MuscleMeat

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Gekookte rijst is een favoriete plaats voor een specifieke bacterie.

Kan, kans op voedselvergiftiging is wel groter. Zie linkje hierboven.
Geen last van als je snel afkoelt en meteen koud zet. Je moet t niet eerst een paar uur op t aanrecht laten staan.

Die eieren heb je toch niet al gekookt?
Anders gaat dat stinken als een malle!
Gekookt en niet pellen.
Stinkt helemaal niet. Alleen als de schaal stuk is na koken binnen 3 dagen opeten.

Geen last van als je snel afkoelt en meteen koud zet. Je moet t niet eerst een paar uur op t aanrecht laten staan.

Gekookt en niet pellen.
Stinkt helemaal niet. Alleen als de schaal stuk is na koken binnen 3 dagen opeten.

"Maximaal twee dagen, that’s it. En dat geldt alleen voor rijst die op de juiste manier bereid en bewaard is."

Als je het eerst paar uur op het aanrecht laat staan, kan je het gelijk weggooien.

Gekookt en niet pellen.
Nooit geweten.
Thanks voor de tip! :heart:

Dan heb je denk ik geluk gehad. Het advies is max 2 dagen ;)
Ruim 30 jaar geluk....🙄
Zelfs toen ik nog niet sportte en lange dagen maakte kookte ik rijst voor een week.

Edit: dik 40 jaar. Mijn ouders deden dit ook... zelfs mijn oma's waarvan de een 102 geworden is en de ander 98.
Maar toen waren mensen nog ergens tegen bestand... 🙃

Die snap ik echt niet.... jarenlang voor hele week gekookt en bewaard paste precies met 15 bakken in de koelkast. 3 warme maaltijden voor meenemen en ontbijt, diner en avondsnack thuis. Pasta, rijst alles gewoon in bakken. Wel vlees in apart bakkie.
Aardappel daarentegen max 2 dagen.

Nope. Nooit last van gehad toen.

Dus wordt laatste dag nog eitje bijkoken.
Of gewoon 20 st verpakkingen halen. 🤪
20 voor 2,99 🙏

Ben een beetje verwend 🤭. Ja ik hoor tot de groep die alleen die met bruine schaal eet 😅 en vind die goedkope niet zo lekker omdat ze veel ouder zijn 🤣🤣 zoveel mensen zoveel wensen 🙃

Ruim 30 jaar geluk....🙄
Zelfs toen ik nog niet sportte en lange dagen maakte kookte ik rijst voor een week.

Edit: dik 40 jaar. Mijn ouders deden dit ook... zelfs mijn oma's waarvan de een 102 geworden is en de ander 98.

Serieus? Ja hey vroeger was roken ook super normaal. Menig mens werd 90+ terwijl ze rookten. Roken in restaurants was normaal.
:rolleyes:

Dat het vroeger normaal was, betekent niet dat we in deze tijd, met de wetenschap die we hebben, ook gewoon risico's moeten blijven lopen.

Toen ik 7 was in Spanje voedselvergiftiging opgelopen. Moest bijna het ziekenhuis in. Wens ik niemand toe dus ja, als het advies van de experts 2 dagen in de koelkast is voor rijst, zeg ik 2 dagen in de koelkast voor rijst.

Als iemand daar schijt (pun intended) aan heeft en langer in de koelkast wilt houden, prima toch! Hun keuze. Hun lichaam.

Serieus? Ja hey vroeger was roken ook super normaal. Menig mens werd 90+ terwijl ze rookten. Roken in restaurants was normaal.

Dat het vroeger normaal was, betekent niet dat we in deze tijd, met de wetenschap die we hebben, ook gewoon risico's moeten blijven lopen.

Toen ik 7 was in Spanje voedselvergiftiging opgelopen. Moest bijna het ziekenhuis in. Wens ik niemand toe dus ja, als het advies van de experts 2 dagen in de koelkast is voor rijst, zeg ik 2 dagen in de koelkast voor rijst.

Als iemand daar schijt (pun intended) aan heeft en langer in de koelkast wilt houden, prima toch! Hun keuze. Hun lichaam.
Thnx voor het meedenken. 3 dagen blijft ook ivm smaak mijn max. 1 is voor vanavond 😇

Ruim 30 jaar geluk....🙄

Tsja kan je het geluk noemen?
Je hebt mensen die kettingroken en de 1ne word 100+ en een andere haalt de 30 amper.
Of je sport je hele leven en eet gezond en je krijgt opeens een spierziekte.
(heb ik meegemaakt met een client die trainde in een gym waar ik ooit werkte)

"Maximaal twee dagen, that’s it. En dat geldt alleen voor rijst die op de juiste manier bereid en bewaard is."

Als je het eerst paar uur op het aanrecht laat staan, kan je het gelijk weggooien.
Gelul. Ik bewaar altijd 4-5 dagen. Doe ik al 11 jaar nooit last gehad. Niet janken maar vreten 🤣🤣

Ben een beetje verwend 🤭. Ja ik hoor tot de groep die alleen die met bruine schaal eet 😅 en vind die goedkope niet zo lekker omdat ze veel ouder zijn 🤣🤣 zoveel mensen zoveel wensen 🙃
Heeft niets met oudere eieren te maken.
Dar zit echt tussen de oren.😉
Wel is er smaakverschil in maiskip eieren en gewone eieren.

Vroeger was het immuunsysteem van de mensen gewoonweg beter. Door het absurd schoon leven kunnen mensen tegenwoordig gewoon minder hebben. Maar goed. Keuzes...
Thnx voor het meedenken. 3 dagen blijft ook ivm smaak mijn max. 1 is voor vanavond 😇
Qua smaak zou ik t liefst elke maaltijd vers koken. Maar dan moet je wel de tijd hebben... met 3 warme maaltijden per dag 😄
Tsja kan je het geluk noemen?
Je hebt mensen die kettingroken en de 1ne word 100+ en een andere haalt de 30 amper.
Of je sport je hele leven en eet gezond en je krijgt opeens een spierziekte.
(heb ik meegemaakt met een client die trainde in een gym waar ik ooit werkte)
Dat klopt... maar dat is bijna met alles. Noem het geluk....
Door vit vergiftiging neuropathie krijgen door je hele lijf is ook gewoon pech... want dat wisten ze toen ook nog niet.
Maar neemt niet weg dat t kut is voor die cliënt. 😕
Je hoort t wel veel de laatste tijd.... sportieve mensen die dan wat krijgen wat je niet verwacht...

Nu back on topic.
Kom maar op met lekkere foto's 🤤

Bacillus cereus kan overal in en op voor komen, dus als je je daar zorgen om maakt moet je voor alles de zelfde maximale bewaartijd aanhouden. Het wordt wel veelal gekoppeld aan rijst door de werkwijze die veel aziatische restaurants gebruiken aangaande het koken, afkoelen en uiteindelijk gebruiken van rijst.

Zijn 2 verschillende opmerkingen. Bruin en wit zit inderdaad tussen de oren.

Smaakverschil zit hem wel in de oudheid van eieren. Die goedkoopste zijn al een tijdje oud omdat ze van verder komen. Mijn eitjes komen van de lokale boer.

Wel eens geprobeerd maar vind die goedkope meuk echt niet lekker. Pindakaas moet ook van calve zijn en cola ook alleen coca cola 🤣

Smaakverschil zit hem wel in de oudheid van eieren. Die goedkoopste zijn al een tijdje oud omdat ze van verder komen. Mijn eitjes komen van de lokale boer.

Wel eens geprobeerd maar vind die goedkope meuk echt niet lekker. Pindakaas moet ook van calve zijn en cola ook alleen coca cola 🤣
Een vreemde combi, een voorkeur voor lokale verse eieren en pindakaas van Calve. :D

Ik heb 4 verschillende soorten hennen hier op het land. Groene, witte en licht bruine eieren en proef geen verschil🤗 zodra ze ouder worden gaan ze iets anders smaken en pellen ze makkelijker🤗
IMG_1395.jpeg

Terug
Naar boven