nom op werk
*van linksboven:
Entrecote, ribeye, buikspek.
En lunch
![]()
Lam madras, wat butter chicken en basmati rijst.
*mentat
Als je mooie grote korrels wilt, koop dan golden sella basmati rijst. Dat is goeie goeie. Als je naar de meet komt neem ik wel een kilo'tje voor je mee.
Zoals je ziet. Grote lange korrels. Plakken niet. Volgezogen met bouillon daarom zijn ze wat donkerder. Mmmm
Tip:
Vind je rijst saai of begint het te vervelen? Elke keer dezelfde standaard witte rijst. Varieer!
Kook je rijst in kipbouillon.
Ong 200 ml rauwe rijst op 1 potje van bijv. deze (340ml):
Dus rijst ff wassen, uitlekken, in een pannetje met de bouillon. Geen zout toevoegen want bouillon is al zout. Op medium vuur aan de kook brengen. Dan op je laagste vuur (of op een vlamverdeler) zetten, deksel erop, 15 mins pruttelen.
Na 15 mins ff doorroeren en checken of je rijst gaar is. (Zo niet, voeg nog 100 ml water toe, nog 2 mins koken).
Daarna vuur uit en 10 a 15 mins met deksel laten staan. Dit doe je om te stomen zodat de rijst al het overgebleven vocht en smaken opneemt. Tada, super smaakvolle rijst.
Wil je nog meer smaak? Voeg ook 1 of meer kipdrumsticks toe aan de rijst en kook die de 15 mins mee. Kan ook met lambsbout, schenkel, etc.
1 of 2 steranijsjes is ook lekker om mee te laten koken als je daar van houdt. Of laos. Of whatever je lekker vind.
Wil je gele rijst? Voeg een mespuntje kurkuma toe.
Wil je gek doen? Kook je rijst in kokosmelk met een kipbouillonblokje (met eventueel een mespuntje kurkuma (nasi kuning) en/of met een paar kipdrumsticks). Handig voor in de bulk omdat de rijst de vettige kokosmelk opneemt en zo dus meteen meer kcal bevat. 340ml kokosmelk = 17% vet = 57,8g g vet = 520 kcal extra op 200 gram ongekookte rijst. Je kan ook 50-50 kokosmelk-bouillon/water doen.
*Wil je gemak, schaf een rijstkoker aan.
**Dit zullen de meesten vast al weten
maar alsnog bij deze: Verhouding om op bovenstaande manier rijst te koken is ongeveer 1,5 cup vloeistof op 1 cup rijst. Of 1,5x het gewicht in water. Dus, aan 200g rijst voeg je 300g water toe. Of 300 ml water aangezien dat ong hetzelfde is.
Da's lief, maar moet eerst nog ff wat trainingsdoelen halen voor ik (van mezelf) naar een meet mag.![]()
Nom nom nom op werk
*van linksboven:
Entrecote, ribeye, buikspek.
En lunch
![]()
Lam madras, wat butter chicken en basmati rijst.
*mentat
Als je mooie grote korrels wilt, koop dan golden sella basmati rijst. Dat is goeie goeie. Als je naar de meet komt neem ik wel een kilo'tje voor je mee.
Zoals je ziet. Grote lange korrels. Plakken niet. Volgezogen met bouillon daarom zijn ze wat donkerder. Mmmm
In t kort: