Fitness Seller

Powerblades trainingslog

Powerblade is nog duidelijk een groentje in het trainingslog subforum; hier schelden we elkaar uit om te motiveren!

Die squat moet wel beter ja - zelfde met de deadlift.
Ik heb het idee dat je teveel dbc-style aan het deadliften bent(gecontroleerd, om de erector goed te isoleren :roflol:) - gewoon schouders achter de bar, rug recht, en sleuren alsof je leven er vanaf hangt!

• Topic Starter Topic Starter
Ik lok gewoon graag verder uit, dan komen de mooiste commentaren. :D

En die deads komen wel goed!
Ben met de tips aan de slag gegaan.

Adema zei:
Dat ik een weekje weg ben betekent niet dat je als een wijf mag trainen!
Dat jij een week als een echt ecto miet niet getraint hebt, betekent nog niet dat je als een echte miet moet reageren!!
:D :D :D :D

@ powerblade
Ja nachtdiensten zijn k*t (je gaat dingen dan ook heel verkeerd lezen) Zo dacht ik dat hier stond:
Powerblade zei:
lekker om daarvoor op je gitaar te squatten
i.p.v. lekker om je daarvoor eerst gaar te squatten
:D (ja ik heb ze ook nachtdiensten hahaha)

Maar bedankt voor dat artikel misschien krijg ik mijn deads nu ook wat hoger...

Wat doen ze in je thee op het werk floris?

Ben benieuwd hoe je deadlifts gaan Powerblade!

floris2 zei:
Dat jij een week als een echt ecto miet niet getraint hebt, betekent nog niet dat je als een echte miet moet reageren!!
:D :D :D :D
Je speelt met je leven :D!
floris2 zei:
@ powerblade
Ja nachtdiensten zijn k*t (je gaat dingen dan ook heel verkeerd lezen) Zo dacht ik dat hier stond:
Maar bedankt voor dat artikel misschien krijg ik mijn deads nu ook wat hoger...

Heerlijk hè, die space-brownies :D?

floris2 zei:
Ja nachtdiensten zijn k*t (je gaat dingen dan ook heel verkeerd lezen) Zo dacht ik dat hier stond:Origineel gepost door Powerblade
lekker om daarvoor op je gitaar te squatten

Je moet ook geen logs lezen aan het einde van je nachtdienst, dan heb je een dikke waas voor je ogen :D
Of was het na de paddo's..........

Hey Powerblade, wat bij mij bij DL goed werkt is om mijn kont in de strijd te gooien (doet Phreak ook, overigens):
Wanneer je klaar staat, eerst langzaam spanning opbouwen en dan snel je kont iets laten zakken (zoals een hefboom, maar niet onder parallel). Daarvandaan is het veel makkelijker om je benen te strekken en je rug (wel de hele weg recht) omhoog te krijgen.

Of het bij jou ook werkt, weet ik natuurlijk niet.

Succes!

Misschien kun je deadlifts van een box gaan doen? Ik dacht namelijk dat je zwakke punt onderin lag, zoja dan is dat een perfecte oefening om er aan te werken. Daarnaast zou je zercher deadlifts kunnen proberen, lijken me ook ideaal in dit geval!

Gunsy zei:
Wat doen ze in je thee op het werk floris?

THEE????????????
ik drink geen Hans van de Togt vocht!!!

:D

Wat ik alleen nu ff niet snap is dat als je zwakke punt onderin ligt waarom je dan deads van Box moet doen.
In principe train je in dat geval voornamelijk het laatste stukje van de beweging i.p.v het onderste stuk waar het probleem zou zitten...

Het probleem zit hem idd onderin.
Ik ben er op aan het letten om de spanning eerder op te bouwen, alsof je het gewicht stifflegged wilt tillen, maar je dan naar beneden trekken in het gewicht.
Zo zou je genoeg spanning moeten kunnen opbouwen, het is zoals slettiebettie zegt, maar dan vanuit gestrekt.
Door de spanning van bovenaf op te bouwen zou ik moeten kunnen voorkomen dat ik te diep zak, wat een gedeelte van het probleem is.
Want als ik naar de filmpjes van MS kijk zie ik dat hij die 225 met chains bijna stifflegged pakt.

Vandaag nog wat getraind thuis.

Stifflegged DL:
20x40kg
10x70kg
4x5x90kg
Niet zwaar gedaan, alles lekker op tempo.

Wat front en OH squats geoefend.
OH is best lastig, een keer ging ik achterover en landde het gewicht op mijn buik, was gelukkig maar 40kg.

Ook heb ik getracht een foutje bij de clean weg te werken, namelijk dat het gewicht op mijn vingers blijft liggen na het voorslaan.
Het lukte echter niet het gewicht op mijn schouders/borst te krijgen, omdat mijn onderarmen een 6-7cm langer als mijn bovenarmen zijn, en ik door mijn biceps mijn armen niet in een kleinere hoek dan 40 graden gebogen krijg.
Ik heb dus blijkbaar geen geschikte anatomie voor Olympisch liften.

DB rows:
8x42kg
8x52kg
8x52kg
10x52kg (kan nog zwaarder, maar er kan niet meer op mijn DB stangen)

Chinnen: alles bw (107kg)
10x (smalle onderhandse grip)
7x (overhands, wijde grip)
5x
5x
4x (langzaam, met 4sec. stop in het midden)

Upright row: tot tepelhoogte.
5x50kg
5x50kg
5x55kg
5x55kg
5x55kg

Wristroler: 10kg ca 1,5 m oprollen op stuk dunne bezemsteel.

4x de pomp is echt extreem, deze praktijken zijn verboden volgens de universele rechten van de mens :D

Ik kan zelfs bijna niet meer tikken, mijn vingers willen alleen nog tegelijk bewegen. :eek:

floris2 zei:
THEE????????????
Wat ik alleen nu ff niet snap is dat als je zwakke punt onderin ligt waarom je dan deads van Box moet doen.
In principe train je in dat geval voornamelijk het laatste stukje van de beweging i.p.v het onderste stuk waar het probleem zou zitten...

Dat begrijp ik niet helemaal... De ROM is bij deadlift van een box juist groter...

Ik denk dat Buffster de deadlifts staand op een box/plateau bedoeld ;)

aardige training opa! goede chins en ook niet verkeerde dummbell row.
ik doe ze ook met 52kg maar de dummbells gaan niet zwaarder hier, met ezstang is tot nu toe geen suc6.

Powerblade zei:
Wristroler: 10kg ca 1,5 m oprollen op stuk dunne bezemsteel.
4x de pomp is echt extreem, deze praktijken zijn verboden volgens de universele rechten van de mens :D
Ik kan zelfs bijna niet meer tikken, mijn vingers willen alleen nog tegelijk bewegen. :eek:

haha klinkt lekker

lekkere training, vooral die db-row en upright-row zijn behoorlijk goed!:D

Nette thuistraining! Thuis trainen is hardcore!! ;) :thumbs:

floris2 zei:
THEE????????????

Hij staat op de box he, niet de barbell :D.

Terug
Naar boven