Fitness Seller

Post workout snelle suiker slecht?

Ano_1994_5

Ripped Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
267
Lengte
1m85
Massa
40kg
Vetpercentage
1%
Don't Eat Sugar Two Hours After Working Out
A high sugar meal after working out, or even a recovery drink (containing high sugar) after working out, will stop the benefits of exercise induced HGH.

You can work out for hours, then eat a high sugar candy bar or have a high sugar energy drink, and this will shut down the synergistic benefits of HGH. Even before working out, a high sugar meal will slightly impair HGH, but after training, consider your exercise-induced HGH production stopped dead in its tracks.

If you miss reaching HGH release during working out, you will still receive the calorie burning benefit from the workout. However, you'll miss the HGH "synergy bonus" of enhanced fat burning for two hours after working out.

This is an extremely important fact to remember if you want to cut body fat and shed a few pounds.

The University of Virginia research team demonstrated that carbohydrates are burned during exercise in direct proportion to the intensity of training.

Fat burning is also correlated with intensity. However, the actual fat burning takes place after the workout, during the recovery.

This makes the "Synergy Window," the 2 hour period after a workout, very important in maximizing HGH, once it's released during exercise.

Research shows that carbohydrates starts the protein synthesis recovery process faster than without carbohydrates. There are several studies involving young cyclist who compete for several days back-to-back, and quick recovery is their priority, not maximizing HGH.

If you are middle-age and want all the benefits from exercise induced HGH, then it would be wise to apply this strategy.

http://www.hghmagazine.com/2-habits-that-immediately-stop-natural-hgh-production/

Is deze shit waar?

dus je zou geen simpele carbs mogen eten rondom trainingen? geloof er geen zak van.. waar is dit op gebaseerd? wil die onderzoeken wel zien dan..

• Topic Starter Topic Starter
ja idk, vond het onder hodgetwins video (nr1 broscience) dus postte het hier maar even om te controleren

Laatst bewerkt:
ja idk, vond het onder hodgetwins video (nr1 broscience) dus postte het hier maar even om te controleren

carbs na trainen is ook broscience de carbs worden pas na uur opgenomen als je daarna niet meer hoeft te trainen heeft het geen nut . en da pre worjout gebeuren ook het heeft niet een direkte invloed op je fysiek je kan alleen wat harder trainen misschien

carbs na trainen is ook broscience de carbs worden pas na uur opgenomen als je daarna niet meer hoeft te trainen heeft het geen nut . en da pre worjout gebeuren ook het heeft niet een direkte invloed op je fysiek je kan alleen wat harder trainen misschien

hoezo is carbs na workout broscience?
je hebt carbs nodig om te herstellen, dus een snelle suiker lijkt me wel handig na een training

Pffff ik eet al 4 jaar lang (de ene keer) meer of minder snelle suikers na mijn training en gaat allemaal perfect. Wel of niet, het zal allemaal wel.....het is maar een fractie van het gehele plaatje...

Het idee achter snelle suikers na een training is dat de insuline helpt eiwitten en creatine ook beter op te nemen... Naar mijn mening niet nodig.
Bij het wetenschappelijk onderzoek die deze claim ondersteunt hebben proefpersonen vaak de hele dag geen carbs gehad tot hun suiker na de training zodat het effect van de suikers extra sterk was. In werkelijkheid is het effect veel minder sterk omdat je normaalgesproken de hele dag al carbs binnenkrijgt.

Om glycogeen bij te vullen is ook onzin. Daarvoor hoef je echt niet 50gr suiker te nemen na de training. Als je gewoon over de gehele dag voldoende (complexe) koolhydraten binnenkrijgt is dat ruim voldoende om je glycogeenvoorraad op peil te houden

Ik neem zelf nog wel carbs rondom de training maar echt geen suikerbom meer zoals eerder een paar scheppen pure dextrose.
Beter kies je voor instant oats/brinta naar mijn mening!

als je tijd hebt zal ik dit eve lezen gaat allemaal over de science van pre and post workout

forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=131821473&p=678321011&viewfull=1#post678321011

Ik vind het sws wel handig om ff snel 35g carbs binnen te krijgen na mn training samengaande met 2 scoops proteine

Het idee achter snelle suikers na een training is dat de insuline helpt eiwitten en creatine ook beter op te nemen... Naar mijn mening niet nodig.
Bij het wetenschappelijk onderzoek die deze claim ondersteunt hebben proefpersonen vaak de hele dag geen carbs gehad tot hun suiker na de training zodat het effect van de suikers extra sterk was. In werkelijkheid is het effect veel minder sterk omdat je normaalgesproken de hele dag al carbs binnenkrijgt.

Om glycogeen bij te vullen is ook onzin. Daarvoor hoef je echt niet 50gr suiker te nemen na de training. Als je gewoon over de gehele dag voldoende (complexe) koolhydraten binnenkrijgt is dat ruim voldoende om je glycogeenvoorraad op peil te houden

Ik neem zelf nog wel carbs rondom de training maar echt geen suikerbom meer zoals eerder een paar scheppen pure dextrose.
Beter kies je voor instant oats/brinta naar mijn mening!

en dit ^

broscience als je nou leest wat ik heb gepost net. Zelfs vele bodybuilder geven toe dat ze elke voor niks carbs na trainen aten fitness model josef rakich geeft het ook toe in dat topic

voor niks zal het niet zijn, aan het eind van de dag heb je alsnog de calorieen nodig.

soms deze:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

maar meestal deze:

lift.jpg

Op de kennis uit 2005... Zoals ik al eerder zei is het wetenschappelijk onderzoek rondom snelle koolhydraten niet altijd even betrouwbaar geweest.
voor niks zal het niet zijn, aan het eind van de dag heb je alsnog de calorieen nodig.
Beter haal je die calorieën uit een bron van complexe koolhydraten naar mijn mening!

Ja nou ja doe wat je lekker zelf wil. Maar als ik na een zeer intensieve training geen enkele koolhydraat binnenkrijg 2 uur lang alleen maar bijvoorbeeld 40 gram whey isolaat met wat water, blijf ik moe en leeg. Dus ieder zijn ding.

Whey + ultra fine oats + water in je shakebeker = goede post work out in my opinion

Terug
Naar boven