MuscleMeat

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Penne parmezaan met kip en broccoli.

Bijlagen

• IMG_5261.jpeg
    IMG_5261.jpeg
    500 KB · Weergaven: 29
Je zou eens moeten zien wat er weg wordt gegooid in de horeca. Word je niet vrolijk van
Dat klopt.... sommige horeca maakt ook gebruik van too good to go. Bij ons ook enkele van gratis op te halen.
De laatste is wel vaak simpel en alles door elkaar. Maar beter dan weggooien.
Hier ook niet, maar mede daardoor heb ik later ook wel moeite gehad met eten laten staan 🐷 iets met interne hongergevoel verstoren en geleerd om verzadigingsprikkels te negeren :roflol:
Das wel herkenbaar... niet door geforceerd eten meer eten. Bij ons was t simpel. Je eet of je eet niet en aangezien er niet veel was gingen we op dagen dat er wel wat was los.... dus honger was wel herkenbaar... verzadigingsgevoel was er niet....
Das echt k*t om mee om te gaan. Zeker gezien t bij de een tot overgewicht leidde terwijl de ander nog meer kon vreten en niets bijkwam....
In Japan hebben ze een gezegde dat je altijd moet eten tot je 80% vol zit.
Hoe weet je dat bij een verstoord honger en verzadigingsgevoel?
Je bord moeten leegeten is wel iets uit een tijd dat eten schaars was en niet zo obervloedig als nu. Met de obesitas-epidemie likt dat wat achterhaald.
Dat is wat ik bedoelde.... andere tijd... er is veel veranderd de afgelopen 40 jaar...
Ik vind het nogal ouderwets als je tegenwoordig je kind verplicht zijn bord leeg te laten eten als die iets niet lekker vind. Alternatieven zat en een kind moet een kind blijven, ga je teveel lopen pushen dan creëer je voor zon kind een trauma waardoor die later wellicht verkeerd tegen eten gaat aankijken.
Forceren werkt inderdaad niet. Heb nog de trauma van snot spuiten 🤣
Allerlei culinaire gerechten gaat een kind toch niet eten en ik zie sommige “collega” atleten die zelf een strikt dieet volgen hun kinderen dit ook laten doen dat ze dagelijks onderhand hetzelfde moeten eten. Kind moet naar de mac donalds en keer flink veel chocola eten dat ie 3 dagen buikpijn heeft, daar leert ie van.
Bij een dieet van een ouder moet je kind niet de dupe worden.... een kind leert wat dat betreft sneller dan een volwassene 🙄
Je ziet het zat vaak tegenwoordig, kinderen thuis eten “verplicht” met de pot mee en zodra ze op zichzelf gaan worden ze na 3 jaar moddervet doordat ze dan de dingen doen die thuis niet mochten. Wekelijks mac donalds en paar frikandellen overleven ze wel.
Dat is ook per kind anders. En andere tijden.... friet. Frikadellen etc. Waren toen duurder dan gezond eten. Tegenwoordig is friet en snacks goedkoper dan simpele piepers, rijst, verse groenten en vlees.

Ach ja... alles verandert. Maar geef mij maar een blik bruine bonen met gebakken spek/ui en piccalilly ipv een frikadel met friet 🤣

OT: te laat voor foto.... toscaanse aardappel met witlofsalade en zigeuner schnitzeltjes (600 gram voor 0,50 euro eet je er wel aan af..... verspil me nietje) drool:
En currysaus uiteraard!😃

Allerlei culinaire gerechten gaat een kind toch niet eten
Dat is een kwestie van gewenning en opvoeding (zeg ik als niet ouder) Het filmpje hoe Franse kinderen op school van alles eten kunt u zelf googlen op YT.

Je kan prima van een kind verwachten dat het dingen proeft of probeert, zelfs meerdere keren, zo ontwikkelt smaak zich namelijk. Als een kind iets niet lekker vindt het dan het bord leeg laten eten is wat teveel van het goede.

Dat is een kwestie van gewenning en opvoeding (zeg ik als niet ouder) Het filmpje hoe Franse kinderen op school van alles eten kunt u zelf googlen op YT.

Je kan prima van een kind verwachten dat het dingen proeft of probeert, zelfs meerdere keren, zo ontwikkelt smaak zich namelijk. Als een kind iets niet lekker vindt het dan het bord leeg laten eten is wat teveel van het goede.
Agree. Smaakontwikkeling start al in de buik van mama, er zijn hele voedselintroductieschema's omdat bewezen is dat blootstelling in jonge jaren enorm van invloed is en gemiddeld kost het een aantal keren proeven voordat smaak gewoon is. Smaakpapillen veranderen ook nog eens om de zeven jaar dus herintroductie blijft noodzakelijk.

Dat gezegd hebbende: dat geldt voor gemiddelde kinderen, er zijn stiekem best wat uitzonderingen met diverse redenen en zelfs zijn die er niet zijn er ook gewoon verschillen in kinderen. De een heeft van nature een beperkter palet (nature) maar de fijnproevers hebben zowel nature als nurture mee.

Ik vind het nogal ouderwets als je tegenwoordig je kind verplicht zijn bord leeg te laten eten als die iets niet lekker vind. Alternatieven zat en een kind moet een kind blijven, ga je teveel lopen pushen dan creëer je voor zon kind een trauma waardoor die later wellicht verkeerd tegen eten gaat aankijken.

Allerlei culinaire gerechten gaat een kind toch niet eten en ik zie sommige “collega” atleten die zelf een strikt dieet volgen hun kinderen dit ook laten doen dat ze dagelijks onderhand hetzelfde moeten eten. Kind moet naar de mac donalds en keer flink veel chocola eten dat ie 3 dagen buikpijn heeft, daar leert ie van.

Je ziet het zat vaak tegenwoordig, kinderen thuis eten “verplicht” met de pot mee en zodra ze op zichzelf gaan worden ze na 3 jaar moddervet doordat ze dan de dingen doen die thuis niet mochten. Wekelijks mac donalds en paar frikandellen overleven ze wel.
Ik snap je gedachte en opvatting, maar dat is slechts een visie; mijn ervaring en visie is exact het tegenovergestelde. Er is denk ik geen goed of fout, maar een beetje bewustwording dat in overvloed eten hebben geen vanzelfsprekendheid is en wat wel en niet gezond is, wordt denk ik niemand slechter van. Bij ons thuis was cola, gebak en McDonald's een uitzondering, en zo hanteer ik het nog steeds. Overigens hield ik als kind ook al veel meer van culinaire gerechten en buitenlandse keukens dan Hollandse pot of fast food.

Leg Day?
17416375225506132966178502948821.jpg

Laatst bewerkt:
De een heeft van nature een beperkter palet (nature) maar de fijnproevers hebben zowel nature als nurture mee.
Ik zou mezelf niet als een fijnproever omschrijven, misschien is dat wel mijn grote voordeel: ik lust bijna alles.

Verschillende dingen proeven en proberen is in mijn geval iets wat ik mezelf heb aangeleerd.

Koffie met suiker of een zoetje dat is trouwens wel smerig en goor.

Laatst bewerkt:
Nevermind

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven