Fitness Seller

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Meah ik vind ook dat een kind zijn smaak moet ontwikkelen en ik ben absoluut voorstander dat een kind ook leeft als een kind en mac donalds en chocolade eet. Balans is key en als ie appels niet lekker vind en bananen wel dan eet ie maar bananen, idem dito met vlees/groente etc.

Wij forceren hem dus ook niks en het komt dus wel voor dat “avond eten” 2 broodjes pindakaas is voor hem, maar ik zie daar geen probleem in.

@XXL Nutrition heeft gelukkig goeie protein pancakes, die eet ie geregeld wel 😂
Banaan, avocado, melk, ijs en een schep whey. 30secs blenden en voila. De kleine is r dol op.

Banaan, avocado, melk, ijs en een schep whey. 30secs blenden en voila. De kleine is r dol op.
Die van ons heeft moeite met nieuwe dingen proberen dus moeten dat heel subtiel brengen. Ik laat hem soms wel een slokje van mijn whey shake nemen maar dat is 50:50 dat ie kokhalst. Hij eet ook totaal geen pizza of hamburgers bv en hebben voor de zekerheid een dna test gedaan zodat we wel zeker weten we het juiste kindje meekregen toen ie geboren werd 🤷‍♂️

Meah ik vind ook dat een kind zijn smaak moet ontwikkelen en ik ben absoluut voorstander dat een kind ook leeft als een kind en mac donalds en chocolade eet. Balans is key en als ie appels niet lekker vind en bananen wel dan eet ie maar bananen, idem dito met vlees/groente etc.
Dat snap ik wel. Maar dat is fruit voor ander fruit vervangen. Maar dat weet je wel snel genoeg.
Een kind moet ook zijn smaak leren ontwikkelen. Maar soms wordt er wel erg simpel gedacht (ik zeg dus niet dat dat voor jou geldt! 😉)
Maar je zal zelf ook wel weten dat t gros tegenwoordig eerder iets geeft wat "lekker" is als een kind "zeurt".
En als iemand van t gezin t niet lust werd dat bij ons vroeger een prakkie. En wie er trek in had kon t nemen.

Lekker ouderwets.... hutspot of boerenkoolstamppot wat over was... volgende dag opbakken zodat t een krokant korstje kreeg en dan op brood 🤣
Wij forceren hem dus ook niks en het komt dus wel voor dat “avond eten” 2 broodjes pindakaas is voor hem, maar ik zie daar geen probleem in.
Is ook totaal geen probleem. Het moet alleen niet 4 van de 5 keer worden als een kind zegt dat iets niet lekker is. En helaas zie/hoor ik toch wel vaak dat t wel 4 op 5 keer wordt uit gemakzucht... scheelt tijd en gezeur.

Maar neemt niet weg dat een prakkie wat over is niet perse in de bak hoeft te belanden. 😉

Soms kan je met een restje de lekkerste dingen doen. Had ooit eens wat restanten bij elkaar geflikkerd...kreeg de vraag voor t recept 🤣 ... tja... ehm... heb t nooit meer kunnen maken. 🤪
@XXL Nutrition heeft gelukkig goeie protein pancakes, die eet ie geregeld wel 😂
Dat was er in mijn kindertijd nog niet.
Maar een goede spek/kaas pannenkoek zat ook wel wat eiwit in 😝

Mwuah. Vind niet dat je toe moet geven aan de nukken van je kind als ze geen boontjes ofzo willen. Dan gaat ie maar een keer met honger naar bed. Ook niet iets anders geen toetje en geen koekje in de avond. Vind ik geen gekke consequenties.
Kan je koter niet alleen patat en dino nuggets laten harken.
Er is een verschil tussen je kind met “honger” naar bed laten gaan of het eten in de blender de volgende ochtend voorschotelen. Maar ik begrijp je punt en ben het daar ook wel mee eens.

Dat klinkt echt als een topmanier om een gezonde relatie met voeding op te bouwen :rolleyes:
Je leert wel later dat je alleen nog eet wat je lekker vind 😉
En dat de ouderwetse bereiding zeker invloed heeft. Gelukkig veranderen tijden.😊

Snotspruitjes vs beetgare spruiten met spek en ui
Bloemkool met het beruchte maïzena papje vs bloemkoolcurry met kip

Hij eet ook totaal geen pizza of hamburgers bv en hebben voor de zekerheid een dna test gedaan zodat we wel zeker weten we het juiste kindje meekregen toen ie geboren werd 🤷‍♂️
Dat is herkenbaar. Tot op heden vind ik friet (diepvries) echt vies. T is geen aardappel. De rest van t gezin was er gek op.
Maar verse aardappelwedges drool:

Verjaardag keuze was bij mij altijd fondue (bouillon).... de rest koos friet met mayo 🤣

Maar back OT 😊

Eten wat over is kan mooi naar de dieren. Onze honden aten vroeger beter dan gemiddeld bijstandsgezin met de hoeveelheden die m’n moeder klaarmaakte :o
Wij hadden gewoon mn pa bij wie we alles op z'n bord konden schuiven, werkte ook goed:roflol: Die man had altijd een ronde 2, mijn moeder maakte ook altijd genoeg voor een weeshuis

Dat klinkt echt als een topmanier om een gezonde relatie met voeding op te bouwen :rolleyes:
Wij waren altijd 4-5 weken per jaar in Oostenrijk en daar was alles nog ouderwetser, de voormalig eigenaresse van het hotel (85 geloof ik) woonde daar in bij haar zoon die het had overgenomen. Als je dan je eten niet opat in dat restaurant dan kwam "oma Eschbacher" en die kwam je dan voeren aka je letterlijk op schoot zetten en geforceerd dat eten voeren tot het op was. Ze verdienden er net zoveel aan als we het niet opaten maar gewoon het principe eten weggooien kon echt niet. Trauma's :emo:
Mijn ouders vonden dat toen ook gewoon wel een prima idee ofzo hahaha

Wacht maar tot je kinderen hebt dan bereid je maar voor hoeveel je moet weggooien.
Ik heb een broer en een zus en mijn ouders gooiden nooit eten weg, nu nog steeds niet. We mochten niet van tafel als we ons bord niet leeg hadden. Als er over was vroren we dat in of we hadden 'restjesdag'.

Wij hadden gewoon mn pa bij wie we alles op z'n bord konden schuiven, werkte ook goed:roflol: Die man had altijd een ronde 2, mijn moeder maakte ook altijd genoeg voor een weeshuis
Haha, die uitdrukking 'voor een weeshuis' gebruikt mijn vader ook altijd. Nu ben ik degene die altijd alles wat over is opeet. :roflol:

Wij waren altijd 4-5 weken per jaar in Oostenrijk en daar was alles nog ouderwetser, de voormalig eigenaresse van het hotel (85 geloof ik) woonde daar in bij haar zoon die het had overgenomen. Als je dan je eten niet opat in dat restaurant dan kwam "oma Eschbacher" en die kwam je dan voeren aka je letterlijk op schoot zetten en geforceerd dat eten voeren tot het op was. Ze verdienden er net zoveel aan als we het niet opaten maar gewoon het principe eten weggooien kon echt niet. Trauma's :emo:
Mijn ouders vonden dat toen ook gewoon wel een prima idee ofzo hahaha
:roflol::roflol:

Ik heb een broer en een zus en mijn ouders gooiden nooit eten weg, nu nog steeds niet. We mochten niet van tafel als we ons bord niet leeg hadden. Als er over was vroren we dat in of we hadden 'restjesdag'.
Wat niet te vreten is gaat direct de prullenbak in bij ons.

Haha, die uitdrukking 'voor een weeshuis' gebruikt mijn vader ook altijd. Nu ben ik degene die altijd alles wat over is opeet. :roflol:
Je zou eens moeten zien wat er weg wordt gegooid in de horeca. Word je niet vrolijk van.

• Sad
Waarderingen: BB_
We mochten niet van tafel als we ons bord niet leeg hadden.
Hier ook niet, maar mede daardoor heb ik later ook wel moeite gehad met eten laten staan 🐷 iets met interne hongergevoel verstoren en geleerd om verzadigingsprikkels te negeren :roflol:

Hier ook niet, maar mede daardoor heb ik later ook wel moeite gehad met eten laten staan 🐷 iets met interne hongergevoel verstoren en geleerd om verzadigingsprikkels te negeren :roflol:
In Japan hebben ze een gezegde dat je altijd moet eten tot je 80% vol zit.

Eten weggooien heb ik ook moeite mee en vind ik eigenlijk zonde. Dus ik probeer het te vermijden.

Je bord moeten leegeten is wel iets uit een tijd dat eten schaars was en niet zo obervloedig als nu. Met de obesitas-epidemie likt dat wat achterhaald.

Verklaard wel dat de meeste van jullie niet kunnen cutten.

Teriyaki niet in huis, maar hier kan je ook wel een glazing van maken
1741631399546.png

Vleugeltjes waren prima gelukt, de waarschuwing dat glazing snel verbrand was terecht :roflol:

1741631572930.png
1741631613360.png

Ik zie het verband niet. Ik had alleen moeite met mn bord leeg eten als ik iets niet lekker vond. Dat waren doorgaans gezonde producten.

Je moet ook geen poep serveren.
Ik vind het nogal ouderwets als je tegenwoordig je kind verplicht zijn bord leeg te laten eten als die iets niet lekker vind. Alternatieven zat en een kind moet een kind blijven, ga je teveel lopen pushen dan creëer je voor zon kind een trauma waardoor die later wellicht verkeerd tegen eten gaat aankijken.

Allerlei culinaire gerechten gaat een kind toch niet eten en ik zie sommige “collega” atleten die zelf een strikt dieet volgen hun kinderen dit ook laten doen dat ze dagelijks onderhand hetzelfde moeten eten. Kind moet naar de mac donalds en keer flink veel chocola eten dat ie 3 dagen buikpijn heeft, daar leert ie van.

Je ziet het zat vaak tegenwoordig, kinderen thuis eten “verplicht” met de pot mee en zodra ze op zichzelf gaan worden ze na 3 jaar moddervet doordat ze dan de dingen doen die thuis niet mochten. Wekelijks mac donalds en paar frikandellen overleven ze wel.

Terug
Naar boven