- Waardering
- 3.185
- Lengte
- 1m79
- Massa
- 84kg
- Vetpercentage
- 15%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
En, is het wat? Lijkt ietwat waterig maar kan meevallen 👌🏻
Hoe maak je dit

Lekker, maar veelEn, is het wat? Lijkt ietwat waterig maar kan meevallen 👌🏻

Ze bedoelen hier fruiten. Smaken van bepaalde kruiden komen vrij door ze eerst ff in een beetje olie te fruiten. (Ze beginnen te schuimen in de hete olie. Een minuutje is meer dan genoeg. (Niet te heet en te lang want verbrand smaakt het smerig)Blijkbaar is er alleen een engelse term voor “tempering”. Als er niet genoeg olie bij de kruiden vermengt zit kan het vrij aards blijven smaken.
![]()
How To Temper Spices
Tempering spices is a technique used throughout the Indian sub-continent to add flavour to dishes like dhal and pilau.beinspired.au
Ik neem voor het gemak even 100g oats, ik weet dat voor 80g t/m 120g deze bereiding exact hetzelfde is, alles met meer/minder nog niet geprobeerd.
Piperine in zwarte peper heeft bijv. een smeltpunt van rond de 135 graden (bij deze temp komt de smaak dus vrij). Fruiten op 180 c verbrand de peper (de meeste kruiden).Ze bedoelen hier fruiten. Smaken van bepaalde kruiden komen vrij door ze eerst ff in een beetje olie te fruiten. (Ze beginnen te schuimen in de hete olie. Een minuutje is meer dan genoeg. (Niet te heet en te lang want verbrand smaakt het smerig)
Mosterdzaad, korianderzaad, komijn, karwijzaad, kerriepoeder, etc.
Dankjewel man, ik ga het uitproberen!!Ik neem voor het gemak even 100g oats, ik weet dat voor 80g t/m 120g deze bereiding exact hetzelfde is, alles met meer/minder nog niet geprobeerd.
100g oats + 700-750 ml water (hoeveelheid oats x7-7,5) + 1-2g zout 5:00 in de magnetron (die bij mij thuis is 800w). Eruit halen en goed roeren, nogmaals 2:00 in de magnetron. Wederom eruit halen en whey toevoegen (ik gebruik 50g whey of 40g isolate altijd, meer of minder kan uiteraard ook maar misschien moet je dan wat spelen met de magnetron tijden). De whey goed erdoorheen roeren tot het een geheel is. 60-90 sec magnetron weer, wederom eruit halen, goed roeren en nog een laatste 60 sec in de magnetron. Af laten koelen in de koelkast en de volgende ochtend bijvoorbeeld fruit erop en klaar om te eten. Oats x7 wordt een soort cake/flapjack structuur, met iets meer water 750-800ml, wordt het meer een soort cookie dough/cake batter.
Zorg dat je een schaal/bak/kom gebruikt die groot genoeg is anders rijst het vooral bij die laatste 2x magnetron over de randen heen. Liever een wat lagere bak met een grotere oppervlakte dan iets wat heel smal en hoog is.
Het klinkt zo als een hoop gedoe maar als je het eenmaal doorhebt is het zo gebeurd 👌🏻
UpdateKippendijfilet, Aardappelpartjes en Ratatouille
![]()
Met de kip en aardappelen wat combi's van kruiden geprobeerd die ik op YT zag. Ik vond het in het algemeen weinig meer naar aardappel en kip smaken en de kip wel heel erg naar gerookte paprika smaken, dat mag net iets minder: ik proef graag wat ik eet.
Dacht dat jij en DieNaise eerder van de ananas waren 😬