AndroidHealthClinic

Power cage voor home gym

Nootmuskaatje

True Natural Space Ranger
Elite Member
10 jaar lid
10.000 likes
Waardering
10.233
Lengte
1m82
Massa
84kg
Dag allen! Toch nog een post, de homegym is eindelijk bijna gerealiseerd. De laatste kamer heb ik leeg gehaald en opgeknapt. Tijd om de rek te kopen, die blijkbaar recent in de opruiming is geweest en uit het magazijn is gegaan.. :o Ik wilde dit mooie ding kopen:

Helaas is die er niet meer, alleen een model lager die geen kabels aan de zijkanten of smith (voor m'n kuiten) heeft. De ruimte is niet heel groot, 2,17x4,23, dus zo'n alles in 1 rek was ideaal voor mij.

Een high/low pulley, ingebouwde Smith, verstelbare kabels aan de zijkanten voor o.a. flyes en woodchoppers zijn wel een vereiste (en 50mm schijven). Ik kan er zelf zo 1 2 3 geen vinden voor zo rond de €1500,-. Misschien dat iemand hier toevallig iets weet? Hulp is welkom. :)

Laatst bewerkt:
Dag allen! Toch nog een post, de homegym is eindelijk bijna gerealiseerd. De laatste kamer heb ik leeg gehaald en opgeknapt. Tijd om de rek te kopen, die blijkbaar recent in de opruiming is geweest en uit het magazijn is gegaan.. :o Ik wilde dit mooie ding kopen:

Helaas is die er niet meer, alleen een model lager die geen kabels aan de zijkanten of smith (voor m'n kuiten) heeft. De ruimte is niet heel groot, 2,17x4,23, dus zo'n alles in 1 rek was ideaal voor mij.

Een high/low pulley, ingebouwde Smith, verstelbare kabels aan de zijkanten voor o.a. flyes en woodchoppers zijn wel een vereiste. Ik kan er zelf zo 1 2 3 geen vinden voor zo rond de €1500,-. Misschien dat iemand hier toevallig iets weet? Hulp is welkom. :)

Waarom zou iemand zijn tijd nog verspillen aan het advies geven aan een afvallige. :trollface:

• Topic Starter Topic Starter
Lees altijd wel goede dingen over onderstaand.

Alleen zonder smith
Ziet er ook goed uit! Al vind ik een middelste kabel waar makkelijk een bankje tussen kan en smith wel de meerprijs waard. Er is niet echt ruimte om een bank achter de kabels aan de zijkant te plaatsen met de opstelling die ik wil gebruiken.

Voor de mensen die Googlen met dezelfde twijfels. Na wat verder zoeken voor reviews etc zag ik dat dit topic al snel voorbij komt in de zoekopdrachten, dus dit stuk hoort daar wel tussen. Ik ben uiteindelijk voor de ATX SCR-760 van Fitness seller gegaan. Na wat verder Googlen naar het merk en de rekken bleek het al snel dat de kwaliteit niet denderend is van de eerste keuze van Pivot fitness. Zag zelfs iemand met een post waarvan 1 stang met gewichten los knapte tijdens lat pulldowns.

Een hoop over budget heen gegaan voor minder toeters en bellen :o, zal er later nog een gewichtenrek bij moeten kopen. Maar eel de zekerheid dat er jarenlang flink aan gewerkt kan worden. Woog ook 20% meer dan het Pivot fitness rek waar veel meer aan zit, zegt ook wel wat.
PXL_20230905_220901266.jpg

Laatst bewerkt:
Voor de mensen die Googlen met dezelfde twijfels. Na wat verder zoeken voor reviews etc zag ik dat dit topic al snel voorbij komt in de zoekopdrachten, dus dit stuk hoort daar wel tussen. Ik ben uiteindelijk voor de ATX SCR-760 van Fitness seller gegaan. Na wat verder Googlen naar het merk en de rekken bleek het al snel dat de kwaliteit niet denderend is. Zag zelfs iemand met een post waarvan 1 stang met gewichten los knapte tijdens lat pulldowns.

Een hoop over budget heen gegaan voor minder toeters en bellen :o, zal er later nog een gewichtenrek bij moeten kopen. Maar eel de zekerheid dat er jarenlang flink aan gewerkt kan worden. Woog ook 20% meer dan het Pivot fitness rek waar veel meer aan zit, zegt ook wel wat.
Goede keuze, al zeg ik het zelf ;) :cool:

Ik moest je bericht hierboven twee keer lezen omdat ik in eerste instantie dacht dat je het over ATX en onze racks had, toen je sprak over een niet denderende kwaliteit :o Maar ik begrijp nu dat je Pivot Fitness bedoelde.

De ATX toestellen hebben inderdaad een erg nette prijs-kwaliteitverhouding wanneer je de algehele bouwkwaliteit bekijkt. Vaak zie je dat onze toestellen inderdaad een stuk zwaarder én luxer zijn uitgevoerd. ATX is niet altijd de goedkoopste optie, zeker niet wanneer je gaat vergelijken met budgetmerken en prijsvechters, maar je krijgt inderdaad wel wel waar voor je geld en het is een goede investering voor je gym!

Goede keuze, al zeg ik het zelf ;) :cool:

Ik moest je bericht hierboven twee keer lezen omdat ik in eerste instantie dacht dat je het over ATX en onze racks had, toen je sprak over een niet denderende kwaliteit :o Maar ik begrijp nu dat je Pivot Fitness bedoelde.

De ATX toestellen hebben inderdaad een erg nette prijs-kwaliteitverhouding wanneer je de algehele bouwkwaliteit bekijkt. Vaak zie je dat onze toestellen inderdaad een stuk zwaarder én luxer zijn uitgevoerd. ATX is niet altijd de goedkoopste optie, zeker niet wanneer je gaat vergelijken met budgetmerken en prijsvechters, maar je krijgt inderdaad wel wel waar voor je geld en het is een goede investering voor je gym!
Ik twijfel alleen of ik de kabels wel goed heb vastgemaakt of dat ik een 1:1 overdracht heb onderschat. :o Voelt iets minder soepel dan ik had verwacht.

Ik weet dat er een forumlid er een 2:1 van heeft gemaakt

Voor de 1:1 pulley vind ik dit zelf ideaal

Zou kiezen voor een aluminium pulley, kabel op maat laten maken bij Fitness Seller en een goede loading pin. Voeten tegen het rack bij pulldowns.

Ik heb de pivot fitness FSM-200 gekocht en ik moet zeggen ik ben er tevreden over. Ik heb ook een megatec en powertec toestel en de pivot is zelfde kwaliteit, staat stevig als een huis. Wel oppassen bij montage : je moet ofwel de counterweights (met de juiste kabel ) van de smith-machine eerst in de poten steken voor je de montage begint, of een plafondhoogte hebben van bijna 3 meter. Ik doe wel maar fitness, dus meer dan 120kg trek of duw ik niet.

Terug
Naar boven