Het probleem zit hem idd onderin.
Ik ben er op aan het letten om de spanning eerder op te bouwen, alsof je het gewicht stifflegged wilt tillen, maar je dan naar beneden trekken in het gewicht.
Zo zou je genoeg spanning moeten kunnen opbouwen, het is zoals slettiebettie zegt, maar dan vanuit gestrekt.
Door de spanning van bovenaf op te bouwen zou ik moeten kunnen voorkomen dat ik te diep zak, wat een gedeelte van het probleem is.
Want als ik naar de filmpjes van MS kijk zie ik dat hij die 225 met chains bijna stifflegged pakt.
Vandaag nog wat getraind thuis.
Stifflegged DL:
20x40kg
10x70kg
4x5x90kg
Niet zwaar gedaan, alles lekker op tempo.
Wat front en OH squats geoefend.
OH is best lastig, een keer ging ik achterover en landde het gewicht op mijn buik, was gelukkig maar 40kg.
Ook heb ik getracht een foutje bij de clean weg te werken, namelijk dat het gewicht op mijn vingers blijft liggen na het voorslaan.
Het lukte echter niet het gewicht op mijn schouders/borst te krijgen, omdat mijn onderarmen een 6-7cm langer als mijn bovenarmen zijn, en ik door mijn biceps mijn armen niet in een kleinere hoek dan 40 graden gebogen krijg.
Ik heb dus blijkbaar geen geschikte anatomie voor Olympisch liften.
DB rows:
8x42kg
8x52kg
8x52kg
10x52kg (kan nog zwaarder, maar er kan niet meer op mijn DB stangen)
Chinnen: alles bw (107kg)
10x (smalle onderhandse grip)
7x (overhands, wijde grip)
5x
5x
4x (langzaam, met 4sec. stop in het midden)
Upright row: tot tepelhoogte.
5x50kg
5x50kg
5x55kg
5x55kg
5x55kg
Wristroler: 10kg ca 1,5 m oprollen op stuk dunne bezemsteel.
4x de pomp is echt extreem, deze praktijken zijn verboden volgens de universele rechten van de mens
Ik kan zelfs bijna niet meer tikken, mijn vingers willen alleen nog tegelijk bewegen.