AndroidHealthClinic

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

X2 uiteraard
20250611_175306.jpg

Zo... Ik dacht ik post hier ook weer eens wat.
Mijn ontbijt van de afgelopen maanden.

Het originele recepte is van onze eigen Dutch Oak. (ook te vinden in zijn vlog) Maar ik heb het wat aangepast naar mijn eigen smaak.
Het zijn eigenlijk muffins maar aan gebrek aan een muffin bakvorm zijn het donuts geworden. 😅

Recept:
  1. 4 x ei
  2. snuf himalaya zout
  3. 5 gram bakpoeder
  4. 100 gram pompoen
  5. 30 gram havermout
  6. 30 gram cream of rice (zelf groot fan van de birthday cake)
  7. 100 gram magere kwark
  8. 10 gram rozijnen - wel eerst laten weten in wat water anders verbranden ze in de oven (dit kan je ook vervangen door iets anders wat je lekker vind. stukje chocolade ofzo
Behalve de rozijnen jank je dit allemaal in een blender terwel je de oven voorverwarmt op 180 graden.
Spray je bakvorm met je amper vet bakspray - pam ofzo
Dan giet je je handel in die bakvormpies. Verdeel je de rozijnen, of chocolade over de vormpies heen.
Als dan je oven warm genoeg is dan schuif je het erin voor zo'n 19 min. Als je oven het kan zet je hem op de functie alleen onder verwarmen.
Iederen oven is natuurlijk net even anders, dus als de tijd gedaan is, prik er dan voor de zekerheid er nog even een prikker erin om te kijken of ze gaar zijn.
Uit de oven zijn ze nog lekker fluffy en warm, Je zou nou een whey drip kunnen maken om het eroverheen te gieten. Of je doet de drip in een bakkie en dip je je lekkernij erin.
Zelf laat ik ze afkoelen (dan krimpen ze wel iets) maar blijven nog wel lekker voor bijvoorbeeld de volgende ochtend. (zoals ik al maanden doe)
Ik haal der zo'n 6 grote donuts uit.

De voedingswaarde voor dit zijn:
  • 559 KCal
  • 52,2 gram Carbs
  • 41,2 gram eiwitten
  • 21,4 gram vet

Je zou het mider vet kunnen maken om er alleen maar vloeibaar eiwit in te gooien (wat ook perfect werkt)
    Dan gebruik je zo'n 200 ml aan vloeibaar eiwit.

Nou geniet ervan.

Bijlagen

• muffindonuts.png
    muffindonuts.png
    1,2 MB · Weergaven: 32
Terug
Naar boven