XXL Nutrition

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Hoe bak jij je steak?


  • Totaal stemmers
    54

Bezoekers in dit topic

Vandaag tofu in saus (vitasia van lidl) gekocht, mensen nog lekker receptje ?
In stukjes snijden en krokant bakken. Sesamolie geeft er een aparte smaak aan.
Groenten kort even meebakken. Wokmix of combinatie ui, paprika, champignons of gewoon simpel spercibonen. Beetje ketjap erdoor en met rijst.
Je kan t ook gewoon bakken en wat currykruiden erdoor.
Ook lekker is de restant marinade weer toevoegen aan de groente en tofu. Even afblussen met een scheutje amandelmelk. Dan met rijst.

Ook lekker is om de groente tofu mix een beetje af te laten koelen en een scheutje yoghurt erdoor roeren. Ook met rijst.

Zo heb ik nog wel meer opties maar misschien kan je hier al wat mee. :)
 
Waarom kun je de keuze van anderen niet respecteren? Een hekel aan regels? Die opmerking raakt echt kant noch wal. :roflol:
Ik respecteer juist mensen die dat soort principes hebben en zich daaraan houden. Ik stoor mij meer aan de consumptiemaatschappij waarin mensen zich maar volproppen met alles waar ze zin in hebben.
Als jij trouwens vanuit BB-oogpunt een voedingsschema volgt, doe je toch eigenlijk precies hetzelfde.
Het gaat meer om het idee. Mensen die vegan zijn die dit graag de wereld vertellen. Kijk mij eens dit of dat eten het is vegan denk om het milieu kijk mij eens hipster zijn. Als ik een steak heb gegeten of heel de dag mijn schema netjes heb gevolgd vertel ik ook niet iedereen hoe goed ik bezig ben en dat iedereen zo zou moeten zijn;)

Ik ben wat een obsternaat mannetje en dat zal ik altijd zijn. Einde rel
 
Vegetariërs eten ook geen dierlijk stremsel (en nee, ik vergis mij niet dat ik veganisten bedoel). In de supermarkt hebben ze echter ook diverse kaassoorten die geen dierlijk stremsel bevatten en dus geschikt zijn voor vegetariërs. Dit staat vaak ook aangegeven.
Ja dat weet ik wel. Maar het gaat over zogende dieren weghalen bij hun moeder, gebeurd bij elke kaas en melk. Daarmee dat kaas en melk ook niet "halal" zou zijn. Stremsel heeft bij deze er niets mee te maken :p
 
In stukjes snijden en krokant bakken. Sesamolie geeft er een aparte smaak aan.
Groenten kort even meebakken. Wokmix of combinatie ui, paprika, champignons of gewoon simpel spercibonen. Beetje ketjap erdoor en met rijst.
Je kan t ook gewoon bakken en wat currykruiden erdoor.
Ook lekker is de restant marinade weer toevoegen aan de groente en tofu. Even afblussen met een scheutje amandelmelk. Dan met rijst.

Ook lekker is om de groente tofu mix een beetje af te laten koelen en een scheutje yoghurt erdoor roeren. Ook met rijst.

Zo heb ik nog wel meer opties maar misschien kan je hier al wat mee. :)

Hier ga ik zeker eens wat van proberen, thanks!
 
Het gaat meer om het idee. Mensen die vegan zijn die dit graag de wereld vertellen. Kijk mij eens dit of dat eten het is vegan denk om het milieu kijk mij eens hipster zijn. Als ik een steak heb gegeten of heel de dag mijn schema netjes heb gevolgd vertel ik ook niet iedereen hoe goed ik bezig ben en dat iedereen zo zou moeten zijn;)

Ik ben wat een obsternaat mannetje en dat zal ik altijd zijn. Einde rel

https://www.volkskrant.nl/mensen/waarom-zijn-goeddoeners-zo-irritant-~bff1f481/
 
Het gaat meer om het idee. Mensen die vegan zijn die dit graag de wereld vertellen. Kijk mij eens dit of dat eten het is vegan denk om het milieu kijk mij eens hipster zijn. Als ik een steak heb gegeten of heel de dag mijn schema netjes heb gevolgd vertel ik ook niet iedereen hoe goed ik bezig ben en dat iedereen zo zou moeten zijn;)

Ik ben wat een obsternaat mannetje en dat zal ik altijd zijn. Einde rel
Ik ben vegetariër geweest, maar heb een hekel aan linkse hippies. Ik snap precies wat je bedoelt, bij die bio-winkels kwam ik altijd van dat soort figuren tegen. Ik ben politiek gezien vrij rechts georiënteerd, maar eigenlijk verschilt dit per topic. Ik hoef het ook helemaal niet de wereld te vertellen, maar maak beslissingen voor mijn eigen gezondheid of principes. Maakt verder ook niet uit, maar het kwam vrij generaliserend over. Ik vind trouwens dat halal zeer goede aspecten heeft waar ik mij in kan vinden, ondanks dat ik geen moslim ben.
 
Ja dat weet ik wel. Maar het gaat over zogende dieren weghalen bij hun moeder, gebeurd bij elke kaas en melk. Daarmee dat kaas en melk ook niet "halal" zou zijn. Stremsel heeft bij deze er niets mee te maken :p
Aha, ik snap 't. Gaat om het 'diervriendelijke' aspect dus. Ik dacht even dat over stremsel ging (net als gelatine trouwens, dat is ook zo'n ding).
 
Schelvis, venkel, rode biet en pastinaak.

IMG_20190118_184632-01.jpeg
 
Als ik ergens een hekel aan heb zijn het regels.
Halal, vegan, vegetarisch noem maar op. Dat soort zeurpieten die de wereld willen verbeteren moeten niet bij mij zijn. Meer eten minder janken
Mooie generalisatie. Enige irritante mensen zijn de mensen die andere mensen hun eigen normen en waarden willen opdringen. Als ik elke dag een kilo vlees wil eten moet ik dat lekker zelf weten en zit totaal niet te wachten op mensen die me gaan zeggen dat het slecht is voor het milieu of zielig voor de dieren. Mensen moeten vooral lekker kunnen doen wat ze zelf willen zonder dat iemand zich ermee gaat bemoeien.
 
Oooh Wovano, het is slecht voor het milieu om het irritant te vinden als andere mensen hun mening willen opdringen :rolleyes:
 
Back
Naar boven