MuscleMeat

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

IMG_8945.jpeg

'S avonds kwam de familie bij ons eten. Ik vond het een eer om het diner te bereiden dus had afgesproken dat iedereen hier kwam eten en proosten op het leven. Vanmiddag was de afsluiting, vanavond was het begin van verder gaan met het leven. Eervol om dat te kunnen doen.
Mooi man. Ik weet niet wat er gebeurd is, maar gecondoleerd.
En dit is toch wel heel wat (gedenk)waardiger dan het verplichte kopje koffie met plakje cake!

Tijdens de lunchpauze was het tijd voor fase 2. De bouillon was klaar, die groenten eruit, nieuwe groenten en het, van botten en kraakbeen ontdane, gesneden vlees erin. Vooral van het gerookte spek was het moeilijk om niet nog meer te snoepen.
Wat voor bot had je er in?

Het vlees van het bot kwam van de platte ribben (volgens mij hetzelfde als varkenskrabbetjes), het lijkt een beetje op Spare Ribs, maar ze zitten ergens anders. Als het vlees gaar is, en de bouillon klaar, trek je die botten er zo tussenuit, alleen het kraakbeen moet je ff voelen en lostrekken aan het uiteinde.

Zie de geciteerde post hieronder, daar zie je ze liggen met het gerookte spek.
Project Supermarkt Snert, poging 2
20240213_105313.jpg

Lopend door de dichtstbijzijnde, maar een niet al te grote supermarkt, valt mijn ook opeens op platte ribbetjes van het varken. Of ze hebben het nu, of ik was blind.

Voor de rest alles van de Snert van "Eten met Nick" door de helft. Nog steeds weinig ruimte in de vriezer, dus beginnen met 2 liter water is genoeg.

Het vlees van het bot kwam van de platte ribben (volgens mij hetzelfde als varkenskrabbetjes), het lijkt een beetje op Spare Ribs, maar ze zitten ergens anders. Als het vlees gaar is, en de bouillon klaar, trek je die botten er zo tussenuit, alleen het kraakbeen moet je ff voelen en lostrekken aan het uiteinde.

Zie de geciteerde post hieronder, daar zie je ze liggen met het gerookte spek.
Ah juist. Zier er goed uit. Ik heb al een paar keer snert gemaakt met wat de slager een hamschijf noemt, eigenlijk een onderpoot van varken (ulna en radius voor de anatomisch gevormden).

Even gegoogeld: platte rib of klapstuk is van het rund maar jij had het over varkens ribben toch? Daar zie ik dat men over spare rib (zijde) of (baby)backribs (rugzijde) praat

Laatst bewerkt:
Ah juist. Zier er goed uit. Ik heb al een paar keer snert gemaakt met wat de slager een hamschijf noemt, eigenlijk een onderpoot van varken (ulna en radius voor de anatomisch gevormden).
Hamschijf staat, met poot en staart in het recept van "Eten met Nick", heb ik ook wel gedaan, maar de uitdaging die ik voor mezelf had was een echte Snert (Erwtensoep met 1. koken met bot, 2. dag laten staan) die ik met supermarktspullen kon maken.

De volgende stap wordt een bouillon trekken van schenkel en dat als basis gebruiken voor je snert.

Is een aanrader trouwens.

De volgende stap wordt een bouillon trekken van schenkel en dat als basis gebruiken voor je snert.

Is een aanrader trouwens.
Schenkel, hamschijf en schouderkarbonades die je als ze gaar zijn eruit haalt en de botjes terug in de bouillon. Vlees is perfect later in de snert. Die krabbetjes of ribben zijn ook prima erin trouwens.

Ik heb het ooit leren maken met varkenskoppen, poten... lekker veel gelatine...

Schenkel, hamschijf en schouderkarbonades die je als ze gaar zijn eruit haalt en de botjes terug in de bouillon. Vlees is perfect later in de snert. Die krabbetjes of ribben zijn ook prima erin trouwens.

Ik heb het ooit leren maken met varkenskoppen, poten... lekker veel gelatine...
We hebben een kenner :)

Als er 1 ding is waar wij overeenkomsten hebben is het wel in de keuken :laugh:

Koken, voedsel, smaak, de technologie erachter is voor mij al mijn leven lang iets wat ik tof blijf vinden. Van het zelf maken van gerechten tot het werken met topchefs en wetenschappers rondom voedsel. Ik vind het allemaal leuk.

Ontbijt
1l melk
150g brinta
80g uf oats
Theelepel kaneel
IMG_0989.jpeg

Dit is de rest van 50gr noten.
De 400 gr kwark en 1 banaan zitten al in mijn buik...
IMG_20240216_104842.jpg

@BB_

Speciaal voor jou.

Maar had me wel even moeten harsen, haartjes zijn nog een beetje te kort dus hars ik over een week of 2 wel ff weg.

Abbs komen er al door bovenin, zit nu op 16% volgens meting afgelopen week.
Kan dit kloppen of denk je dat ik dikker ben dan dat?

IMG_20240216_130306.jpg

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven