XXL Nutrition

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Ik bak eens in de 5 dagen een stapel pannenkoeken voor mezelf en het vrouwtje, heerlijk als tussendoortje en snelle kcal's ;

- * 1000gr. oats
- 5 scoops Whey vanilla ice
- 1 liter magere melk
- 4 eieren
- beetje kokosolie
- 2 bananen

Bakken in kokosolie als een tierelier en smaken geweldig, ook koud!

Ha dat is makkelijk :P

Koop een pak meergranen pannenkoeken van de Albert heijn.
Gebruik 80 gram daarvan, 2 eieren, 40 gram whey vanille, snuf kaneel en ongeveer 100 ml melk.

Bak 4 pannenkoeken, klaar! ;)

Geen appie in de buurt maar zal ook wel bij de Deen te verkrijgen zijn, maar is dit niet hoog kwa eiwitten? 2 eieren + 40gram whey.. heb je toevallig de macro's?

Het liefst bak ik 1 goeie pannenkoek en niet meerdere.

Of pak 100 gr havermout, 200 ml halfvolle melk en een ei (of het recept x 2 als je veel kcals binnen wil krijgen) doe alle ingredienten in een kom en mix het tot het lijkt op een pannenkoeken beslag, bak hiervan in een beetje olijfolie 2 lekker dikke pannenkoeken. Beslag wordt erg dik maar ik vind het precies goed zo, je kunt eventueel meer melk toevoegen natuurlijk

Dit klinkt als de echte basic pannenkoek ja, voor 1 pannen koek ken je het ook halveren? 50gr haver, 100ml melk en een ei? is alsnog redelijk wat kcal.

Deze sla ik op klinkt goed om het eens te proberen met een scheutje kaneel erbij en eventueel wat honing, ik mix het in een blender ik zal het eens in een kom proberen misschien dat dat beter gaat aangezien soms het kleverige troep word en blijft hangen aan de onderkant van de blender.

thanks!

Rauw - Ei, 1 Stuk (60gr)
Ei - Eiwit, 1 Ei
Body & Fit - Pure Amandelmeel, 5 g
Body & Fitshop - Kokosmeel, 10 g
Body & Fit - Pure Gemalen Kokos, 5 g
Body En Fit - Ultra Fine Oats, 50 gram
Appel - *, 60 g

Dit is de laatste tijd mijn pannenkoeken inhoud. Echt delicious <3

Sounds delicious tho, maar teveel b&f producten imo het moet gewoon te koop zijn bij de supermarkt.

Ik bak zelf pannenkoeken van volkoren meel, die meergranenmixen zijn vaak nep (zit veel witte meel/bloem in).
Dus gewoon volkoren bloem van de AH of Jumbo, wat ei en evt. eiwitpoeder erdoor, melk, beetje zout, en je hebt een lekkere pannenkoek.
Ook bak ik ze weleens van speltmeel.

Wat momenteel mijn favo pannenkoek is, is de bananenpannenkoek :p

Zo simpel: 1 geprakte banaan, 1 ei en 2 eetl. eiwitpoeder mengen. Na het bakken op halfhoog vuur wat kaneel erover. Superlekker! :)

Is dit hoog in carbs die bloem/meel? doe je bij de bananenpannekoek ook het bloem/meel of zonder?

Mijn recept wat ik al jaren gebruik:
4 eieren
90-100 gram havermout
(kokos)melk hangt af van je hoeveelheid havermout
Banaan

In de blender, dan krijg je mooi beslag. In de pan kun je er nog rozijnen en appel inleggen bijvoorbeeld. Bij het serveren honing en kaneel er op. NJOMMIE. Je kan ook jam oid er op doen!

Klinkt goed, hoeveel pannenkoek kan je hier van maken? klinkt als 2/3, zou 50gram havermout 2 eieren, 200ml melk wat honing en kaneel een goeie pannenkoek opleveren denk je? heb deze recept opgeslagen en ga het proberen!

thanks

Ik doe elke morgen, en vind ze nog steeds ontzettend lekker

1 tas koffie
Daar 1 schep cookies and cream door mengen
Dan 50gr oats doormengen
1 volledig ei

Als het beslag iets te dik is wat water er bij en dit goed lang laten bakken.

koffie? haha deze pannenkoek klinkt niet geschikt voor mij drink geen koffie en vind cookies and cream niet lekker. Toch bedankt !

Ik bak eens in de 5 dagen een stapel pannenkoeken voor mezelf en het vrouwtje, heerlijk als tussendoortje en snelle kcal's ;

- * 1000gr. oats
- 5 scoops Whey vanilla ice
- 1 liter magere melk
- 4 eieren
- beetje kokosolie
- 2 bananen

Bakken in kokosolie als een tierelier en smaken geweldig, ook koud!

Sounds good maar jezus zeker wel heel wat pannenkoeken? ben op zoek naar 1 pannenkoek recept ziet er goed uit beetje als hierboven ook vermeld.

thanks voor jullie reacties allemaal! dit is het recept wat ik ga uit proberen:

50gr havermout
1ei
200ml melk
honing en scheutje kaneel

als ik het goed bereken heb is dat een pannenkoek rond de 600kcal, uitgerekend met een gebakken ei met een gekookte ei is de kcal 100 lager. Ik ga ook de recept hierboven proberen met een schepje whey, ik zal het proberen zodra het gelukt is post ik een pic met het recept!

ik doe het zelf met 100 gr havermout, 50 gr havermout kan ook mn aar dan zou ik wel de melk verlagen, tenzij je een hele dunne pannenkoek wilt natuurlijk, 50 gr haver en 100 ml melk dan wordt ie erg dik, zo vind ik hem het lekkerst. als je hem wat dunner wilt zou ik 50 gr haver sn 120/130 ml melk pakken

recept getest maar veel te slap er zit geen cement in laten we maar zeggen..wat gepuzzeld gekloot eten weggegooid in de prullenbak(again) kwam ik met 60gram havermout, 150ml melk en 1 ei wat honing en wat kaneel dit was nog een redelijke pannenkoek..wou niet meer testen aangezien ik al heel wat eieren verkloot heb en morgen in de ochtend nog wat eieren ga eten.

producten gebruikt:

2pzzjgl.jpg

1e redelijke pannenkoek..(dikke fail)

14aing6.jpg

dit was toch wel een mooi rond pannenkoekie!! ietsje verhaggelt met omdraaien maar de uiterlijk was nice de smaak was niet super..zou het een 5 uit de 10 geven.

154am1k.jpg

Denk toch dat de melk het te slap maakt, 50gram havermout met 100ml melk en 2 eieren zou het misschien beter doen. Wellicht maakt een schepje whey het ietsje dikker maar nog niet geprobeerd.

---------- Toegevoegd om 19:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:06 ----------

ik doe het zelf met 100 gr havermout, 50 gr havermout kan ook mn aar dan zou ik wel de melk verlagen, tenzij je een hele dunne pannenkoek wilt natuurlijk, 50 gr haver en 100 ml melk dan wordt ie erg dik, zo vind ik hem het lekkerst. als je hem wat dunner wilt zou ik 50 gr haver sn 120/130 ml melk pakken

inderdaad dat heb ik idd gemerkt..de melk maakt het dun maar ook veel te slap waardoor het niet 1 geheel word maar 1 slappe bende. 50gram haver 100ml melk 2 eieren lijkt me idd een beter recept misschien dat whey het iets dikker/steviger maakt nog.

Kleine selectie van mijn lunch de afgelopen weken:

oldskool kip met rijst en wat groens
2md4ex1.jpg

zoete aardappel met kip en wat groente uit een blikje
afiolu.jpg

Rijst met een klein beetje tomatenpuree gemixt en kip + groen
23tqn9t.jpg

Tonijnsalade (180 gram tonijn per bakje) + macaroni
331egoy.jpg

recept getest maar veel te slap er zit geen cement in laten we maar zeggen..wat gepuzzeld gekloot eten weggegooid in de prullenbak(again) kwam ik met 60gram havermout, 150ml melk en 1 ei wat honing en wat kaneel dit was nog een redelijke pannenkoek..wou niet meer testen aangezien ik al heel wat eieren verkloot heb en morgen in de ochtend nog wat eieren ga eten.

........

inderdaad dat heb ik idd gemerkt..de melk maakt het dun maar ook veel te slap waardoor het niet 1 geheel word maar 1 slappe bende. 50gram haver 100ml melk 2 eieren lijkt me idd een beter recept misschien dat whey het iets dikker/steviger maakt nog.

Ik maak pannenkoeken met alleen havermout en protein poeder. Eieren, melk, kaneel e.d. hoef je er niet eens bij te gooien. Zorg er alleen voor dat je voldoende havermout hebt. Daarnaast gebruik ik geen whey, die wordt niet dik. Ik gebruik óf total protein van B&F óf mass protein van BBEX. Deze 2 blijven dikker dan een whey.

Oh btw, rule number 1 als het gaat om pannenkoeken bakken: de eerste mislukt altijd! Daarna gaat het prima

t8nr6s.jpg

Avondeten. Kogelbiefstuk van MuscleMeat met groenten en pinda's

fvw5xx.jpg

Lunchbakjes. Kip & gehakt van MuscleMeat:D, groente komt er later nog bij

Kom je thuis van training staat dit op t aanrecht .. heerlijk

uploadfromtaptalk1414692836038.jpg

Gemarineerd lamskroontje met ovenfrietjes van zoete aardappel en prinsessenboontjes:

2qvy4p0.jpg

Wow.... :O Lekker!

Ik had friet van knolselderij, ook een aanrader! :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Mijn eerste maaltijd post hier :).

25h2zv9.jpg

Voedingswaarden: Kcal: 487 | Protein: 51gr | Carbs 42gr | Fat 14gr |

• Parijse aardappelen 200gr (kant-en-klaar)
  • Country grill 100gr (kant-en-klaar)
  • Paardenbiefstuk 200gr (rund kan natuurlijk ook)
  • Afgemaakt met de champignonsaus 40ml (kant-en-klaar)

Verse ravioli (AH) met asperges en paddestoelen (Musclemeat) en entrecote (slager om de hoek).

Hemels:

uploadfromtaptalk1414860664450.jpg

Een deel van mijn maaltijden van komende week.

282jb75.jpg

Klinkt goed, hoeveel pannenkoek kan je hier van maken? klinkt als 2/3, zou 50gram havermout 2 eieren, 200ml melk wat honing en kaneel een goeie pannenkoek opleveren denk je? heb deze recept opgeslagen en ga het proberen!

Ik maak er altijd één dikke pannenkoek van, en ik doe zo veel eieren omdat je dan meteen een zooi eiwitten hebt. Je kan best variëren in de ingrediënten. En 200ml melk lijkt me iets te veel van het goede in het geval van dit recept. Zou voor max 100ml gaan dan!

Enjoy!:D

Terug
Naar boven