AndroidHealthClinic

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Das tenminste echte Pörkölt!
wij kregen dat met tarwe geserveerd in Hongarije!

Maar een echte Gulyás is ook zo lekker! die maakten ze waar wij zaten nog ouderwets op een 3 poot in zo een grote ketel aan kettingen op echt vuur! :D

Ik heb er ook Hongaarse paprikapoeder (zowel zoet als scherp) voor gebruikt. Met Nederlandse paprikapoeder krijg je zo'n flauwe hap.. En in Hongarije bakken ze het 'zsír' (puur spekvet), dus als ik het hier maak dan bak ik ook eerst wat spekjes uit en gebruik ik een kleine hoeveelheid van dit spekvet om de uien en de varkenslappies in te bakken, want dat komt de smaak echt ten goede.
En geserveerd met tarwe, zeg je? Bedoel je csipetke of tarhonya (allebei piepkleine pastavormpjes die in Hongarije inderdaad vaak bij de pörkölt worden geserveerd) of écht tarwe? Dat heb ik namelijk zelf nog nooit gezien! :o

En ja die gulyás uit de 'bogrács' is inderdaad onovertroffen.. Ik meen dan ook echt dat rokerige van de houtskool in de soep te proeven, maar ik denk dat de hele romantiek om het bereiden van de soep in zo'n ketel misschien wel meer aan de gulyás bijdraagt.. :P

Ja ik had toen ik er was ook 2 zakken paprika meegenomen. Dat Nederlandse spul is maar slappe bagger vergeleken daarbij! :D
Ik gebruik voor een echte pörkölt ook wat spek. Inderdaad voor de smaak. Alleen dan is het echt lekker! en ja.. geserveerd met gekookte tarwe (wat wij noemen Tarly) echt zo lekker!

Ja en gulyás... het is zo lekker zo gemaakt. inderdaad de houtsmaak eraan. We zaten toen in een kasteel hotel en in de tuin werd dat zo gemaakt.. echt zo lekker! Het had ook echt wel wat. het is dat dat vóór de tijd van de digitale camera was dat we erheen zijn geweest. Anders had ik wel een foto geplaatst! :)

Hebben mensen ook foto's van cutmaaltijden ipv gain maaltijden ?? of kijk ik verkeerd ??

Ehm.. heb wel een lekker receptje voor je...Is een dieet receptje van een vriendin (die al 45 kilo kwijt is. )

ca 150 gram witvis
doe dat in een ovenschaal. daarbij wat uien en tomaten en wat verse knoflook.
dan wat boursin cuisine light erover heen en 20 minuten in een oven op 200 graden. (wel eerst voorverwamen)
Met een goede salade en wat piepers of rijst.
vooraf ziet het er zo ongeveer zo uit.
5b684.jpg

Laatst bewerkt:
Ehm.. heb wel een lekker receptje voor je...Is een dieet receptje van een vriendin (die al 45 kilo kwijt is. )

ca 150 gram witvis
doe dat in een ovenschaal. daaroverheen wat uien en tomaten en wat verse knoflook.
dan wat boursin cuisine light erover heen en 20 minuten in een oven op 200 graden. (wel eerst voorverwamen)
Met een goede salade en wat piepers of rijst.

+1!!! Maak minimaal eens per week zon variant, soms nog met wat bieslook oid eroverheen

Ook lekker met wat olijven en ik doe het vaak met geitenkaas. :lick:
en ja.. ik ga dan echt voor vis en pak 250 gram.

Ik heb dan ook zoiets van.. moet wel wat proeven! :lick:
en ja.. bij mij mag het ook zwemmen.. dus een lekker goed glas wijn erbij. :o

Ja ik had toen ik er was ook 2 zakken paprika meegenomen. Dat Nederlandse spul is maar slappe bagger vergeleken daarbij! :D
Ik gebruik voor een echte pörkölt ook wat spek. Inderdaad voor de smaak. Alleen dan is het echt lekker! en ja.. geserveerd met gekookte tarwe (wat wij noemen Tarly) echt zo lekker!

Ja en gulyás... het is zo lekker zo gemaakt. inderdaad de houtsmaak eraan. We zaten toen in een kasteel hotel en in de tuin werd dat zo gemaakt.. echt zo lekker! Het had ook echt wel wat. het is dat dat vóór de tijd van de digitale camera was dat we erheen zijn geweest. Anders had ik wel een foto geplaatst! :)

Gekookte tarwe.. Ik ken niemand die het zo maakt. Interessant. Maar volgens mij is pörkölt lekker bij iedere koolhydraatbron (rijst/pasta/aardappel... tarwe, you name it). En Tarly heb ik wel in de supermarkt gaan liggen. Ga ik de volgende keer maar eens bij de pörkölt proberen!

Hebben mensen ook foto's van cutmaaltijden ipv gain maaltijden ?? of kijk ik verkeerd ??

Er zijn zat maaltijden die in een cut passen in dit topic.
Zelf zo goed als alles wat ik zie past wel in een cut.
Hoofdmaaltijd 600-700 kcal kan je makkelijk erin passen.

Waarom zou deze maaltijden niet in een cutmaaltijd passen? Als de kcal te hoog is moet je het recept een beetje aanpassen of je schema (als je die hebt) iets aanpassen.

Zijn hier genoeg mensen die hun tussendoortjes kleiner eten... dus dan kunnen je hoofdmaaltijden wat groter. :)

Thnx ik ben pas 6 weekjes bezig dus vandaar mijn vraag heb vanmezelf genoef vetmassa wat ik nu om wil gaan zetten in spiermassa ik moet/mag 2790 Kcal per dag hebben en mijn onderhoud is 3290 Kcal dus ik ben nog aan het rondkijken e.d in ieder geval bedankt voor de reacties

Thnx ik ben pas 6 weekjes bezig dus vandaar mijn vraag heb vanmezelf genoef vetmassa wat ik nu om wil gaan zetten in spiermassa ik moet/mag 2790 Kcal per dag hebben en mijn onderhoud is 3290 Kcal dus ik ben nog aan het rondkijken e.d in ieder geval bedankt voor de reacties

Huh wat zeg je daar?:o

Geen voeding, wel een gezonde shake? :P

1 eetlepel chiazaad, 1 banaan, halve liter water, wat ijsklontjes, 1 scoop whey en 1 eetlepel pure kokosolie

nomnom!

2qwh9ur.jpg

Geen voeding, wel een gezonde shake? :P

1 eetlepel chiazaad, 1 banaan, halve liter water, wat ijsklontjes, 1 scoop whey en 1 eetlepel pure kokosolie

nomnom!

2qwh9ur.jpg

ik heb zelf nog nooit van chiazaad gehoord maar vind het intressant product als ik zo op google lees.
Waar koop jij je chaizaad? gewoon bij een reform?

Ja bij een Bio supermarkt. Je moet er niet voor naar De Tuinen gaan want meestal is daar altijd alles duurder. Goji bessen zijn ook erg gezond alleen die vind ik echt niet lekker. Chiazaad proef je niet.

Terug
Naar boven