Het gaat inderdaad niet alleen om praktijkervaring en theoretische kennis speelt ook een rol, dat klopt. Ik snap echter niet dat je iemands prep ter discussie stelt (en daarbij aannames doet), zonder dat je zelf ooit een wedstrijd hebt gedraaid.
Jij hebt dus een tactiek zonder ooit een prep te hebben gedaan?
Mmm, het kwam anders best wel over als kritiek. Nou is er
an sich niets mis met kritiek of discussie, maar ik denk dat iedereen die wedstrijden heeft gedraaid kan beamen dat je een week voor je wedstrijd echt niet zit te wachten op mensen die je prep ter discussie stellen en dat dit je mindset niet ten goede komt. Bovendien heb ik er echt helemaal niets aan om nu opmerkingen te krijgen als 'als je wat eerder was begonnen, was zo diep gaan niet nodig geweest'. Bovendien is het niet eens waar dat ik nu PSMF toepas omdat ik te laat begonnen zou zijn. Ik ben precies op het juiste moment begonnen. Zelf had die angst te laat begonnen te zijn, maar mijn coach en medecontesters in de gym gaven aan ik gemakkelijk op tijd in shape zou komen en eerder beginnen zonde zou zijn. Visies, theorieën en tactieken zullen altijd verschillen en ik ga ook niet zeggen dat wat ik doe de beste manier is, maar nu zit ik echt niet te wachten op kritiek en opmerkingen waar ik niets mee kan. Als ik tips of adviezen wil, open ik wel een topic. Dat heb ik nu bewust niet gedaan, en ook loggen ben ik mee gestopt wegens negatieve reacties.
Bedankt voor je uitgebreide reactie, onderbouwing en motivatie! Ik kan het niet beter verwoorden en had ik je log al eens respect geuit voor de wijze waarop je hier mensen helpt en adviseert en de ervaring die je hebt. Jouw woorden kan ik op dit moment écht wel gebruiken en gaven mij vandaag extra motivatie voor mijn training, thanks. Dat je overwoog te kijken, ondanks dat je mij amper kent, vind ik echt supertof!!

Het is echt niet zo dat ik nu naar complimenten zit te vissen omtrent motivatie of discipline, maar in de laatste fase van je prep is dit wel wat een mens goed doet en probeer ik mij af te sluiten voor alle kritiek en negativiteit.