apfelstrudel
Superior Athlete
- Waardering
- 61.702
Wat is deze abi?
Ik land, jij landt, weiland.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wat is deze abi?
Spannend bordje!
Mooi man. Ik weet niet wat er gebeurd is, maar gecondoleerd.'S avonds kwam de familie bij ons eten. Ik vond het een eer om het diner te bereiden dus had afgesproken dat iedereen hier kwam eten en proosten op het leven. Vanmiddag was de afsluiting, vanavond was het begin van verder gaan met het leven. Eervol om dat te kunnen doen.
Wat voor bot had je er in?Tijdens de lunchpauze was het tijd voor fase 2. De bouillon was klaar, die groenten eruit, nieuwe groenten en het, van botten en kraakbeen ontdane, gesneden vlees erin. Vooral van het gerookte spek was het moeilijk om niet nog meer te snoepen.
Het vlees van het bot kwam van de platte ribben (volgens mij hetzelfde als varkenskrabbetjes), het lijkt een beetje op Spare Ribs, maar ze zitten ergens anders. Als het vlees gaar is, en de bouillon klaar, trek je die botten er zo tussenuit, alleen het kraakbeen moet je ff voelen en lostrekken aan het uiteinde.
Project Supermarkt Snert, poging 2
![]()
Lopend door de dichtstbijzijnde, maar een niet al te grote supermarkt, valt mijn ook opeens op platte ribbetjes van het varken. Of ze hebben het nu, of ik was blind.
Voor de rest alles van de Snert van "Eten met Nick" door de helft. Nog steeds weinig ruimte in de vriezer, dus beginnen met 2 liter water is genoeg.
Ah juist. Zier er goed uit. Ik heb al een paar keer snert gemaakt met wat de slager een hamschijf noemt, eigenlijk een onderpoot van varken (ulna en radius voor de anatomisch gevormden).Het vlees van het bot kwam van de platte ribben (volgens mij hetzelfde als varkenskrabbetjes), het lijkt een beetje op Spare Ribs, maar ze zitten ergens anders. Als het vlees gaar is, en de bouillon klaar, trek je die botten er zo tussenuit, alleen het kraakbeen moet je ff voelen en lostrekken aan het uiteinde.
Zie de geciteerde post hieronder, daar zie je ze liggen met het gerookte spek.
Hamschijf staat, met poot en staart in het recept van "Eten met Nick", heb ik ook wel gedaan, maar de uitdaging die ik voor mezelf had was een echte Snert (Erwtensoep met 1. koken met bot, 2. dag laten staan) die ik met supermarktspullen kon maken.Ah juist. Zier er goed uit. Ik heb al een paar keer snert gemaakt met wat de slager een hamschijf noemt, eigenlijk een onderpoot van varken (ulna en radius voor de anatomisch gevormden).
Schenkel, hamschijf en schouderkarbonades die je als ze gaar zijn eruit haalt en de botjes terug in de bouillon. Vlees is perfect later in de snert. Die krabbetjes of ribben zijn ook prima erin trouwens.De volgende stap wordt een bouillon trekken van schenkel en dat als basis gebruiken voor je snert.
Is een aanrader trouwens.
We hebben een kennerSchenkel, hamschijf en schouderkarbonades die je als ze gaar zijn eruit haalt en de botjes terug in de bouillon. Vlees is perfect later in de snert. Die krabbetjes of ribben zijn ook prima erin trouwens.
Ik heb het ooit leren maken met varkenskoppen, poten... lekker veel gelatine...

Als er 1 ding is waar wij overeenkomsten hebben is het wel in de keuken
snackje ?Dit is de rest van 50gr noten.
De 400 gr kwark en 1 banaan zitten al in mijn buik...
![]()
Moet ook zo af en toe.
Foto van je buik dan.Dit is de rest van 50gr noten.
De 400 gr kwark en 1 banaan zitten al in mijn buik...
![]()