Fitness Seller

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

20240213_184226.jpg

Supermarkt Snert!
20240213_213242.jpg

Poging 2 is aardig geslaagd, wat een dikke drap! Het heeft nu nog niet eens een hele dag of nacht gestaan. Je kan hier een eetlepel inzetten en die blijft rechtop staan. En dat voor een erwtensoep waarvoor ik alles kocht bij de dichtstbijzijnde supermarkt. Ik beoordeel dit project als zeer geslaagd. Bijkomend voordeel: het is nog lekker ook.

Gebakken eieren met ham en kaas
20240213_134320.jpg

Tijdens de lunchpauze was het tijd voor fase 2. De bouillon was klaar, die groenten eruit, nieuwe groenten en het, van botten en kraakbeen ontdane, gesneden vlees erin. Vooral van het gerookte spek was het moeilijk om niet nog meer te snoepen.

Verse groentes en gaar vlees
20240213_131045.jpg

Tip. Je kan met wat keukenrol de vlies aan de achterkant van de ribber eraf trekken. Hoef je het later niet te doen.
Sneetje maken zodat je wat kan pakken en dan met keukenpapier voor grip trek je het er zo af.
Dank voor die tip, kende dat wel van vrienden die vaak Spare Ribs maken. De ribben zaten toen al in de pan en ik heb niet het idee dat ik er last van had. Ben de vliezen later, op mogelijk eentje na die ik opat, ook niet meer tegengekomen. Van de vorige keer kan ik het me niet herinneren.

Laatst bewerkt:
Wat een dag.

Vandaag de crematie gehad. Was natuurlijk, zoals elke crematie, gewoon kut. Maar, het was desondanks uitgerekend vandaag wel een mooie dag. T zonnetje scheen goed waardoor de zaal prachtig verlicht werd. T was mooi en het is goed..

*Ondertussen bij @Fallingout*

"GVD!!@#^€&#"

'S avonds kwam de familie bij ons eten. Ik vond het een eer om het diner te bereiden dus had afgesproken dat iedereen hier kwam eten en proosten op het leven. Vanmiddag was de afsluiting, vanavond was het begin van verder gaan met het leven. Eervol om dat te kunnen doen.

Een Indonesische rijsttafel met Nasi goreng, nasi kuning, sambal boontjes, Thaise groene curry, paksoy in gebonden soja saus, spitskool met ei (soort van foe yong hai zonder saus), Kippendij van de plancha met ketjap/honing/Japanse zoete soja/schenkstroop glaze, frisse tomaat/komkommer salade, saté saus, seroendeng, gebakken uitjes, en een gezonde hoeveelheid wijn.
20240213_184703.jpg

20240213_184706.jpg
20240213_184711.jpg
20240213_184714.jpg

En koffie creme brulee met verse vanille en amaretto likeur.
20240212_222640.jpg

20240212_223030.jpg

20240213_202353.jpg

Eervol om zoiets neer te mogen zetten.

Domingos Lopes,
rust zacht. Tot over een jaar of 50 ;).

Laatst bewerkt:
Vleesch noch Visch: Bruinenbonenschotel met rijst
20240214_191601.jpg

Volgende keer minder gezeefde tomaten, misschien iets van sperziebonen erbij.

Gebaseerd op onderstaande.

Vleesch noch Visch: Bruinenbonenschotel met rijst
20240214_191601.jpg

Volgende keer minder gezeefde tomaten, misschien iets van sperziebonen erbij.

Gebaseerd op onderstaande.
Wat misschien kan helpen is de gezeefde tomaten eerst apart in een pannetje wat inkoken zodat de vocht verdampt.

Of 100ml ipv 200 ml gezeefde tomaten nemen en mogelijk een eetlepel tomaten puree (de puree eerst ff fruiten om te ontzuren).

Wat misschien kan helpen is de gezeefde tomaten eerst apart in een pannetje wat inkoken zodat de vocht verdampt.

Of 100ml ipv 200 ml gezeefde tomaten nemen en mogelijk een eetlepel tomaten puree (de puree eerst ff fruiten om te ontzuren).
Goede tips, dank.

Ik had er gewoon een heel pak van ongeveer 500 gram gezeefde tomaten ingedaan en had ook al iets minder bonen. Dat heeft vermoedelijk wel een rol gespeeld.

Ook de volgorde van ingrediënten erin had ik al naar eigen inzicht aangepast: Eerst ui en rode peper, dan kaneel, dan tomaat, bonen en mais.

De vocht wullah wat zeg jij hoofd

Himesh

Kardash

Terug
Naar boven