MuscleMeat

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

.

Laatst bewerkt:

Het recept voor deze specifieke pannenkoeken was:
2 eieren
35g meergranen pannenkoeken mix
20g pure rice powder
13g whey
snufje bakpoeder

Eieren klutsen en een klein beetje opkloppen met een vork.
Rest van de ingrediënten erbij roeren en wat water toevoegen zodat een egaal beslag ontstaat (niet te dun maken).
Vervolgens 1 à 1.5 eetlepel beslag op laag vuur in een voorverwarmde koekenpan bakken.

De meergranen pannenkoekenmix + pure rice powder kunnen volledig worden vervangen door havermout, volkorenmeel of een combinatie van beide.
Voeg dan wel wat extra bakpoeder toe om mooie luchtige pannenkoeken te krijgen.

Geen idee of bakpoeder macros heeft, ik dacht van niet

Maar door bakpoeder (geheim ingrediënt, toevallig ooit is geprobeerd) krijgt het een andere structuur. Vandaar dat ik ook even zei dat het normaal is dat het ineens heel dun wordt en gaat reizen als je water toevoegt.
En als je havermout na de magnetron meer een cake is, heb je de laatste keer te weinig water toegevoegd dus daaraan herken je het. Na een tijdje heb je het door en heb je de lekkerste havermout, heb 3 mensen laten proeven en waren het met me eens :)

Ik zal mijn bevindingen posten (incl. foto's).

Can't wait!!!

---------- Toegevoegd om 15:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:53 ----------

20140221_145030_zpsbb3czrln.jpg

Ok dan....dit is mijn eerste upload met photobucket.
Presentatie is niet van Masterchef niveau maar het smaakt goed (koud) en er zit bijna geen vet in. Ik zal de macro's later posten.

70 gram volkoren macaroni
1 blikje tonijn in water (150gr)
sla
klein beetje 5% mayo
ketchup
chilli saus

Smaakt lekker al zeg ik het zelf en is ideaal overal mee naar toe te nemen.

Laatst bewerkt:
Geen idee hoe ik dat dus moet uitleggen omdat ik het op de gok doe
Maar havermout, whey, kaneel+koekkruiden, chiazaad/lijndzaad, bakpoeder met kokend water, weer laten weken en water toevoegen en dan in de magnetron.
Maar heb geen idee van hoeveelheid water en hoelang in de magnetron dus.

smaakt die chocoladedressing van Walden Farms goed eigenlijk?

.

Laatst bewerkt:
Jaa vind die wel lekker! Karamel is ook wel lekker, maar houd gewoon niet zo van karamel. Die choco pasta smaakt wel echt meer chemisch

Thanks!

Weet iemand of currykruiden met tonijn en rijst lekker gaat zijn?

Heb geen kip niet meer dus daarom, heb recepten opgezocht en is blijkbaar een Indische combinatie.

Gaat de smaak meevallen denken jullie?

Echt curry/kurkuma lijkt me niet lekker bij vis, zeker niet bij tonijn.

Schelvis ken ik t wel bij trouwens.

.

Laatst bewerkt:
a2b5a8.jpg

Rijst met doperwten en een tilapia filet :)

Laatst bewerkt:
Hoe heb je die zoete aardappelen zo klaargemaakt?

heaven on earth.

---------- Toegevoegd om 11:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:09 ----------

Havermout (elke dag 3 bakken, verslaving)
1zxmce8.jpg

1zvbafp.jpg

r1latw.jpg

Fluff, 150gr blauwe diepvries bessen (of aardbei de onderste), 100ml koud water en 30gr casein.
ingw90.jpg

li5wo.jpg

avondeten
16labuo.jpg

2wemhp2.jpg

2qn0gih.jpg

de bekende protein muffins :p
rkt2e8.jpg

Rode kool met (zelfgemaakte) appelmoes...

2014-02-21+19.17.06+rode+kool.jpg

.

Laatst bewerkt:
Jelly?

image.jpg

.

Laatst bewerkt:
1. Doe de ingredienten (havermout, whey, kaneel+koekkruiden, 1 lepel chiazaad/lijndzaad, 1 tl bakpoeder) in een kom. Alles mengen.
2. Voeg kokend water toe, dit gaat even reizen dus gebruik een grotere mengbak. Als het stopt met reizen wordt het ineens dikker.
3. Laat het geheel weken
4. Voeg water toe naar voorkeur van dikte, zodat het een beetje een papje is wat er niet lekker uitziet (vind ik zelf) maar niet te waterig.
5. Zet het geheel in de magnetron tot het net niet overloopt.
6. 2 minuten laten staan en dan pindakaas erop natuurlijk :cool:

Ik heb nog nooit iemand zo havermout zien maken, maar vind dit het lekkerste.

Wat voor type structuur wordt dit? En welke whey/havermout verhouding gebruik jij persoonlijk?

Heerlijk ontbijtje na het hardlopen.
Whey milkshake en rijstwafel pindakaas met nootjes :heart:

2njwyhe.jpg

Milkshake: 250ml melk (ik gebruik magere) + 1 schep whey + 1 halve bevroren banaan
in de blender en genieten maar!

Echt zo lekker! gebruik nu cookies en cream, maar ook banaan, aardbei en vanille waren erg lekker op deze manier!

Echt curry/kurkuma lijkt me niet lekker bij vis, zeker niet bij tonijn.

Schelvis ken ik t wel bij trouwens.

Zon currypasta kan wel hoor met vis, alleen niet met tonijn want dat heeft al nogal uitgesproken smaak. met zalm kon t nog wel, maar t beste qua smaak vind k gwn een witvis: kabeljauw panga oid.

• Like
Waarderingen: LM
Terug
Naar boven