Fitness Seller

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Hmmm misschien moet ik ook maar eens op die Cream of Rice hype gaan springen…. Ik eet normaal gewoon havermout
Is net zo lekker, alleen ikzelf heb bij 100gr+ havermout wat ellende met verteren en COR niet. Vind havermout dan ook weer lekkerder met wat pindakaas en rozijnen daar waar COR beter smaakt met fruit en ik hier zelf niet graag vetten aan toevoeg.

Deze x2, en als toetje een banaan.
:banana:
20250404_133445.jpg

Beetje slechte foto want geen verlichting, maar twee bakken spaghetti met saus en 8 ingredienten naar keuze. En een mooi uitzicht.
20250403_230638.jpg

Pre work-out, €5,70.
20250404_105552.jpg

Tapioca met doce de leite, kokos, banaan en kaneel.
20250404_110208.jpg

Laatst bewerkt:
jawel. Kip word ook gekruid met 2 eetlepels cayenne poeder.
En de rode sriracha saus over de rijst.
Ik ga altijd voor jalapeno's door me kip, habanero kruiden van verstegen die nieuwe, Carolina Reaper saus en nog een sausje met iets van een peper er door.

Die Carolina Reaper kan je wel eens verassen.

Ik ga altijd voor jalapeno's door me kip, habanero kruiden van verstegen die nieuwe, Carolina Reaper saus en nog een sausje met iets van een peper er door.

Die Carolina Reaper kan je wel eens verassen.

Ook maar eens proberen. Ik smeer bij de japaner en alles ook de wasabi alsof het mayo is maar dat is anders dan normale pepers dat blijft niet hangen. Wel altijd frisse neus van dat spull.

Ook maar eens proberen. Ik smeer bij de japaner en alles ook de wasabi alsof het mayo is maar dat is anders dan normale pepers dat blijft niet hangen. Wel altijd frisse neus van dat spull.
Dat komt doordat wasabi en mierikswortel dezelfde stof bevatten als mosterd, namelijk allyl isothiocyanaat (een olie).
Deze stof geeft de scherpe smaak en prikkelt en irriteert in je neus(en blijft ook hangen).

Lol
Allylisothiocyanate has an LD50 of 151 mg/kg and is a lachrymator (similar to tear gas or mace).<a href="https://en.m.wikipedia.org/wiki/Allyl_isothiocyanate#cite_note-Ullmann-4"

Dit samen met de soortgelijke smaak en goedkopere prijs zorgt ervoor dat die tubes 'wasabi' voornameljjk mierikswortel en slechts een klein beetje daadwerkelijke wasabi bevatten.

Kijk die LD50 heb ik nou wat aan. Ik ga even langs een oosterse toko.
During two-year studies allyl isothiocyanate (AITC), phenetyl isothiocyanate (PEITC) and kaempferol concentration in roots of creamy and white types of horseradish during its vegetation were measured. Content of AITC in horseradish roots ranged from 800 mg to 2000 mg⋅kg-1 FW.
Allylisothiocyanate has an LD50 of 151 mg/kg
Gem gewicht van een man 80kg dus 80 x 0,151= 12,08 gram allylisothiocyanaat nodig voor LD50.
Gemiddeld 1400mg (1,4g) allylisothiocyanaat per kg mierikswortel.

12,08 / 1,4 = 8,62 kg mierikswortel moet je iemand laten eten voor LD50.

Terug
Naar boven