XXL Nutrition

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

709734F2-950C-417F-B6F8-B7EC69FF80C4.jpeg

deze van lidl.de kost €1,29 per reep van 125gr.
Ben er wel tevreden mee. Lindt kost al gauw +€3,- voor 100gr. Moet ook op de kleintjes letten in deze crisistijd 😂
Haha ik snap m, ik betaal bij de baktotaal webshop €35 voor 2,5kg dus €1,40 voor 100 gram, vind ik nog wel te doen.

deze van lidl.de kost €1,29 per reep van 125gr.
Ben er wel tevreden mee. Lindt kost al gauw +€3,- voor 100gr. Moet ook op de kleintjes letten in deze crisistijd 😂
Die van de Lidl heb ik ook weleens gehad, klusweekendje met vrienden en dan 's avonds bij de koffie met een lekkere whiskey.

Thaise groene curry met kipfilet, aardappelen en snijboontjes.
20240201_194134.jpg
Tip:
Vind je rijst saai of begint het te vervelen? Elke keer dezelfde standaard witte rijst. Varieer!

Kook je rijst in kipbouillon.
Ong 200 ml rauwe rijst op 1 potje van bijv. deze (340ml):
Dus rijst ff wassen, uitlekken, in een pannetje met de bouillon. Geen zout toevoegen want bouillon is al zout. Op medium vuur aan de kook brengen. Dan op je laagste vuur (of op een vlamverdeler) zetten, deksel erop, 15 mins pruttelen.
Na 15 mins ff doorroeren en checken of je rijst gaar is. (Zo niet, voeg nog 100 ml water toe, nog 2 mins koken).

Daarna vuur uit en 10 a 15 mins met deksel laten staan. Dit doe je om te stomen zodat de rijst al het overgebleven vocht en smaken opneemt. Tada, super smaakvolle rijst.

Wil je nog meer smaak? Voeg ook 1 of meer kipdrumsticks toe aan de rijst en kook die de 15 mins mee. Kan ook met lambsbout, schenkel, etc.

1 of 2 steranijsjes is ook lekker om mee te laten koken als je daar van houdt. Of laos. Of whatever je lekker vind.
Wil je gele rijst? Voeg een mespuntje kurkuma toe.

Wil je gek doen? Kook je rijst in kokosmelk met een kipbouillonblokje (met eventueel een mespuntje kurkuma (nasi kuning) en/of met een paar kipdrumsticks). Handig voor in de bulk omdat de rijst de vettige kokosmelk opneemt en zo dus meteen meer kcal bevat. 340ml kokosmelk = 17% vet = 57,8g g vet = 520 kcal extra op 200 gram ongekookte rijst. Je kan ook 50-50 kokosmelk-bouillon/water doen.

*Wil je gemak, schaf een rijstkoker aan.
**Dit zullen de meesten vast al weten
maar alsnog bij deze: Verhouding om op bovenstaande manier rijst te koken is ongeveer 1,5 cup vloeistof op 1 cup rijst. Of 1,5x het gewicht in water. Dus, aan 200g rijst voeg je 300g water toe. Of 300 ml water aangezien dat ong hetzelfde is.

Cayun schotel
250g kidneybonen
400g kipfilet
400g groente
Theelepel Cayunkruiden
Light tommy ketchup
Paar schijfjes komkommer

IMG_0933.jpeg

Meergranen stokkie
Besmeert met Cchees en belegd met 30% kaas, kipfilet en rookvlees

IMG_0936.jpeg

High protein roll van de Lidl, 300 kcal en 26g eiwitten :o ze hebben tegenwoordig alles 'high protein'. Wel fijn voor mij en andere carbs liefhebbers :D

IMG20240202155959.jpg

En nee, geen 'ander' beleg. Dit is dus totaal 340 kcal, 26g eiwit, 11g carbs en 19g vetten.

In de periode dat ik een plant vegetariër was, was ik eens in het bedrijfsrestaurant op het werk.
Bij de kassa:
Kassamevrouw: "Neem je geen vlees?"
BB: "Nee, ik ben vegetariër."
Kassamevrouw: "Ow, maar ze hebben ook chicken nuggets hoor."
BB: "???"

Laatst bewerkt:
Gaan er snel in, maar het is niet dat ik er mega veel zin in heb alleen makkelijk en snelle kcal boost. Zit je in een goeie cut dan smaakt ie zeker weten 10x beter
Hoeveel zit er in zo'n burger dan? 700 ofzo toch? 🤣

• Heart
Waarderingen: AK
Hoeveel zit er in zo'n burger dan? 700 ofzo toch? 🤣
750 laag vet (30gr) ivm lantus. Anders had ik 2x big tasty gepakt a 950 kcal ps, maar die zitten op 60gr vet ps.

Toch pak ik stiekem wel eens een big tasty, maar dan zonder de bacon, living on the edge

In de periode dat ik een plant vegetariër was, was ik eens in het bedrijfsrestaurant op het werk.
Bij de kassa:
Kassamevrouw: "Neem je geen vlees?"
BB: "Nee, ik ben vegetariër."
Kassamevrouw: "Ow, maar ze hebben ook chicken nuggets hoor."
BB: "???"
In veel landen, zoals bijvoorbeeld in Azië, misschien met hindoes en moslims, telt kip niet als vlees. Je zou ook kunnen zeggen dat gevogelte wat anders is.

Eet je wel eens een zachtgekookt eitje?

Of meerdere minuten op 65 graden, of nog veel meer minuten op 60 graden (pasteuriseren).

Eiwit stolt vanaf ong 63°C. Eigeel stolt vanaf ong 65-68°C.
Bij een zachtgekookt eitje heb je dus kans op overlevende salmonella bacteriën in het eigeel (en zelfs het eiwit).

Echter:
Ongeveer 1 op de 3000 eieren bevat salmonella.

En er zijn iets van 1000+ verschillende salmonella types, de 1 schadelijker dan de ander.

De kans dat je als gezond persoon ziek wordt is heel klein.

Terug
Naar boven