MuscleMeat

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

t*ring dat is weinig. Wanneer is je contest?
10 dagen nog. Vorige week had ik ook 3 PSMF (Protein Sparing Modified Fasting)-dagen, deze week 2. De rest van afgelopen weken steady op 2500 gezeten.
Zero carbs is overigens wel vol te houden, maar zonder stims trainen is dan wel even aanpoten.

800 gram witvis? ben je dan niet al like 20 euro kwijt? @Bert

800 gram witvis? ben je dan niet al like 20 euro kwijt? @Bert
Pangasius en koolvis is niet zo duur, maar als je de rest vd dag niets eet behalve eieren en ook geen drinken neemt (Monster etc.) en geen supps, ben ik veel goedkoper uit dan in de bulk. Op dit moment kijk ik daar overigens niet eens meer naar en eet gewoon wat mijn coach me voorschrijft.

Gotta do what you gotta do wanneer je iets te laat begint met je prep :rolleyes: Props tho, pittig is het wel.

Gotta do what you gotta do wanneer je iets te laat begint met je prep :rolleyes: Props tho, pittig is het wel.
Wie is er te laat begonnen??? Dit is gewoon de visie en de werkwijze van mijn coach. Overige wedstrijddeelnemers bij mijn coach hebben ook PSMF-dagen. Ik was ruim op tijd begonnen, dus het is niet een of andere noodmaatregel.

Wie is er te laat begonnen??? Dit is gewoon de visie en de werkwijze van mijn coach. Overige wedstrijddeelnemers bij mijn coach hebben ook PSMF-dagen. Ik was ruim op tijd begonnen, dus het is niet een of andere noodmaatregel.
Vond persoonlijk dat je nogal laat begon. Als je 20 weeks out begon hoef je geen drie keer per week een psmf-dag te hanteren en zul je waarschijnlijk minder massa verliezen. Zo vaak psmf-dag hanteren op trainingsdagen gon be katabolic. Maar succes met de laatste loodjes, ben benieuwd naar het eind plaatje :)

15363162358951287221089.jpg

Vond persoonlijk dat je nogal laat begon. Als je 20 weeks out begon hoef je geen drie keer per week een psmf-dag te hanteren en zul je waarschijnlijk minder massa verliezen. Zo vaak psmf-dag hanteren op trainingsdagen gon be katabolic. Maar succes met de laatste loodjes, ben benieuwd naar het eind plaatje :)
Kun je dat onderbouwen of spreek je uit eigen ervaring? Mijn coach heeft een andere visie en bouwde liever nog 6 weken door. Daarnaast hebben die PSMF-dagen een doen en is het, zoals ik al zei, geen noodmaatregel omdat ik te laat begonnen zou zijn. Ook degenen die al ruim op tijd hun shape hadden hebben PSMF-dagen. Meningen, theorieën en visies blijven altijd verschillen, dus ik zeg ook niet dat dit absoluut de beste manier is, want er is geen absolute waarheid. Als jij een andere visie hebt, sta ik hier zeker voor open. Hoeveel wedstrijden heb je gedraaid? Welke klasse? Natty of niet? Overigens heb ik nu vertrouwen in mijn coach en in dit deze fase geen behoefte aan negativiteit of ''had je niet beter dit" of "wat als je dat had gedaan".

Kun je dat onderbouwen of spreek je uit eigen ervaring? Mijn coach heeft een andere visie en bouwde liever nog 6 weken door. Daarnaast hebben die PSMF-dagen een doen en is het, zoals ik al zei, geen noodmaatregel omdat ik te laat begonnen zou zijn. Ook degenen die al ruim op tijd hun shape hadden hebben PSMF-dagen. Meningen, theorieën en visies blijven altijd verschillen, dus ik zeg ook niet dat dit absoluut de beste manier is, want er is geen absolute waarheid. Als jij een andere visie hebt, sta ik hier zeker voor open. Hoeveel wedstrijden heb je gedraaid? Welke klasse? Natty of niet? Overigens heb ik nu vertrouwen in mijn coach en in dit deze fase geen behoefte aan negativiteit of ''had je niet beter dit" of "wat als je dat had gedaan".
Zie het niet als negativiteit maar gewoon als een discussie. Als mijn coach dat opdraagt zou ik het ook precies zo volgen hoor, daar niet van. Je betaald er immers voor en je neemt niet een coach zonder vertrouwen te hebben. Dat andere cliënten van jouw coach ook PSMF-dagen hanteren is logisch, maar doen die personen die wellicht iets droger begonnen ook drie PSMF-dagen achter elkaar? Mij wordt overigens ook PSMF-dagen voorgedragen, maar dan alleen wanneer ik een dubbele rustdag heb. De theorie er achter is dat je eiwitsynthese op een dubbele rustdag alweer naar baseline is en je de overige voeding niet nodig hebt. Het versnelt je cut, plus je wilt op trainingsdagen zo hoog mogelijk zitten zodat je de beste performance kan leveren in de gym.

• Like
Waarderingen: BB_
Zie het niet als negativiteit maar gewoon als een discussie. Als mijn coach dat opdraagt zou ik het ook precies zo volgen hoor, daar niet van. Je betaald er immers voor en je neemt niet een coach zonder vertrouwen te hebben. Dat andere cliënten van jouw coach ook PSMF-dagen hanteren is logisch, maar doen die personen die wellicht iets droger begonnen ook drie PSMF-dagen achter elkaar? Mij wordt overigens ook PSMF-dagen voorgedragen, maar dan alleen wanneer ik een dubbele rustdag heb. De theorie er achter is dat je eiwitsynthese op een dubbele rustdag alweer naar baseline is en je de overige voeding niet nodig hebt. Het versnelt je cut, plus je wilt op trainingsdagen zo hoog mogelijk zitten zodat je de beste performance kan leveren in de gym.
Discussies zijn prima, over 10 dagen sta ik weer open voor discussie. :D:thumbs::wave:
Rustdagen, wat zijn dat? ;)
Ik heb nu 6x per week kracht, 7x per week cardio (deze week een uur per dag). Ik snap je gedachtegang dat het lijkt als ik te laat begonnen ben, dat gevoel heb ik ook heel lang gehad, maar het lijkt in de gym en bij mijn coach bijna 'standard practice'. Beste performance in de gym is er nu wel af op PSMF-dagen, maar die paar dagen in de gym gaan ook echt het verschil nu niet meer uitmaken, gewoon mezelf leegtrainen dus maar. Gisteren Leg Day en cardio, was aardig slopend. PWO en energy drink is er ook uit, max. 2 koffie per dag moet ik het mee doen. Wel een goede voorbereiding op peak weak, want dan moet ik het ook zonder stims kunnen.

Op het moment dat iemand besluit om een specifieke wedstrijd te doen, zijn er verschillende manieren om de gelimiteerde tijd te gebruiken om een zo goed mogelijk fysiek neer te zetten.

De één gebruikt de maximale tijd om massa te bouwen en heeft een wat agressievere methode om droog te worden (en zelfs als dit iets spiermassa verlies oplevert, zal dit wellicht minder zijn als wat er extra opgebouwd is in de weken waar extra aan massa gebouwd is). De ander gebruikt de volledige tijd om droog te worden en pakt dit wat geleidelijker / voorzichtiger aan (Grotere kans dat atleet het vol kan houden, voorkomt spiermassa verlies in beginfase, etc).

In de beginfase van het dieet (uitgaande van een vet% onder de 20% bij de start), zal een deficiet van 15-20% zorgen voor maximaal spiermassa behoud terwijl men droger wordt. Op een gegeven moment (rond de 8-10%, afhankelijk van genetische aanleg), zul je echter om de laatste aantal procenten eraf te krijgen toch behoorlijk diep moeten gaan. Je gaat niet contest lean worden op behoefte -500, zonder veel spiermassa te verliezen. Bij de laatste procenten hardnekkig vet wegwerken, is een agressievere dieet methode juist beter. Eet je gewoon 500 onder behoefte, zal het gebeuren dat je dit hardnekkige vet alsnog onvoldoende wegkrijgt (er vind onvoldoende mobilisatie plaats) en omdat je in een dificiet zit en die energie toch ergens vandaan moet komen...spiermassa verlies. De laatste procenten kun je juist beter op een agressieve dieet manier wegspelen (PSMF). Zo reduceer je ook de tijdspanne waarin iemand op een dermate laag vet% zit wat positief is. (Om dezelfde reden als dat je na de wedstrijd relatief snel het vet% omhoog naar een gezond niveau wilt brengen. Je presteert en voelt je veel beter).

• Like
Mij wordt overigens ook PSMF-dagen voorgedragen, maar dan alleen wanneer ik een dubbele rustdag heb. De theorie er achter is dat je eiwitsynthese op een dubbele rustdag alweer naar baseline is en je de overige voeding niet nodig hebt. Het versnelt je cut, plus je wilt op trainingsdagen zo hoog mogelijk zitten zodat je de beste performance kan leveren in de gym.

Dat klopt inderdaad en is een goede calorie partitioning trick. Dit is een manier om rondom de trainingen zo anabool mogelijk te blijven en in de perioden daarbuiten vetverlies te maximaliseren. Prima manier om van een 12 naar 8% te gaan. Ga je richting de 7-6-5 wil je wellicht wat meer lage dagen, wat meer cardio, etc doen. Gelukkig is dat vaak enkel de laatste paar weekjes. Wellicht ben jij nog wat verder van een wedstrijd verwijderd als Bert?

• Like
Dat klopt inderdaad en is een goede calorie partitioning trick. Dit is een manier om rondom de trainingen zo anabool mogelijk te blijven en in de perioden daarbuiten vetverlies te maximaliseren. Prima manier om van een 12 naar 8% te gaan. Ga je richting de 7-6-5 wil je wellicht wat meer lage dagen, wat meer cardio, etc doen. Gelukkig is dat vaak enkel de laatste paar weekjes. Wellicht ben jij nog wat verder van een wedstrijd verwijderd als Bert?
Ik ga geen wedstrijd draaien. Vanwaar de vraag?

Ik ga geen wedstrijd draaien. Vanwaar de vraag?

Omdat je kritiek uit over de aanpak van de wedstrijdbereiding van Bert (te laat begonnen, te vaak een PSMF dag, Je gaat zo onnodig veel massa verliezen, etc). Ik ga ervan uit dat als je daar zo een uitgesproken mening over hebt, ook kennis van en ervaring mee hebt. Dat blijkt niet het geval. Blijkbaar gewoon een verkeerde aanname gemaakt.

• Like
Omdat je kritiek uit over de aanpak van de wedstrijdbereiding van Bert (te laat begonnen, te vaak een PSMF dag, Je gaat zo onnodig veel massa verliezen, etc). Ik ga ervan uit dat als je daar zo een uitgesproken mening over hebt, ook kennis van en ervaring mee hebt. Dat blijkt niet het geval. Blijkbaar gewoon een verkeerde aanname gemaakt.
You hit the point!!

Persoonlijke praktijk ervaring zegt ook niet alles. Je kan best kennis van zaken hebben zonder zelf een prep gedraaid te hebben.

Persoonlijke praktijk ervaring zegt ook niet alles. Je kan best kennis van zaken hebben zonder zelf een prep gedraaid te hebben.

Ja absoluut kan dat. Maar ergens zul je de informatie vandaan moeten halen. Als je informatie via een externe bron haalt, is de betrouwbaarheid van die bron heel belangrijk. Vooral als je de informatie van die bron overneemt zonder de informatie zelf te toetsen.

Maar voor ik weer aannames maak. Heb jij kennis van zaken omtrent wedstrijdvoorbereidingen?

Terug
Naar boven