XXL Nutrition

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Peiling Peiling Hoe bak jij je steak?

• Totaal stemmers
    169
Griekenland. Morgen weer naar huis en dan is het over met de pret.
20240602_205945.jpg

Oké toch niet.

Best wel standaard de laatste tijd:
Kipfilet blokjes
Toscaans gekruide aardappelpartjes uit airfryer en DAARNA goede olijfolie en zout/aromat
Zoetzuur spicy groenten (gebakken met knof, Piri Piri, zout, peper, citroensap en Rode wijnazijn
Nu met American fritesaus.
PXL_20240603_170643071.MP.jpg

Ook een leuke uitvinding van laatst, koekjes:
Appel
PXL_20240518_150716761.jpg

Chocolate chip
PXL_20240602_135730370.jpg

Zelfde macro's ongeveer als havermout Met fruit en honing.

Is die rijst palau? Wat is het specifieke daaraan?

Is die rijst palau? Wat is het specifieke daaraan?
T gerecht heeft verschillende namen, Palau, pilao, palao, pulao, pilav, etc.
Mijn versie is de kabuli palau met kip i.p.v. lam. En in dit geval slechts met kip bouillon i.p.v. drumsticks of poten.

Simpele versie:
Koop golden sella basmati rijst. Was deze en laat em vervolgens 2 a 3 uur weken in lauw water. Na deze tijd de rijst in een vergiet en ff naspoelen met water. Leg dit opzij.

Je voegt nu olie toe aan een pan. Fruit rozijnen hierin en vist die er weer uit, fruit vervolgens de wortel en vist die er weer uit. Vervolgens fruit je flink wat karwijzaad en wat komijnzaad in deze olie. Na een seconde of 30 voeg je de rijst hieraan toe en voeg je de (niet warme) kipbouillon toe. Verhouding rijst- bouillon 1:1,5. 2 cups rijst op 3 cups kip bouillon.

Breng aan de kook. Zeg weg op je laagste vuur en laat 10 mins pruttelen. Kijk of de rijst vrijwel gaar is. Zo ja, van t vuur, ff doorroeren, dan de rozijnen en wortel erover, deksel er weer op, laat nog 15 mins staan.

Klaar. 1 van de lekkerste rijst die je ooit zal eten.

Super simpele snelle versie:
Kook je rijst in kipbouillon met een handje karwijzaad en komijnzaad. Knal desnoods wat rozijnen erbij. Zelfde verhouding rijst-bouillon (1:1,5).

*verhouding is rauwe rijst : bouillon
**zie youtube voor recepten kabuli pulao

T gerecht heeft verschillende namen, Palau, pilao, palao, pulao, pilav, etc.
Mijn versie is de kabuli palau met kip i.p.v. lam. En in dit geval slechts met kip bouillon i.p.v. drumsticks of poten.

Simpele versie:
Koop golden sella basmati rijst. Was deze en laat em vervolgens 2 a 3 uur weken in lauw water. Na deze tijd de rijst in een vergiet en ff naspoelen met water. Leg dit opzij.

Je voegt nu olie toe aan een pan. Fruit rozijnen hierin en vist die er weer uit, fruit vervolgens de wortel en vist die er weer uit. Vervolgens fruit je flink wat karwijzaad en wat komijnzaad in deze olie. Na een seconde of 30 voeg je de rijst hieraan toe en voeg je de (niet warme) kipbouillon toe. Verhouding rijst- bouillon 1:1,5. 2 cups rijst op 3 cups kip bouillon.

Breng aan de kook. Zeg weg op je laagste vuur en laat 10 mins pruttelen. Kijk of de rijst vrijwel gaar is. Zo ja, van t vuur, ff doorroeren, dan de rozijnen en wortel erover, deksel er weer op, laat nog 15 mins staan.

Klaar. 1 van de lekkerste rijst die je ooit zal eten.

Super simpele snelle versie:
Kook je rijst in kipbouillon met een handje karwijzaad en komijnzaad. Knal desnoods wat rozijnen erbij. Zelfde verhouding rijst-bouillon (1:1,5).

*verhouding is rauwe rijst : bouillon
**zie youtube voor recepten kabuli pulao
Ik zal wel weer eens iets zeggen wat niet hoort... Maar rozijnen in de rijst? Brr :(
Verder klinkt dat wel lekker?

Ik zal wel weer eens iets zeggen wat niet hoort... Maar rozijnen in de rijst? Brr :(
Verder klinkt dat wel lekker?
Ben ik wel vaker tegengekomen, krenten of rozijnen door de rijst.
Ik vind het niet erg maar ze mogen er ook wel gewoon uit wat mij betreft.

Terug
Naar boven