MuscleMeat

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

IMG_20250410_183837327.jpg
IMG_20250410_184135403.jpg

Laatst 25kg kipfilet ingeslagen allemaal in porties vacuüm verpakt en sous vide bereid in een mega soep pan, nu steeds even aanbakken zonder ook maar druppel vet🫶🏼

Dekseltjes van €4 kunnen dan weer niet in de magnetron?

1000102703.jpg
Ik doe de deksels er altijd af voor ik de bakjes in de magnetron doe eigenlijk. Vind de bakjes vd ikea qua grote ideaal voor een nette portie en heb er nog geen een gebroken dus kwaliteit goed.

Ik doe de deksels er altijd af voor ik de bakjes in de magnetron doe eigenlijk. Vind de bakjes vd ikea qua grote ideaal voor een nette portie en heb er nog geen een gebroken dus kwaliteit goed.
Huh, dan wordt je rijst droog en je kip sneller taai?

Formaat is fijn ja. Bakjes kunnen ook in de oven, ook wel een pluspunt. Goede tip, dank!

Dekseltjes van €4 kunnen dan weer niet in de magnetron?

1000102703.jpg
Er zijn ook plastic deksels met clips die sluiten beter, maar zullen, zeker dicht, ook niet in de magnetron mogen.

Ook zijn de bakjes er in plastic voor een minder breekbare variant.

Laatst bewerkt:
Huh, dan wordt je rijst droog en je kip sneller taai?

Formaat is fijn ja. Bakjes kunnen ook in de oven, ook wel een pluspunt. Goede tip, dank!
Ik had juist altijd het idee als ik de deksel erop laat de deksel er juist vanaf klapt door de warmte die eruit wilt.

Ik vind de aardappels en kip eigenlijk gewoon goed zoals ik het opwarm, kip van muscle meat. Nou ga ik morgen uiteraard wel proberen keer de deksel erop te laten kijken wat dit brengt, maar na letterlijk duizenden bakjes gegeten te hebben heb ik de deksel er nog nooit opgelaten in de magnetron 😂

Er zijn ook plastic deksels met clips die sluiten beter, maar zullen, zeker dicht, ook niet in de magnetron mogen.

Ook zijn de bakjes er in plastic voor een minder breekbare variant.
Correctie, de plastic deksel kan in de magnetron, maar er moet dan wel stoom uitkunnen.

Voorraadpot met deksel
De deksel is magnetronbestendig; verwarm voedsel tot max. 100 °C.

De pot is magnetronbestendig.

De pot is ovenvast, de deksel niet.

Deksel
Geschikt voor de vriezer.

Vaatwasserbestendig.

Doe de deksel op een kier om stoom te laten ontsnappen als je voedsel verwarmt in de magnetron.

Voorraadpot
Geschikt voor de vriezer.

Vaatwasserbestendig.

Ik had juist altijd het idee als ik de deksel erop laat de deksel er juist vanaf klapt door de warmte die eruit wilt.

Ik vind de aardappels en kip eigenlijk gewoon goed zoals ik het opwarm, kip van muscle meat. Nou ga ik morgen uiteraard wel proberen keer de deksel erop te laten kijken wat dit brengt, maar na letterlijk duizenden bakjes gegeten te hebben heb ik de deksel er nog nooit opgelaten in de magnetron 😂
Laat de deksel niet dicht en/of vast zitten, dat kan een probleem worden.
Zie hierboven.

Correctie, de plastic deksel kan in de magnetron, maar er moet dan wel stoom uitkunnen.

Laat de deksel niet dicht en/of vast zitten, dat kan een probleem worden.
Zie hierboven.
Dankjewel!

Ik doe hem altijd iets scheef er op (dan kan de lucht er uit, maar verdampt er minder vocht)

Terug
Naar boven