AndroidHealthClinic

Sticky Post je maaltijden (met pics!) (1 bezoeker)

Welke pindakaas is het lekkerst?

• 100% van AH

• Calvé stukjes noot

• Calvé 'gewoon'

• Calvé smeuig

• anders..

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

Bezoekers in dit topic

Tja, niks meer aan toe te voegen....

Gewoon hardgekookt hoor....

....die banaan is trouwens wel rauw.
IMG_20240212_101136.jpg

Gebakken banaantje ook niet slecht hoor :cool:
Mwhaaa die banaan eet ik dan toch liever rauw. En als ik een warm stuk banaan eet dan zit ie in een versgebakken bananenbrood........lang niet meer gehad trouwens.....

Waar woon je nu bullshark?

Zelf gemaakt? Zo ja waar haal je die kreeft en hoe maak je hem?
Kwas lui vandaag, dus

Diepvries kreeftenstaart.

Ontdooien. 4 mins stomen. Daarna voorzichtig de shell doorknippen (onder- en bovenkantl) en vlees voorzichtig eruithalen.
1 teen knoflook persen, deze op laag vuur garen in klein pannetje met een eetlepel roomboter.
Wanneer de rijst klaar is (of wat je erbij eet), kreeft insmeren met de knoflookboter en 30 secs per kant op medium vuur nog ff een tikkie geven. Beetje zout en peper toevoegen.

Stoverij met bockbier, pastinaak en wortel
20240212_211930.jpg

Ooit een keer een heerlijk receptje dat bij een bierpakket zat. Receptje kwijt, dit is poging 1 om er iets van te maken. Vlees wel gebloemd, ging redelijk, maar de volgende keer liever nabloemen.

In de oven gegaard met de deksel op de pan. Flesje bier (Bock, dubbel of ander donker) + halve liter runderbouillon bleef te nat, opgelost met een slurry van water en maizena. De volgende keer eventueel wat ontbijtkoek er doorheen.

Orginele recept suggereerde pasta (tagliatelle of papperdelle), maar ik vond het altijd lekkerder met polenta (zacht), aardappelpuree of andere bereidingen met aardappel.

En, wat erin zit staat ernaast, proost!

Laatst bewerkt:
Project Supermarkt Snert, poging 2
20240213_105313.jpg

Lopend door de dichtstbijzijnde, maar een niet al te grote supermarkt, valt mijn ook opeens op platte ribbetjes van het varken. Of ze hebben het nu, of ik was blind.

Voor de rest alles van de Snert van "Eten met Nick" door de helft. Nog steeds weinig ruimte in de vriezer, dus beginnen met 2 liter water is genoeg.

Project Supermarkt Snert, poging 2
Bekijk bijlage 615627
Lopend door de dichtstbijzijnde, maar een niet al te grote supermarkt, valt mijn ook opeens op platte ribbetjes van het varken. Of ze hebben het nu, of ik was blind.

Voor de rest alles van de Snert van "Eten met Nick" door de helft. Nog steeds weinig ruimte in de vriezer, dus beginnen met 2 liter water is genoeg.
Tip. Je kan met wat keukenrol de vlies aan de achterkant van de ribber eraf trekken. Hoef je het later niet te doen.
Sneetje maken zodat je wat kan pakken en dan met keukenpapier voor grip trek je het er zo af.

Back
Naar boven