Griekenland. Morgen weer naar huis en dan is het over met de pret.
Oké toch niet.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Griekenland. Morgen weer naar huis en dan is het over met de pret.
Eet je dat allemaal in je eentje ?
Yup, alle 719 kcal! 😁😋
Godsamme poffertjes.... dat is een eeuw geleden

T gerecht heeft verschillende namen, Palau, pilao, palao, pulao, pilav, etc.
Ik zal wel weer eens iets zeggen wat niet hoort... Maar rozijnen in de rijst? BrrT gerecht heeft verschillende namen, Palau, pilao, palao, pulao, pilav, etc.
Mijn versie is de kabuli palau met kip i.p.v. lam. En in dit geval slechts met kip bouillon i.p.v. drumsticks of poten.![]()
Kabuli pulao - Wikipedia
en.wikipedia.org
Simpele versie:
Koop golden sella basmati rijst. Was deze en laat em vervolgens 2 a 3 uur weken in lauw water. Na deze tijd de rijst in een vergiet en ff naspoelen met water. Leg dit opzij.
Je voegt nu olie toe aan een pan. Fruit rozijnen hierin en vist die er weer uit, fruit vervolgens de wortel en vist die er weer uit. Vervolgens fruit je flink wat karwijzaad en wat komijnzaad in deze olie. Na een seconde of 30 voeg je de rijst hieraan toe en voeg je de (niet warme) kipbouillon toe. Verhouding rijst- bouillon 1:1,5. 2 cups rijst op 3 cups kip bouillon.
Breng aan de kook. Zeg weg op je laagste vuur en laat 10 mins pruttelen. Kijk of de rijst vrijwel gaar is. Zo ja, van t vuur, ff doorroeren, dan de rozijnen en wortel erover, deksel er weer op, laat nog 15 mins staan.
Klaar. 1 van de lekkerste rijst die je ooit zal eten.
Super simpele snelle versie:
Kook je rijst in kipbouillon met een handje karwijzaad en komijnzaad. Knal desnoods wat rozijnen erbij. Zelfde verhouding rijst-bouillon (1:1,5).
*verhouding is rauwe rijst : bouillon
**zie youtube voor recepten kabuli pulao

Ben ik wel vaker tegengekomen, krenten of rozijnen door de rijst.Ik zal wel weer eens iets zeggen wat niet hoort... Maar rozijnen in de rijst? Brr
Verder klinkt dat wel lekker?
Geftituurde rozijnen.Ik zal wel weer eens iets zeggen wat niet hoort... Maar rozijnen in de rijst? Brr
Verder klinkt dat wel lekker?
Isolaat lost beter op in volle karmemelk
Karnemelk is echt baas man!