s4ndro
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 82
- Lengte
- 1m75
- Massa
- 77kg
Heb dus besloten om de barbell row in mijn schema te vervangen voor de power clean. Maar omdat deze nogal technisch is en ik de techniek zeker goed wil leren zat ik met een paar vraagjes.
Is het goed om de power clean in stukjes te leren of is het beter om onmiddellijk de volledige beweging aan te leren?
Was van plan om eerst een week met laag gewicht shrug cleans te doen om de rack aan te leren. Vervolgens een week hang cleans om de 2de beweging aan te leren en dan pas de volledige power clean.
Of heeft er iemand andere tips/opmerkingen?
Ik train trouwens alleen thuis, dus ik kan wel eens filmpjes maken en hier posten, maar kan er niemand naar laten kijken.
Is het goed om de power clean in stukjes te leren of is het beter om onmiddellijk de volledige beweging aan te leren?
Was van plan om eerst een week met laag gewicht shrug cleans te doen om de rack aan te leren. Vervolgens een week hang cleans om de 2de beweging aan te leren en dan pas de volledige power clean.
Of heeft er iemand andere tips/opmerkingen?
Ik train trouwens alleen thuis, dus ik kan wel eens filmpjes maken en hier posten, maar kan er niemand naar laten kijken.

. Die heb ik nog nooit gedaan
. Mijn max lag op 90-100kg powerclean.
Ook ik ben begonnen met het afzonderlijk aanleren van de 2 pulls. Ik merkte echter dat, toen ik de volledige beweging ging doen, ik het juist vrij lastig had met de transition omdat ik die nog niet aangeleerd had. Ondanks het feit dat ik de 2 afzonderlijke pulls redelijk beheerste kostte het me hierdoor nog best wat tijd voordat ik de techniek van de volledige beweging goed beheerste. Dit komt omdat ik mezelf teveel had gefocust op de afzonderlijke delen. Ik denk achteraf gezien dat ik tijd had kunnen besparen als ik meteen begonnen was met de hele beweging.