AndroidHealthClinic

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Peiling Peiling Hoe bak jij je steak?

• Totaal stemmers
    169
Gecondoleerd? Jij ook gecondoleerd dan:
1716656268441.png
Keto, a fate worse than death.

:trollfacex:
Succes, wat je reden/motivatie ook mag zijn.

Een zoetekauw ben ik ook niet, maar aardappel in al zijn bereidingswijzen en brood zou ik wel missen.

Er zat een lichte overdrijving in mijn post.
Haha snap ik. Tja. Ik ben daar niet erg aan gehecht. En kan heus wel weer eens uit ketose gaan tijdelijk in een weekend, dat is geen ramp. Maar liefst niet natuurlijk. Begin zal wel lastiger worden als het lichaam moet wennen uit vet de energie te halen.

Moet nog wel de groente optellen de volgende keer maar had rest vd dag enkel een banaan gegeten qua carbs dusja. Mag tm 50 gram carbs.
Screenshot_20240525_194120_Lifesum.jpg
Zou iedereen keto afraden maar je wilt in je eerste dagen sowieso onder de 25 gram blijven en daarna ophogen met 5 gram per dag en testen tot wat je treshhold is met een ketonentest.

Op dat bord ligt al 25-35 gram aan carbs. Avocado, wortel, bloemkool, courgette..
Samen met die banaan zit je dan al aan de +-60 gram carbs.

Bedoel het overigens niet betweterig.

Laatst bewerkt:
40g carbs is normaal, en gewoon dagelijks.
Hoog vet neemt de tot.kcals van carbs over
~130g vet tov 40g carbs

Iemand die aangeeft in de knoop te zitten zoals in zijn topic staat, kan prima iets anders proberen.

Je zit in dag 2 van keto, dan

Zou iedereen keto afraden maar je wilt in je eerste dagen sowieso onder de 25 gram blijven en daarna ophogen met 5 gram per dag en testen tot wat je treshhold is.

Op dat bord ligt al 25-35 gram aan carbs. Avocado, wortel, bloemkool, courgette..
Avocado is meeberekend hoor in de screenshot. Naja, dan kom ik vandaag net iets hoger dan 50 uit maar ik bouw af naar 30-50, dat is wat ik heb begrepen. Geen zin in gemierenneuk hierover verder. Maar ga inderdaad extra de groente in de gaten houden, telde ik anders nooit mee maar nu wel relevant.

Ok. Ben benieuwd hoe het je afgaat. Hoe lang en wat is je doel precies?
Het heeft meerdere redenen. Ik ga er verder niet over in discussie trouwens, want dit is echt een eeuwenoude discussie over suiker vs vet bla bla. Sowieso was ik al een langere tijd erg geminderd met carbs en ik denk dat een vet-based dieet beter is voor mijn mentale/hormonale huishouding. Reageer altijd al heftig op sugar crashes/moeheid etc. Check Dr Berg op youtube bv, ik vind hem erg goed. Maar ook uit het boek Weet wat je eet heb ik er veel over geleerd en de ontdekkingen van Weston A Price. Verder reageer ik altijd al wel heftig met dips enzo van carbs. Dus ik wil het gewoon proberen, kijken hoe het gaat. Heb er veel over gelezen en succesverhalen over gehoord, erg interessant. Als het niks is, ga ik weer terug naar low carb dieet maar de bedoeling is om er gewoon levensstijl van te maken en wie weet soms even uit ketose te gaan, dat is ook geen ramp. Maar over het algemeen erin te blijven. Ben benieuwd wat het met me doet. Daarnaast benieuwd of het een extra boost geeft om mijn manboobs/stubborn vet weg te halen aangezien dat wellicht is gekomen door aromastase, wat dus ook weer met hormonen te maken heeft. Gewoon uitproberen, kijken wat het doet. Heb er goed gevoel over.

O maar het is echt niet mn bedoeling in discussie te gaan, weet veel te weining van Keto af behalve dat ik van verschillende mensen irl heb gehoord dat t kut is en moeilijk vo te houden.

Succes hoor :flexbiceps:

Dat is totale onzin. Waar zitten teveel carbs in?
Avocado is meeberekend hoor in de screenshot. Naja, dan kom ik vandaag net iets hoger dan 50 uit maar ik bouw af naar 30-50, dat is wat ik heb begrepen. Geen zin in gemierenneuk hierover verder. Maar ga inderdaad extra de groente in de gaten houden, telde ik anders nooit mee maar nu wel relevant.

Het heeft meerdere redenen. Ik ga er verder niet over in discussie trouwens, want dit is echt een eeuwenoude discussie over suiker vs vet bla bla. Sowieso was ik al een langere tijd erg geminderd met carbs en ik denk dat een vet-based dieet beter is voor mijn mentale/hormonale huishouding. Check Dr Berg op youtube bv, ik vind hem erg goed. Maar ook uit het boek Weet wat je eet heb ik er veel over geleerd en de ontdekkingen van Weston A Price. Verder reageer ik altijd al wel heftig met dips enzo van carbs. Dus ik wil het gewoon proberen, kijken hoe het gaat. Heb er veel over gelezen en succesverhalen over gehoord, erg interessant. Als het niks is, ga ik weer terug naar low carb dieet maar de bedoeling is om er gewoon levensstijl van te maken en wie weet soms even uit ketose te gaan, dat is ook geen ramp. Maar over het algemeen erin te blijven. Ben benieuwd wat het met me doet. Daarnaast benieuwd of het een extra boost geeft om mijn manboobs/stubborn vet weg te halen aangezien dat wellicht is gekomen door aromastase, wat dus ook weer met hormonen te maken heeft.

Dan kun je meer met vetten als met carbs bereiken.
Je kunt beter slim en met beleid normaal carbs eten als low carb imo. En als je stubborn vet weg wilt ligt dat niet aan veel carbs. Ik eet elke avond pizza en best veel carbs en ik geraak ook onder de 10%. Ik denk dat je een symptoom en geen oorzaak aan het bestrijden bent. No offence.

40g carbs is normaal, en gewoon dagelijks.
Hoog vet neemt de tot.kcals van carbs over
~130g vet tov 40g carbs

Iemand die aangeeft in de knoop te zitten zoals in zijn topic staat, kan prima iets anders proberen.
Zoals je in de screenshot ziet heeft hij vandaag ook geen hoog vet gegeten dus de carb / vet inname is ongeveer gelijk. De kans dat hij in ketose raakt is voor mijn gevoel erg laag.
Iedereen mag proberen wat hij wilt, niemand hoeft het er mee eens te zijn, als je er zelf maar achter staat. Maar ik reageer met een helpende intentie, als je keto wilt doen moet je ook gaan kijken en meten of je daadwerkelijk in ketose bent.

Laatst bewerkt:
Dan kun je meer met vetten als met carbs bereiken.
Je kunt beter slim en met beleid normaal carbs eten als low carb imo. En als je stubborn vet weg wilt ligt dat niet aan veel carbs. Ik eet elke avond pizza en best veel carbs en ik geraak ook onder de 10%. Ik denk dat je een symptoom en geen oorzaak aan het bestrijden bent. No offence.
Die stubborn vet is echt een kleine reden/poging, echt niet de reden.

Zoals je in de screenshot ziet heeft hij vandaag ook geen hoog vet gegeten dus de carb / vet inname is ongeveer gelijk. De kans dat hij in ketose raakt is voor mijn gevoel erg laag.

Iedereen mag proberen wat hij wilt, niemand hoeft er mee eens te zijn. Maar ik reageer met een helpende intentie, als je keto wilt doen moet je ook gaan kijken en meten of je daadwerkelijk in ketose bent.
Denk dat dat 1a2 maaltijd(en) is, niet alles van vandaag, met maar 876kcals

Iedereen mag proberen wat hij wilt, niemand hoeft er mee eens te zijn. Maar ik reageer met een helpende intentie, als je keto wilt doen moet je ook gaan kijken en meten of je daadwerkelijk in ketose bent.
Wtf is dit nu weer? Wat een gelul hier zeg, hahahaha. Ik heb vandaag 40 gram carbs, 144 gram eiwit en 116 gram vet gegeten. Ik doe het net twee dagen.

Terug
Naar boven