1. Ontzet Notitie

Power-Pump-Stretchmethode

Topic in 'Trainingsschema's en Programma's' gestart door Joostb_2000, 10 mrt 2019.

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 2)

  1. Joostb_2000

    Joostb_2000 Novice Topic Starter

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    1
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    0
    Lengte:
    1m82
    Massa:
    84kg
    Vetpercentage:
    12%
    Hallo allemaal,

    sinds kort gebruik ik een 'power-pump-stretch'-methode voor mijn trainingen. Deze methode heb ik gevonden van John Meadows (a.k.a. Mountaindog1 op Youtube), het werkt als volgt (in mijn voorbeeld gebruik ik biceps als spiergroep):
    - Power - als eerste oefeningen een 'zware' oefening in de 6-8-10 rep range zoals een Hammer curl (3 sets)
    - Pump - als tweede een oefening om maximale verzuring (pomp) te kweken in de 8-10-12 rep range zoals een standaard DB curl (3 sets met een dropset)
    - Stretch - als laatste een oefening die de volledig opgepompte spiergroep uitrekt voor maximale spierbeschadiging en hopelijk ook -groei in de 12-15 rep range, zoals een incline DB curl (2 sets)

    Ik heb ondervonden dat deze methode vrij uitdagend is en dat ik de dag erna flink kon merken welke spiergroep ik getraind heb... Heeft iemand van jullie hier verder ervaring mee? Thoughts? Komt dit (voor een natural) te dicht bij overtraining? etc.
     
  2. Alfadhir heitir

    Alfadhir heitir Senior Moderator Super Mod +15 jaar member

    Berichten:
    20.775
    Leuk Bevonden:
    1.691
    Karma:
    4.480.321
    Geen ervaring met dit maar het zal net als zo'n beetje alles voor een tijdje wel een voelbaar effect geven als je het nog niet eerder gedaan heb.

    Wel wat vragen/opmerkingen
    - waarom bij de strechoefening hogere reps? Dit soort oefeningen leent zich juist goed voor lagere zwaardere reps (zoals bij POF)
    - Hoe vaak per week?
    - intensiteit?

    Edit: als ik er over denk lijkt het ook wel een beetje op POF. 1 Oefening met synergie, 1 verkort (pomp) en 1 stretch, alleen wat andere benamingen en indeling. (POF bestaat al jaaaaaaaren :) )
     
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2019
    Sanca Magni vindt dit leuk.
  3. Kevin95

    Kevin95 Advanced Bodybuilder

    Berichten:
    1.449
    Leuk Bevonden:
    509
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    1.555.631
    Lengte:
    1m78
    Massa:
    87kg
    Je hebt volgens mij wel redelijk wat begrepen van wat hij zegt, maar op een aantal vlakken raadt hij totaal andere dingen aan. Armen bijvoorbeeld hebben absoluut geen kracht-gerichte oefening in zijn programma’s en hij onderscheidt vier soorten doelen tegenover jouw drie.
    Zou even het boek ‘The Brutality of Mountaindog Training’ aanschaffen, die zet vrij duidelijk zijn ideeën uiteen.
     

Deel Deze Pagina

  1. Deze website gebruikt cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, uw ervaring aan te passen en u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie